AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #1 Skrevet 3. oktober 2010 Vi har funnet et servise vi ønsker oss, og neste post på kjøkkenskap-fornyelsen er drikkeglass. I første omgang leter vi etter hverdagsglass, noe i retning Aina Aalto sine klassiske glass for Ittala. Vi liker formen og designet på disse veldig godt, men litt usikker på om de blir litt for mønstrete til serviset vi har valgt. Trenger derfor tips på andre lignende glass. Vi ønsker glass av god kvalitet, og gjerne tilgjengelige i minst et par ulike størrelser. Det er definitivt ingen ulempe at glassene er klassikere, slik at de er enkle å få tak i også om noen år. Tips?
Gjest Ludovie Skrevet 3. oktober 2010 #2 Skrevet 3. oktober 2010 Hva med Kartio, også de fra Iittala?
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #3 Skrevet 3. oktober 2010 TS her, burde ha nevnt Kartio og ja Vi liker ikke helt formen - synes kanskje de er bittelitt vide. Men de er absolutt et alternativ
Gjest Ludovie Skrevet 3. oktober 2010 #4 Skrevet 3. oktober 2010 Hehe, jeg har Kartio, og jeg er enig i at de er for vide. Jeg har Aino Aalto-glassene også, og de synes jeg er litt for tykke.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #5 Skrevet 3. oktober 2010 Vi har: - Rosendahl Grand Cru (to str.) - http://www.rosendahl.com/Default.aspx?ID=506&GroupID=GK&AreaID=8 - Eva Solo (to str.) - http://www.evasolo.com/products-tumblers.html - Iittala Kartio (en str.) - Iittala Aalto (to str. + ulike farger) - Iittala Essence vannglass (blir brukt både til hverdags og "fest") - http://www.iittala.com/web/Iittalaweb.nsf/en/products_drinking_wine_essence_tumbler_35_cl Favoritten er Grand Cru glassene. Alle glassene, med unntak av Essence, kan stables, og det liker jeg.
Christiane_W Skrevet 3. oktober 2010 #6 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg har Eva Solo glassene i to størrelser og er veldig fornøyd med dem. Tåler både varm og kald drikke og blir brukt til det meste!
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #7 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg synes det er vesentlig at glassene kan stables. Sparer veldig mye plass. Dersom det er viktig for deg så sjekk det ut.
Christiane_W Skrevet 4. oktober 2010 #8 Skrevet 4. oktober 2010 Både Eva Solo og Rosendahl glassene kan stables uten problem, det samme gjelder Kartio og Aino Aalto. Det hender at de "henger sammen", men ikke verre enn at man får dem fra hverandre. Ellers er jeg svak for glasserien Ote fra Iittala - disse må jo være supre å stable! http://www.iittala.com/web/Iittalaweb.nsf/en/products_drinking_everyday_drinking_ote
Christiane_W Skrevet 4. oktober 2010 #9 Skrevet 4. oktober 2010 (endret) Ble visst dobbel post - sorry:-) Endret 4. oktober 2010 av Christiane_W
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #10 Skrevet 4. oktober 2010 TS her! Ote fra Iittala har jeg også sett og synes ser fine ut, men hvor selges de?? Aino Aalto finnes over alt, og til dels Kartio, men Ote? :klø: Eva Solo må sjekkes ut nærmere, men litt skeptisk til kvaliteten der... Men nå høres det jo ut til at flere her har gode erfaringer med disse. Essence var også fine, så de skal jeg og kikke på i butikken Grand Cru hadde jeg egentlig forbigått, men jeg får revurdere Takk for tips!
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #11 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg er veldig fornøyd med eva solo glass. Gode og myke å drikke av og jeg har ingenting å utsette på kvaliteten.
Gjest Harriet Skrevet 4. oktober 2010 #12 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg har også Kartio og er veldig fornøyd. Har valgt den største typen og i fargen Sand ... De tar 40 cl og jeg synes det er deilig med glass som rommer litt.
Christiane_W Skrevet 4. oktober 2010 #13 Skrevet 4. oktober 2010 Mine Eva Solo glass er tre år gamle og fortsatt i fin stand. Når det gjelder Ote ville jeg hørt hos Rafens, Traktøren eller Kitch'n. Om du befinner deg i Oslo-området har Backe i Grensen godt utvalg av Iittala, så kanskje de har dem? Et tips er forresten Iittala-outlet butikken på Nordby senteret ved Strömstad om du skal på harrytur:-) Essence synes jeg personlig er for tynne til å brukes til hverdags, de er jo laget i samme tynne glass som vinglassene og er ganske skjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå