AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #41 Del Skrevet 4. oktober 2010 Det var på ingen måte meningen å støte eller være frekk mot de som er alenemødre. Jeg har full forståelse for at ting skjer og at ikke alt blir som planlagt bestandig. De jeg diskuterer er de som er planlagte alenemødre, der barnet ikke har kontakt med far, eller det er valgt ut en donor slik at barnet ikke en gang har mulighet til å vite hva som er sitt opphav. De som har foreldre som er skilte av forskjellige grunner har jo fortsatt to foreldre, og det mener jeg er en vesentlig forskjell. Beklager hvis jeg var utydelig på det. Ikke alle foreldrepar er bra såklart, ikke alle aleneforeldre er bra heller, eller skoler, besteforeldre, dagmammaer og så videre. Men man vil jo det beste for barn, og det mener jeg er å ha to foreldre som man vet hvem er og har kontakt med. Det finnes jo barn av narkomane som greier seg fint, eller barn av sinnsyke foreldre som greier seg helt fint, men det er fortsatt ikke ideelt (uten sammenligning forøvrig). Som forelder mener jeg man skal ta ansvar for å legge til rette for en best mulig oppvekst ofr eventuelle barn, og det mener jeg da altså at man ikke gjør ved å utelukke far fra regnskapet. Ting må ikke være perfekt får at man skal kunne få barn vel? Dersom man har alt bortsett fra en mann så ser jeg ikke helt hva som er så galt med det. Det er også stor forskjell på kvinner som har blitt gravid i uheldige omstendigheter og ressurssterke kvinner som frivillig velger å bli alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 4. oktober 2010 #42 Del Skrevet 4. oktober 2010 Ting må ikke være perfekt får at man skal kunne få barn vel? Dersom man har alt bortsett fra en mann så ser jeg ikke helt hva som er så galt med det. Det er også stor forskjell på kvinner som har blitt gravid i uheldige omstendigheter og ressurssterke kvinner som frivillig velger å bli alene. Jeg må si jeg er sjokkert over hvor lett mange tar på farsrollen og at mange tydeligvis tror at den er unødvendig. Her diskuteres det side opp og ned om hvilke barneseter man må og absolutt ikke må kjøpes, hvilken barnemat det er greit å bruke, hvor mange måneder man skal amme og så videre, men om ungen har en pappa er ikke så nøye?? Seriøst?? Å si at det at ungen bør ha en far er at ting skal være "perfekt" er jo bare helt sykt. En pappa bør være et absolutt minimumskrav for å få en unge ja, det mener jeg virkelig. Hvis det er at "alt må være perfekt", så ja, da må alt være perfekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #43 Del Skrevet 4. oktober 2010 Jeg synes det er riv ruskende galt å gjøre noe sånt. Med vilje å frata barnet muligheten for å ha en pappa. Selv elsker jeg barn, men jeg fant ingen far. Derfor ble det heller ingen barn. Nå er jeg 50, og selvsagt er det et savn innimellom. Men jeg ville aldri klart å gjøre noe så egoistisk. Det er ingen menneskerett å få barn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dainty Skrevet 5. oktober 2010 #44 Del Skrevet 5. oktober 2010 Jeg må si jeg er sjokkert over hvor lett mange tar på farsrollen og at mange tydeligvis tror at den er unødvendig. Her diskuteres det side opp og ned om hvilke barneseter man må og absolutt ikke må kjøpes, hvilken barnemat det er greit å bruke, hvor mange måneder man skal amme og så videre, men om ungen har en pappa er ikke så nøye?? Seriøst?? Å si at det at ungen bør ha en far er at ting skal være "perfekt" er jo bare helt sykt. En pappa bør være et absolutt minimumskrav for å få en unge ja, det mener jeg virkelig. Hvis det er at "alt må være perfekt", så ja, da må alt være perfekt. Helt enig med deg! Å få barn er ingen menneskerett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann_30 Skrevet 5. oktober 2010 #45 Del Skrevet 5. oktober 2010 (endret) Ja, men er da ikke vår skyld at dagens menn ikke er noe å samle på. Dere vil jo ikke ha oss snille menn. Vi er jo for kjedelige for dere! Vi gjør jo ikke jobben vanskelig nok for dere. Siden vi bare er støttende og hyggelige, og ikke truer med å forlate dere eller være utro, så er vi "tøfler" som ikke er noe spennende. Slik opplever hvertfall jeg det. Skulle det være ei slik dame som verdsetter slikt, så har jeg tilgode å treffe henne enda. Lever likevel enda i håpet. Jeg synes det er et veldig aktuelt spørsmål dette her. Ingen av de jeg har vært sammen med har hatt lyst til å få barn når det kom til stykket, selv om vi var sammen i flere år. Så hvor er alle disse kvinnene som bare dør etter å få barn? Hvor møter man de? Endret 5. oktober 2010 av Mann_30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2010 #46 Del Skrevet 6. oktober 2010 Jeg synes det er riv ruskende galt å gjøre noe sånt. Med vilje å frata barnet muligheten for å ha en pappa. Selv elsker jeg barn, men jeg fant ingen far. Derfor ble det heller ingen barn. Nå er jeg 50, og selvsagt er det et savn innimellom. Men jeg ville aldri klart å gjøre noe så egoistisk. Det er ingen menneskerett å få barn! Nei, men så har jeg da heller ikke tenkt til å gå gjennom rettsvesenet for å få barn. Det finnes ingen menneskerett som sier at man har rett til å få barn, men det er heller ingen lov som nekter single å få barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2010 #47 Del Skrevet 6. oktober 2010 Nei, men så har jeg da heller ikke tenkt til å gå gjennom rettsvesenet for å få barn. Det finnes ingen menneskerett som sier at man har rett til å få barn, men det er heller ingen lov som nekter single å få barn. Nei, men du er forpliktet til å sette det fremtidige barnet ditt sine interesser fremfor dine, og det gjør du ikke om du bevisst velger å la barnet vokse opp uten den daglige omsorgen fra barnets far. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2010 #48 Del Skrevet 6. oktober 2010 Nei, men du er forpliktet til å sette det fremtidige barnet ditt sine interesser fremfor dine, og det gjør du ikke om du bevisst velger å la barnet vokse opp uten den daglige omsorgen fra barnets far. Jeg har plikt til å gi barnet en god oppvekst og hjelpe det til å bli et lykkelig og bra menneske, det er ikke det samme som å sette alle sine egne behov til side. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 6. oktober 2010 #49 Del Skrevet 6. oktober 2010 Så hvor er alle disse kvinnene som bare dør etter å få barn? Hvor møter man de? Du treffer dem i hvertfall ikke ute på byen i fylla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 6. oktober 2010 #50 Del Skrevet 6. oktober 2010 Og hvem har sagt at det er sånn det skal skje? Kan folk vennligst fokusere på spørsmålet mitt og droppe moralpreken? Det virker nesten som om du trenger en moralpreken. Å få barn er feen meg ingen menneskerett, og du tar åpenbart alt for lett på det å få barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2010 #51 Del Skrevet 6. oktober 2010 Det virker nesten som om du trenger en moralpreken. Å få barn er feen meg ingen menneskerett, og du tar åpenbart alt for lett på det å få barn Tar lett på å få barn fordi jeg ønsker meg barn selv om jeg ikke har en mann? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2010 #52 Del Skrevet 6. oktober 2010 Tar lett på å få barn fordi jeg ønsker meg barn selv om jeg ikke har en mann? Forde du bare tenker på deg selv og ikke barnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2010 #53 Del Skrevet 6. oktober 2010 Forde du bare tenker på deg selv og ikke barnet. Tenker jeg ikke på barnet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #54 Del Skrevet 8. oktober 2010 Uansett hvordan man vrir å vender på det er det en stor mangel i en persons liv å være uten far. Nå er det jo uansett ikke du som sitter med fasiten for å bedømme kvaliteten på andres liv. At du ikke kjenner til noe annet, og derfor mener det for din egen del, er en sak - men det er kun representativt for deg. Om du vrir og vender litt i min og mange andres retning så har det ikke vært noen mangel i våre liv å være uten far, og vrir og vender du litt i andres retning igjen så har det tilogmed vært en velsignelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 8. oktober 2010 #55 Del Skrevet 8. oktober 2010 Nå er det jo uansett ikke du som sitter med fasiten for å bedømme kvaliteten på andres liv. At du ikke kjenner til noe annet, og derfor mener det for din egen del, er en sak - men det er kun representativt for deg. Om du vrir og vender litt i min og mange andres retning så har det ikke vært noen mangel i våre liv å være uten far, og vrir og vender du litt i andres retning igjen så har det tilogmed vært en velsignelse. Jeg betviler sterkt at noen farløse barn sitter og tenker at "hurra så heldig jeg er som ikke har en pappa". At noen fedre er totalt uegnede stemmer jo forsåvidt, men det stemmer jo på mange mødre også. Jeg forstår ikke helt hva du mener her, mener du virkelig at bare mamma er bedre enn mamma og pappa, sånn under ellers normale forhold? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #56 Del Skrevet 8. oktober 2010 Jeg forstår ikke helt hva du mener her, mener du virkelig at bare mamma er bedre enn mamma og pappa, sånn under ellers normale forhold? Nei, hvordan greier du å komme frem til det? Det jeg sier er at du har ikke forutsetning for å avgjøre at det å ikke ha en far er en stor mangel i folks liv "uansett hvordan man vrir og vender på det". Man trenger ikke vri og vende særlig mye for å finne utallige mennesker som ikke har følt det som en mangel å ikke ha en far. Hvem er du til å påstå at de tar feil? Din mening er kun representativ for deg og din egen situasjon/erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JumboJenny Skrevet 8. oktober 2010 #57 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Er det ingen her som klarer å lese TS sitt spørsmål eller? Det er da ikke spørsmål om hvordan bli gravid, om en mann er bra nok eller duger til å donere sperm, om man skal dra til Danmark eller ikke. Det er heller ikke spørsmål om dere som startet med å ha en mann, fikk barn, men så tok forholdet slutt men der man planlegger å få barn uten en partner! Les startinnlegget på nytt! Er det så vanskelig? TS: Gjør det du føler for, det er 2010. Vi aksepterer andre ting som i lengre tid har vært sett skrått på, det er normalt å være et individ som er mer for selvrealisering, ting er endret. Gi beng i hvordan det har gått for andre, om dette er din drøm å få barn så gjør det før du blir eldre. De færreste som har fått barn angrer, så jeg tror nok du heller bør være redd for å angre på at du ikke fikk barn når det er "for sent".... Endret 8. oktober 2010 av JumboJenny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #58 Del Skrevet 8. oktober 2010 Alle som får planlagte barn gjør det av 100% egoistiske årsaker, uansett om man er en eller to. Metoden er derfor irrelevant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #59 Del Skrevet 8. oktober 2010 Er det ingen her som klarer å lese TS sitt spørsmål eller? Det er da ikke spørsmål om hvordan bli gravid, om en mann er bra nok eller duger til å donere sperm, om man skal dra til Danmark eller ikke. Det er heller ikke spørsmål om dere som startet med å ha en mann, fikk barn, men så tok forholdet slutt men der man planlegger å få barn uten en partner! Les startinnlegget på nytt! Er det så vanskelig? TS: Gjør det du føler for, det er 2010. Vi aksepterer andre ting som i lengre tid har vært sett skrått på, det er normalt å være et individ som er mer for selvrealisering, ting er endret. Gi beng i hvordan det har gått for andre, om dette er din drøm å få barn så gjør det før du blir eldre. De færreste som har fått barn angrer, så jeg tror nok du heller bør være redd for å angre på at du ikke fikk barn når det er "for sent".... Takk for saklig innlegg. Det er sånn jeg tenker ja. I skilsmisser eller der for har vært "uheldige" ligger det ofte tragiske omstendigheter bak, men i dagens samfunn finnes det mange ressurssterke kvinner som ikke har noen problemer med å ta seg av et barn. Det nytter derfor ikke å se på statistikker av skilsmissebarn ennå. Jeg har utdannelse, like god økonomi som de fleste par på min alder og både viljen og evnen til å ta meg av et barn. Det er jo ikke sånn at barnet ikke vil få noen mannsroller rundt seg heller. Jeg har jo familie og venner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2010 #60 Del Skrevet 8. oktober 2010 Fordi du bare tenker på deg selv og ikke barnet. Ja, for det er jo som barn mye bedre å ha en far som ikke vil ha deg, enn og bare ha en mor som elsker deg. Alle som vil ha barn tenker på seg selv. Ektepar er like ego som alenemørde. Ingen kan tenke på på barnet som ikke finnes ennå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå