AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #1 Skrevet 3. oktober 2010 Det sies at man skal spise ofte og lite for å holde vekten stabil. Så da er spørsmålet mitt: Hvor mange måltider spiser du på en vanlig dag? Hva er din høyde og vekt?
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #2 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg spiser som regel frokost, lunsj (og ganske ofte en lunsj nummer 2) og så middag mellom kl 18-20. 169 cm, 57 kg
Spøkelse Skrevet 3. oktober 2010 #3 Skrevet 3. oktober 2010 Du må nesten bare finne noe som passer for deg, kroppen din og din livsstil. Jeg er 167 og veier 66 kg. Kan vel "skryte" på meg å ha en del muskler og god bygning, hehe.. Spiser etter periodisk faste, så det vil si at jeg har mitt siste måltid en gang på kvelden, og så venter ca 12-14 timer før jeg spiser igjen. Har aldri vært noe frokostmenneske så det plager meg overhodet ikke at jeg ikke spiser frokost. Spiser som regel lunsj, middag og noe til kvelds. Trener styrketrening og noe kardio innimellom (når lysta tar meg, haha). Går gradvis nedover i vekt etter at jeg startet med periodisk faste og er veldig fornøyd, har ikke mistet noe styrke.
Gjest Niema Skrevet 3. oktober 2010 #4 Skrevet 3. oktober 2010 Det sies at man skal spise ofte og lite for å holde vekten stabil. ..og dette er bare en myte. Spis sånn det passer deg, bare sørg for at inntaket ikke overstiger forbruket
The Kitten Skrevet 4. oktober 2010 #5 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg er 157 og veier 45 kg. Spiser vanligvis frokost, formiddagsmat og middagsmat. Spiser sjelden kveldsmat, kanskje et par ganger i uken i snitt.
CoffeeGirl Skrevet 4. oktober 2010 #6 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg er 169, veier ca 88 kg, og er på vei ned i vekt. Spiser ca annenhver time, 6-8 måltider om dagen, men jeg kan fint regne en kopp kakao som et måltid og så ikke spise før om to timer igjen En vanlig dag på matfronten for meg er: Frokost - en Skyr Frukt eller ett knekkebrød med mye pålegg Mellommåltid - en kopp suppe (gjerne Maggi FeelGood ) Lunsj - en Skyr Frukt/litt Cottage Cheese/rester etter gårsdagens middag/ett knekkebrød med mye pålegg Mellommåltid - en kopp suppe Middag - proteinrik mat og mye grønnsaker Mellommåltid - en kopp suppe, kakao eller en melkerik kaffe Kvelds - rester etter middagen eller et knekkebrød Hvis jeg har trent hardt den dagen hender det jeg spiser en proteinbar eller en banan rundt/etter trening også
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #7 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg er 1,82 og veier 64 kg. Spiser frokost, yoghurt i kaffepausen, lunsj, mellommåltid, middag, noe etter trening og kveldsmat. Er alltid veldig sulten tidlig på dagen, og kan ikke gå lenge uten mat.
Atdetvar Skrevet 5. oktober 2010 #8 Skrevet 5. oktober 2010 Skjønner ikke poenget med så mange måltider. Hvem har tid til å spise så mye? Jeg spiser to-tre svære måltider i stedet. Tviler på at de første moderne menneskene passet på å få i seg 15-20% hver 2-3 time liksom. De spiste nok mye når de hadde mat, og gikk mye sultne.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #9 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg er 163 cm og 77 kilo. Har de siste månedene gått ned fra 94 kilo. Jeg spiser to ganger om dagen. Lunsj og sen middag. Sjelden mellommåltider. Jeg går bevisst inn for å gå ned i vekt og for meg funker det overhodet ikke med mange og små måltider.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #10 Skrevet 5. oktober 2010 en bør få i seg frokost- lusnj -middag -kvelds , å så et par små mellommåltider ifølge greteroede.no men lite og ofte er også veldi fin måte. eks 2 skiver hver tredje time og frukt innimellom
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #11 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg er 163 cm og 77 kilo. Har de siste månedene gått ned fra 94 kilo. Jeg spiser to ganger om dagen. Lunsj og sen middag. Sjelden mellommåltider. Jeg går bevisst inn for å gå ned i vekt og for meg funker det overhodet ikke med mange og små måltider. Mm, mye lettere å beregne energibalanse med større måltider.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #12 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg spiser også 3 måltider, og et glass sjokolademelk etter trening. Har veldig stabil vekt nå og er veldig sjeldent sulten. Da jeg slet med å gå ned et kilo eller tre spiste jeg masse små måltider, og var konstant sulten. Samme inntak som nå. Mye og sjeldent er best i mitt tilfelle. Da slipper jeg sting når jeg trener på kvelden også! Slet mye med sting før.
Gjest *Maja* Skrevet 5. oktober 2010 #13 Skrevet 5. oktober 2010 Hvor ofte en spiser på en dag kommer an på hva du er vant til og hvordan kroppen din fungerer...for meg fungere det med mange små måltider for at blodsukkeret mitt ikke skal svinge. Får jeg blodsukkerdropp så blir jeg slapp og gretten. Jeg spiser frokost, lunsj, mellommåltid, middag og kvelds. Er 1,73 og veier 52/53 kilo...
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2010 #14 Skrevet 6. oktober 2010 Hvorfor er vi så redd for at blodsukkeret skal "svinge"? Har det ikke gjort det i hundretusenvis av år? Det er stort sett de siste 50 årene vi har hatt det godt nok til å hele tiden være mette. Dette er unormalt i den store sammenhengen.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2010 #15 Skrevet 6. oktober 2010 dehar vel i dsiste årene fått mere kunnskap om det? en før i tiden.
Gjest Iah Skrevet 6. oktober 2010 #16 Skrevet 6. oktober 2010 (endret) jeg spiser minimum 4 ofte 5 måltider i løpet av dagen, hvis jeg regner med mellommåltider som består av en frukt/grønnsak/yoghurt o.l. Frokost, lunsj, middag og kvelds. I hverdagen spiser jeg en frukt mellom lunsj og middag, det hender det også blir en frukt mellom frokost og lunsj. Jeg spiser ikke etter klokken, men når jeg blir sulten. Jeg er 163 ca høy/lav og veier 50-52 kg. Endret 6. oktober 2010 av Iah
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2010 #17 Skrevet 6. oktober 2010 Hvorfor er vi så redd for at blodsukkeret skal "svinge"? Har det ikke gjort det i hundretusenvis av år? Jo. Problemet er at når blodsukkeret svinger eller når et lavt nivå så er det raskere å putte på med usunne ting. F.eks hvis man ikke har spist på mange timer og er veldig sulten, så er det veldig fort gjort å velge en skolebolle fremfor en brødskive f.eks. Derfor er det anbefalt at folk som har vanskelig for å holde seg unna de usunne valgene spiser oftere, slik at man ikke får lavt blodsukker og velger feil. Jeg er selv på vei ned i vekt, og merker at hvis det går for lang tid mellom hver gang jeg spiser, og jeg rekker og bli skikkelig sulten, så er veien kort til ostesmørbrød med ketchup på , istedetfor omelett og salat.
Sherry Skrevet 6. oktober 2010 #18 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg er 160 cm og veier 49 kg. Selv spiser jeg frokost, mellomåltid (proteinshake og frukt etter trening) og middag. Det går for det meste i store måltider som metter mye, slik at jeg slipper all den småspisingen. Men du må bare finne ut hva som funker for deg, spis når du er sulten!
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2010 #19 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg er 165, veier 70 kg og spiser to knekkebrød med smøreost til frokost (hopper over frokosten 1-2 dager i uka), to knekkebrød og salat med tunfisk/egg/cottage cheese til lunsj, to knekkebrød eller jogurt eller frukt ca kl 15 og middag ca kl 19. Sjelden jeg spiser kveldsmat
wahaj Skrevet 6. oktober 2010 #20 Skrevet 6. oktober 2010 173cm og veier 93kg (slanker meg), prøver å spise 4-5 måltider om dagen, men ofte det kun blir 3-4. Frokost: Proteinshake eller knekkebrød med skinke Lunsj/etter trening: Proteinshake Middag så spiser jeg det vi skal ha Kvelds: proteinshake eller knekkebrød med pålegg Og gjerne frukt til mellommåltider. Jeg trener hver dag, og trenger derfor mye proteiner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå