AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #1 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg har nå vært sykemeldt i en liten stund, og det virker som jeg blir det i ganske lang tid fremover Er bare i midten av 25årene og har ikke jobbet så mye, så får rundt 9000 kr i mnd. Jeg har en husleie på 5000 og en bil så har ikke lengre penger til dette.. Søkte nettopp om bostøtte men fikk avslag da det visstnok ikke er registrert utleie på denne adressen. Jeg har mulighet til å flytte inn hos bekjente gratis, og vil gjøre dette så fort så mulig, men har 3 mnds oppsigelsestid. Gjelds dette når det ikke er registrert utleie her?? Jeg visste jo ingenting om dette...
*Mocca* Skrevet 3. oktober 2010 #2 Skrevet 3. oktober 2010 Men du har en husleiekontrakt har du ikke, den bør da fungere som bevis på at det er et leieeforhold. Om huseier har registrert det eller ei bør ikke ha noe å si for din økonomiske situasjon. Men siden du har blitt sykmeldt, da hadde/har du en jobb du er sykmeldt fra, du skal da ha samme lønnen eller et gjennomsnitt av det du har hatt i det siste hvis det er varierende lønn? Det er først hvis du går sykmeldt over 1 år at du får redusert utbetaling, for da går du over på stønader fra nav?
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #3 Skrevet 3. oktober 2010 Men når det "ikke er lov" til å bo her så burde jo ikke kontrakten gjelde, eller?.. Ble sykemeldt etter jeg sa opp jobben min, så da får jeg bare en viss prosent av det jeg fikk som ansatt..
Piper Skrevet 3. oktober 2010 #4 Skrevet 3. oktober 2010 Er det ikke lov å leie ut din bolig, ville ejg sagt at nå flytter jeg og det uten oppsigelsestid. Og begynner utleier å kreve 3. mnd oppsigelse, kan du si, ja men det skal jeg fikse, når jeg først har fått bekreftet at denne boligen er lovlig utleiebolig. Regner med at utleier ikke ønsker du skal ta en slik telefon, for det er noen salige bøter de skriver ut
*Mocca* Skrevet 3. oktober 2010 #5 Skrevet 3. oktober 2010 Akkurat det er jeg faktisk usikker på. har de fått se kopi av leiekontrakten da? Men vil anbefale deg å kontakte nav og be om å få en økonomisk rådgiver. Det er de pliktig å gi deg og det er gratis. Da kan få få endel råd som kanskje kan hjelpe deg i hverdagen. Kanskje du fyller kravene for sosialstønad i en periode. For en ting er sikkert, man blir ikke friskere av å ikke ha penger nok til det nødvendige i hverdagen. Det trenger man penger til, inkludert, legetimer, medisiner osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå