Krill Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter #21 Del Skrevet 4. oktober 2010 Jeg har møtt min andel pratesyke jenter altså .... Bare så det er sagt. Ja, til en vis grad er det et sjekketriks å stimulere den andre parten til å snakke om seg selv og å dele med deg det de setter pris på. De føler at du er interessert i de og ser de. Du på din side lærer en del om vedkommende. Har vedkommende gørr kjedelige interesser. Er vedkommende spennende. Prater vedkommende uavbrutt om seg selv uten tanke på hvem du er og hva du er interessert i. Jeg liker å få jenta til å snakke om seg selv. Dersom jeg oppdager at hun er for selvsentrert og bare snakker om seg selv så trekker det ned. Dersom jeg må hale ordene ut av henne og hun helst bare vil snakke om meg så virker hun selvutslettende og det er ikke så bra heller. De beste datene har vel vært der vi muntert babbler i munnen på hverandre og oppdager at vi har mye til felles. Jeg like jenter som er litt pratesyke, men som er opptatt av meg også. Dette høres logisk ut! Jeg er enig med deg! Det bør gå begge veier helt naturlig og ikke minst bør man lytte og ikke bare tenke på hva man selv skal si så snart den andre er ferdig... :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 4. oktober 2010 #22 Del Skrevet 4. oktober 2010 Oki, så da er det altså slik at dersom dama er interessant nok, eller gutten er interessert, da kommer spørsmålene? Hva med normal høflighet da? Egeninteressen er stort sett det som motiverer folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krill Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter #23 Del Skrevet 4. oktober 2010 Egeninteressen er stort sett det som motiverer folk. Skjønte ikke hva du mente med det jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 4. oktober 2010 #24 Del Skrevet 4. oktober 2010 Skjønte ikke hva du mente med det jeg... Når man selv er interessert (egeninteressen) så viser man den man er interessert i, interesse. Hvis ikke så gir man F Og høflighet er nok en gammel mote, tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krill Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter #25 Del Skrevet 4. oktober 2010 Når man selv er interessert (egeninteressen) så viser man den man er interessert i, interesse. Hvis ikke så gir man F Og høflighet er nok en gammel mote, tenker jeg. Det der håper jeg ikke er sant. Når man er på fest/selskap/bursdag og møter venners venner, så håper jeg da at man kan slå av en prat uten å ha "egeninteresse" - være interessert? Small talk - høflighet. Hva skal man ellers gjøre hvis man ikke er interessert i noen av gjestene? Gå hjem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 4. oktober 2010 #26 Del Skrevet 4. oktober 2010 Det der håper jeg ikke er sant. Når man er på fest/selskap/bursdag og møter venners venner, så håper jeg da at man kan slå av en prat uten å ha "egeninteresse" - være interessert? Small talk - høflighet. Hva skal man ellers gjøre hvis man ikke er interessert i noen av gjestene? Gå hjem? Neida, man prøver selvfølgelig å være høflig og vise en viss interesse Men det er ikke alltid like lett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becka Skrevet 4. oktober 2010 #27 Del Skrevet 4. oktober 2010 Oki, så da er det altså slik at dersom dama er interessant nok, eller gutten er interessert, da kommer spørsmålene? Hva med normal høflighet da? Er det som er poenget mitt. - De som er selvopptatte, kommer ikke med spørsmål, de tenker ikke over at de er uhøflige en gang, nettopp fordi de tenker mest på seg selv og sitt. Men selv en selvopptatt mann kan komme med spørsmål om han er oppriktig interessert i deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thefainter Skrevet 4. oktober 2010 #28 Del Skrevet 4. oktober 2010 Smigre smigre... Jeg liker også best at man prater 50/50. Og at det er naturlig. Etter at jeg har spurt: Hvordan går det jobben? OG han har fortalt, så er det vel naturlig å spørre: Hvordan går det på jobben din? Det er typisk meg at jeg husker hvor han jobbet og med hva, mens han ikke ante hva jeg gjorde.... Dette har jeg erfart. MYE. Men med damer da så klart. Det finnes utrolig mange selvopptatte folk der ute, så man må vel bare være tålmodig og finne de som ikke er så ille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 4. oktober 2010 #29 Del Skrevet 4. oktober 2010 Hvorfor kaster du bort kruttet på en fyr som er gift? Noen av oss er faktisk interessert i mennesker. Synes det er spennende å bli kjent med nye folk. Vi har ikke nødvendigvis en baktanke - utenom det å bli kjent - for å snakke med mennesker. Synes det må være utrolig trist i en hver sammenheng å bare tenke på "hva kan jeg oppnå med dette". Det å møte forskjellige mennesker - med ulike livserfaringer og interesser gir meg noe. Men - jeg skal ikke se bort fra at jeg ville følt at jeg kastet bort tiden min ved å snakke med deg Steinar, men det ville nok vært gjensidig - for jeg tror nok du hadde følt at du kastet bort "kruttet" som du så fint kaller det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 5. oktober 2010 #30 Del Skrevet 5. oktober 2010 Noen av oss er faktisk interessert i mennesker. Synes det er spennende å bli kjent med nye folk. Vi har ikke nødvendigvis en baktanke - utenom det å bli kjent - for å snakke med mennesker. Synes det må være utrolig trist i en hver sammenheng å bare tenke på "hva kan jeg oppnå med dette". Det å møte forskjellige mennesker - med ulike livserfaringer og interesser gir meg noe. Men - jeg skal ikke se bort fra at jeg ville følt at jeg kastet bort tiden min ved å snakke med deg Steinar, men det ville nok vært gjensidig - for jeg tror nok du hadde følt at du kastet bort "kruttet" som du så fint kaller det. For å si det sånn, jeg hadde vært mer interessert i å prate med opptatte kvinnfolk hvis jeg ikke var singel selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvis Skrevet 5. oktober 2010 #31 Del Skrevet 5. oktober 2010 For å si det sånn, jeg hadde vært mer interessert i å prate med opptatte kvinnfolk hvis jeg ikke var singel selv. Eeh?? Hva mener du her egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 5. oktober 2010 #32 Del Skrevet 5. oktober 2010 Eeh?? Hva mener du her egentlig? Jeg mener bare at jeg hadde vært mer interessert i å kaste bort tid på å prate med uaktuelle kvinnfolk hvis jeg selv var i et parforhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvis Skrevet 5. oktober 2010 #33 Del Skrevet 5. oktober 2010 (endret) Jeg mener bare at jeg hadde vært mer interessert i å kaste bort tid på å prate med uaktuelle kvinnfolk hvis jeg selv var i et parforhold. Sorry, du er ikke sann.. din eneste motivasjon for å snakke med kvinner er for å sjekke dem opp? Ja,ja enda et felt vi er forskjellige på. Jeg føler ikke at jeg kaster bort tid på å prate med menn jeg ikke har tenkt å legge an på. Menn kan være interessante samtalepartnere selv om de er gift.. Endret 5. oktober 2010 av Prøvis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #34 Del Skrevet 5. oktober 2010 Jeg er avgjort en bedre lytter enn en snakker, og kjenner meg overhodet ikke igjen i denne karakteristikken. Men jeg mistenker at kvinner faktisk foretrekker menn som snakker mye om seg selv, som skryter, brauter og generelt tar mye plass. Omvendt ser de nok på menn som meg selv, dvs. som heller stiller interesserte spørsmål enn å kjøre sololøpet, som femi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 5. oktober 2010 #35 Del Skrevet 5. oktober 2010 Sorry, du er ikke sann.. din eneste motivasjon for å snakke med kvinner er for å sjekke dem opp? Ja,ja enda et felt vi er forskjellige på. Jeg føler ikke at jeg kaster bort tid på å prate med menn jeg ikke har tenkt å legge an på. Menn kan være interessante samtalepartnere selv om de er gift.. Nå er du i en litt annen situasjon enn meg, ettersom du har mindreårig barn selv. Men for meg blir det fort veldig kjedelig å høre om mann og barn og aktiviteter etc. som de har gjort eller skal gjøre. Hva er det du syns er så veldig fascinerende med gifte menn da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Prøvis Skrevet 5. oktober 2010 #36 Del Skrevet 5. oktober 2010 (endret) Nå er du i en litt annen situasjon enn meg, ettersom du har mindreårig barn selv. Men for meg blir det fort veldig kjedelig å høre om mann og barn og aktiviteter etc. som de har gjort eller skal gjøre. Hva er det du syns er så veldig fascinerende med gifte menn da? Det er ikke noe mer fascinerende med gifte menn enn det er med andre menn eller med alle de andre som jeg måtte være i selskap med. Så vennligst ikke legg mer i det enn det er. Når man er i et festlig lag så liker jeg å snakke med folk, bli kjent med dem og det kan like gjerne gjelde kona til den gifte mannen som mannen selv eller hans gamle tante Olga. Skjønner du hva jeg vil fram til nå? At det er mulig å føre en samtale om ditt og datt selv om man ikke er interessert i vedkommende som en mulig partner. Og man får ikke mer moro i et selskap enn man gjør det til selv, jeg kunne godt sittet i en krok og tenkt at gudameien her var det mange kjedelige folk som jeg ikke gidder å prate med, jeg er jo singel og alle andre er jo gifte eller dønn kjedelige, gjesp - men jeg liker å gjøre det beste ut av det selv om ikke alle er like taletrengte, jeg prøver i det minste. Og man må ikke prate om barn, men jeg har ikke noe problem med å prate om det heller. Endret 5. oktober 2010 av Prøvis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 5. oktober 2010 #37 Del Skrevet 5. oktober 2010 Det er ikke noe mer fascinerende med gifte menn enn det er med andre menn eller med alle de andre som jeg måtte være i selskap med. Så vennligst ikke legg mer i det enn det er. Når man er i et festlig lag så liker jeg å snakke med folk, bli kjent med dem og det kan like gjerne gjelde kona til den gifte mannen som mannen selv eller hans gamle tante Olga. Skjønner du hva jeg vil fram til nå? At det er mulig å føre en samtale om ditt og datt selv om man ikke er interessert i vedkommende som en mulig partner. Og man får ikke mer moro i et selskap enn man gjør det til selv, jeg kunne godt sittet i en krok og tenkt at gudameien her var det mange kjedelige folk som jeg ikke gidder å prate med, jeg er jo singel og alle andre er jo gifte eller dønn kjedelige, gjesp - men jeg liker å gjøre det beste ut av det selv om ikke alle er like taletrengte, jeg prøver i det minste. Og man må ikke prate om barn, men jeg har ikke noe problem med å prate om det heller. Joda, det lønner seg selvfølgelig å prøve å gjøre det beste ut av det. Men jeg vil nok måtte påstå at kvinner oftere er flinkere til dette enn menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krill Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter #38 Del Skrevet 5. oktober 2010 Nå er du i en litt annen situasjon enn meg, ettersom du har mindreårig barn selv. Men for meg blir det fort veldig kjedelig å høre om mann og barn og aktiviteter etc. som de har gjort eller skal gjøre. Hva er det du syns er så veldig fascinerende med gifte menn da? Nå synes jeg du er litt kverulerende Steinar. Hvem har sagt at gifte menn er noe spesielt spennende?! MENNESKER er spennende. Det synes vel du også siden du henger time ut og time inn på et forum??!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 5. oktober 2010 #39 Del Skrevet 5. oktober 2010 (endret) Nå synes jeg du er litt kverulerende Steinar. Hvem har sagt at gifte menn er noe spesielt spennende?! MENNESKER er spennende. Det synes vel du også siden du henger time ut og time inn på et forum??!? Det kan være interessant å føre en intelligent dialog. Eventuelt bare si sin egen mening Endret 5. oktober 2010 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katana Skrevet 5. oktober 2010 #40 Del Skrevet 5. oktober 2010 Ja, det hender vel at man ikke klarer å unngå å prate med (gifte) folk Ellers har jeg personlig ingen som helst interesse av å sitte å legge ut om meg og mitt til uvedkommende. Men det er åpenbart at mange syns dette er toppen av alle topper. En del får aldri hørt nok av sin egen stemme tydeligvis. Herregud, sier jeg bare. For meg er det bare en fungerende dialog som ikke kjeder meg ihjel Du har postet tusenvis av innlegg her, og diskuterer daglig med kvinner som er gift, samboere osv. Hvordan skal det tolkes ut fra opplysningene dine om at du anser det som uinteressant å snakke med mennesker dersom de ikke er single? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå