Gå til innhold

Noen som har blitt alenemor med vilje

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg nærmer meg 30 etter hvert og tenker på om jeg noengang skal ha barn. Hvis jeg ikke finner en mann så er jeg nødt til å bli alenemor. Jeg er relativt ressurssterk så jeg hadde klart det fint. Vet jeg vil ange hvis jeg plutselig er 40 og ikke har barn. Noen som har gjennomført dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jada, unger elsker mødre som kan være både mor og far for dem. For da får de så trygg start på livet.

Særlige sånne ressurssterke mødre som aldri klarer å finne seg en mann er veldig ettertraktet vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, unger elsker mødre som kan være både mor og far for dem. For da får de så trygg start på livet.

Særlige sånne ressurssterke mødre som aldri klarer å finne seg en mann er veldig ettertraktet vil jeg tro.

Ja, men er da ikke vår skyld at dagens menn ikke er noe å samle på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, menn for hundre år siden var sikkert mye bedre.

Ikke lett å finne seg en mann når man ikke er trofast, lojal eller respekterer menn.

Sier seg selv det vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om noen som ble alenemor med vilje, hun lå med 5 forskjellige iløpet av kort tid, så etterpå måtte alle 5 ta farskapstest.

Den uheldige ble fettern min, men datteren hans er en helt nydelig jente. :)

Jeg har selv vært inne på tanken. Kanskje jeg bare skal involvere meg med noen og blir uheldig gravid?

Det er mange mødre som klarer seg alene, enten de er alenemor, eller det ble slutt ganske tidlig i forholdet eller faren plutselig døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om noen som ble alenemor med vilje, hun lå med 5 forskjellige iløpet av kort tid, så etterpå måtte alle 5 ta farskapstest.

Den uheldige ble fettern min, men datteren hans er en helt nydelig jente. :)

Jeg har selv vært inne på tanken. Kanskje jeg bare skal involvere meg med noen og blir uheldig gravid?

Det er mange mødre som klarer seg alene, enten de er alenemor, eller det ble slutt ganske tidlig i forholdet eller faren plutselig døde.

Jeg har ikke tenkt å ligge med mange forskjellige da. Er mer hva som skjer etterpå jeg tenker litt på. Hvordan det er å ha ansvar for et barn helt alene og hvordan samfunnet reagerer. Vurderer også å få barn med en fyr jeg ikke vet om jeg er så forelsket i, men som er en bra fyr.

Har så mange rare tanker og følelser om dagen, men kan jo ikke sette hele livet på vent mens jeg bygger luftslott heller. Derfor mener jeg dette seriøst. Jeg vil ha barn, men jeg finner ikke en mann jeg vil dele livet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke tenkt å ligge med mange forskjellige da. Er mer hva som skjer etterpå jeg tenker litt på. Hvordan det er å ha ansvar for et barn helt alene og hvordan samfunnet reagerer. Vurderer også å få barn med en fyr jeg ikke vet om jeg er så forelsket i, men som er en bra fyr.

Har så mange rare tanker og følelser om dagen, men kan jo ikke sette hele livet på vent mens jeg bygger luftslott heller. Derfor mener jeg dette seriøst. Jeg vil ha barn, men jeg finner ikke en mann jeg vil dele livet med.

Jeg synes ikke du skal lure noen til å bli far, heller.

Med mindre du har en veldig god, mannlig venn som kunne tenke seg å stille opp som sæddonor, så ville jeg tatt turen til Danmark...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke du skal lure noen til å bli far, heller.

Med mindre du har en veldig god, mannlig venn som kunne tenke seg å stille opp som sæddonor, så ville jeg tatt turen til Danmark...

Har da ikke tenkt til å lure noen til å bli far. Det jeg ville diskutere her er hvordan det er å være alene om et barn, ikke det tekniske rundt hvordan man blir gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er ganske greit å være alene om å oppdra et barn jeg. Så lenge du bare vil være der for barnet og ikke forbruke hele tiden med å finne en annen for å oppdra.

Mange ganger blir barn av alenemødre mer ressurssterke enn andre barn. Andre ganger værre.

Kan man egentlig svare på sånt på en diskusjonsside?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan godt fortelle om en venninne. Hun var sammen med en fyr, og de fikk et barn, men de ble slutt da barnet var 1 år. Så da ble hun alenemor, men klarte det bra. Hun ble ferdig med utdannelsen og begynte å jobbe.

Vet ikke helt om det var dette du tenkte at du ville diskutere?

Det å være alene om et barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men er da ikke vår skyld at dagens menn ikke er noe å samle på.

Nu vel... Det er da kvinner før deg som har funnet noen som er bra nok og mer enn det.

Det krever to for å bli sammen. Det er skjelden at feilen bare ligger hos det ene kjønnet. Kansje du hadde fått det bedre dersom du jobbet litt med deg selv og holdningene dine. Da kan det hende at det ordner seg for deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan godt fortelle om en venninne. Hun var sammen med en fyr, og de fikk et barn, men de ble slutt da barnet var 1 år. Så da ble hun alenemor, men klarte det bra. Hun ble ferdig med utdannelsen og begynte å jobbe.

Vet ikke helt om det var dette du tenkte at du ville diskutere?

Det å være alene om et barn?

Ja, var det jeg ville diskutere, men tenker mer på de som har gjort det frivillig og planlagt, om det er noen av de her. Jeg har utdannelse og jobb og alt sånt. Men lurer om om det finnes noen her som har erfaring med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu vel... Det er da kvinner før deg som har funnet noen som er bra nok og mer enn det.

Det krever to for å bli sammen. Det er skjelden at feilen bare ligger hos det ene kjønnet. Kansje du hadde fått det bedre dersom du jobbet litt med deg selv og holdningene dine. Da kan det hende at det ordner seg for deg også.

Uansett hvor feilen ligger så må jeg forholde meg til de realitetene som finnes. Jeg lever ikke evig jeg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett hvor feilen ligger så må jeg forholde meg til de realitetene som finnes. Jeg lever ikke evig jeg heller.

Du trenger ikke å få panikk når det gjelder å få barn før du nærmer deg 40-års alderen.

Konsentrer deg nå om å finne en partner som er bra nok først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å få panikk når det gjelder å få barn før du nærmer deg 40-års alderen.

Konsentrer deg nå om å finne en partner som er bra nok først.

Jeg vil ikke ha en som kun er bra nok, og jeg vil ikke vente med å få barn til jeg er 40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nærmer meg 30 etter hvert og tenker på om jeg noengang skal ha barn. Hvis jeg ikke finner en mann så er jeg nødt til å bli alenemor. Jeg er relativt ressurssterk så jeg hadde klart det fint. Vet jeg vil ange hvis jeg plutselig er 40 og ikke har barn. Noen som har gjennomført dette?

Ja, det syns jeg du skal gjøre. Da kan du også melde deg inn i KG sin klubb for sutrende alenemødre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil ikke ha en som kun er bra nok, og jeg vil ikke vente med å få barn til jeg er 40.

Men en som bare er bra nok vil du lage barn med?!

Hallo, skjønner du i det hele tatt hvordan du selv er skrudd sammen?

Dra til Danmark, du. Da er du iallfall sikret gode gener. De vil sikkert kunne kompensere for dine og slik at resultatet blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det syns jeg du skal gjøre. Da kan du også melde deg inn i KG sin klubb for sutrende alenemødre.

Hvorfor i all verden skal jeg sutre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en som bare er bra nok vil du lage barn med?!

Hallo, skjønner du i det hele tatt hvordan du selv er skrudd sammen?

Dra til Danmark, du. Da er du iallfall sikret gode gener. De vil sikkert kunne kompensere for dine og slik at resultatet blir bedre.

En man kan jo ha gode gener selv om jeg ikke ønsker å leve med han resten av livet.

Er det noen som har erfaring med hvordan familien vil reagere osv. Jeg kjenner jo noen som har blitt eller skal bli uplanlagte alenemødre, og de klarer seg for så vidt bra selv om de er langt mindre ressurssterke enn meg.

PS: Hvorfor tar dere menn dere nær av at enkelte kvinner ønsker å få barn uten å leve sammen med en mann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Hvorfor tar dere menn dere nær av at enkelte kvinner ønsker å få barn uten å leve sammen med en mann?

Kanskje litt fordi at om menn vil ha barn eller vil kjenne barnet sitt så har han nada han skulle sagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...