Gå til innhold

Restauranter i Kristiansund og Molde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått nytt ansvarsområde på jobben, og det kommer til å bli mye reising til Kristiansund og Molde i tiden som kommer. Med reising kommer også behov for å finne gode restauranter å spise middag på de turene det blir overnatting. Er det noen som kan anbefale restauranter i nevnte byer med god mat? Pris er ikke så farlig, så lenge jeg holder meg under 500-600 er jeg fornøyd. Og jeg er svak for sushi :)

Håper noen kan gi meg anbefalinger!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, nå er det lenge siden jeg bodde i Molde, men jeg kan da ta de jeg husker.

Selv er jeg svak for Petrine´s pizza, de har veldig god pizza og jeg tror de har andre ting også. På "Fole godt" har de veldig god lunch/frokost: hjemmebakte brød, skolebrød osv.

Sist jeg var på "China house" hadde de jo god kinamat, såvidt jeg husker.

Da jeg bodde i byen hadde de kjempegod og billig mat på Milano på bussholdeplassen.

Ellers så er det jo de som er i alle byer: Dolly Dimple´s, Peppes og Egons.

Skrevet

I Molde vil jeg på det varmeste anbefale Milano, som har inngang fra rutebilstasjonen midt i sentrum. Kjempegod service, fantastisk mat, gode priser og en fin atmosfære.

Ellers så vil jeg anbefale Egon, som er noe dyrere enn Milano, Resturant Gørvell er veldig grei også har du Peppes som ligger på Moldetorget.

Dolly Dimples Molde vil jeg fraråde deg og på Petrines Pizza tror jeg at jeg aldri har vært.

Kinamat får du ved rett ved fergekaia, der har jeg kun vært engang - og det var midt under jazzen så da var det servert buffet, derfor vet jeg ikke hvordan den vanlige maten er der. Men buffeten var iallefall god :)

Skrevet

I Molde vil jeg på det varmeste anbefale Milano, som har inngang fra rutebilstasjonen midt i sentrum. Kjempegod service, fantastisk mat, gode priser og en fin atmosfære.

Ellers så vil jeg anbefale Egon, som er noe dyrere enn Milano, Resturant Gørvell er veldig grei også har du Peppes som ligger på Moldetorget.

Dolly Dimples Molde vil jeg fraråde deg og på Petrines Pizza tror jeg at jeg aldri har vært.

Kinamat får du ved rett ved fergekaia, der har jeg kun vært engang - og det var midt under jazzen så da var det servert buffet, derfor vet jeg ikke hvordan den vanlige maten er der. Men buffeten var iallefall god :)

Hmm, den kinamatsjappa ved fergekaia og Milano har jeg prøvd. Begge er underkjent. Egon serverer heller ikke noe som kan kalles "mat". Har ikke prøvd Molde Fjordstuer ennå, men etter denne anmeldelsen å dømme er ikke det en vinner heller;

http://e24.no/eksklusiv/matogvin/article2019305.ece

Det spørs om jeg er for godt vant med Oslo :)

Flere forslags mottas med takk :)

Skrevet

I Kristiansund er Sjøstjerna og Smia å anbefale, begge er fiskerestauranter. Ellers har man jo Brasseriet på kaia, der man kan sitte å se ut over hele havna mens man spiser

Skrevet

I Kristiansund er Sjøstjerna og Smia å anbefale, begge er fiskerestauranter. Ellers har man jo Brasseriet på kaia, der man kan sitte å se ut over hele havna mens man spiser

I Molde har man Molde Fjordstuer, som andre har nevnt. Og kanskje Rød (også i Storgata)

Skrevet

Sist jeg var i Molde, spiste jeg på en restaurant på et hotell i sentrum. Husker bare ikke hva det het, men der hadde de himmelsk mat. Husker jeg spiste noe kinesiske greier, og det var ikke sånn billig mat, men skikkelig ekte mat med god smak.

Spiste det noen ganger når jeg var der.

Molde sentrum er jo ikke så stort, så tror du finner det hotellet med restauranten ganske fort :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...