Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håret mitt er vant til å bli vasket hver eneste dag etter et treningsprogram som var daglig.

Nå holder jeg ikke lenger på med daglig trening, og håret mitt ser ikke ut hvis det ikke blir vasket daglig. I barndommen kunne det overleve 3 dager uten vask.

Hvordan kan jeg sende håret på rehab fra å bli vasket hver dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må bare slutte, rett og slett, og regne med noen jævlige hårdager. Ha håret i hestehale eller bruk et bredt hårbånd for å skjule det verste. Er det helt krise kan du vaske bare luggen (tar ett minutt i vasken på badet), eller bruke noe sånt noe.

Skrevet

Bytt shampo! Kjøp en som er uten silikoner og mineralolje, og bruk kun balsam i tuppene. Jeg har har hår som blir ganske fort fett, men på denne måten så kan jeg klare tre dager uten å vaske håret.

Pass i tillegg på hva slags stylingprodukter du bruker. En del avler fett hår.

Skrevet

Husk på at du også kan skylle håret uten å bruke shampoo. Veldig greit om du har blitt litt klam i hodebunnen, men håret egentlig ikke trenger å vaskes.

Ellers enig i det de andre sier. En sterk shampoo vil bare føre til at hodebunnen kompenserer for tap av naturlige oljer ved å overprodusere - og vips så blir håret veldig fort fett. Det er absolutt ikke nødvendig å sjamponere to ganger, med mindre håret ditt er insauset i oljer og stylingprodukter. Når shampoo skummer skikkelig er det et tegn på at du vasker hår som allerede er rent.

Skrevet

Du må bare lide deg igjennom noen bad-hair-days for å få det til. Kjøp en kul lue, det passer nå når det begynner å bli kaldere i været.

Skrevet

Jeg liker egentlig ikke å vaske håret så ofte, men i perioder hvor jeg trener mye blir det jo fort til det. Etter en slik periode pleier jeg å trappe ned, altså gradvis venne håret til å bli vasket sjeldnere. Det går egentlig ganske fort før håret fint klarer seg med et par vask i uken :)

Skrevet

Som de andre sier, du må bare leve med dårlige hårdager i noen dager :)

Jeg kan fint gå i 1 uke uten å vaske håret, men lenger enn det vil det bli fett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...