AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #1 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg er altså en ung dame på 29. Jeg ser realtivt ung ut, alle tror jeg er 18-19 år. Har pratet en del med en fyr som jeg studerer med, som jeg trodde var 22-23 år, men så viste det seg at han nettopp hadde fylt 19!!! Vi prater godt sammen, og han vet ikke hvor gammel jeg er... Det er 10 års aldersforskjell mellom oss, men etter at jeg fant ut hvor gammel han var, har jeg trekt meg bort fra han. Hadde jeg ikke visst alderen hans, hadde jeg nok fortsatt pratet med han. Lurer på hva andre syns der ute?
Antlers Skrevet 3. oktober 2010 #2 Skrevet 3. oktober 2010 Hvorfor la et tall bestemme hva du skal føle? Han er da både myndig og over seksuell lavalder. Om aldersforskjellen er turnoff for deg - greit nok, men om du lar andres meninger diktere hvem du kan være sammen med synes jeg det er veldig synd. Dere er voksne begge to, så gjør det du har lyst til. Vet om mange forhold hvor kvinnen er en god del eldre, og det trenger ikke være et problem. Snakk med ham, fortell ham alderen din (du kan godt snike det inn i samtalen, f.eks "tenk at jeg fyller 30 til neste år!"). Da merker du fort om han synes aldersforskjellen er et problem.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #3 Skrevet 3. oktober 2010 Aldersforskjellen er ingen turn-off, jeg liker han like mye som før, men jeg tenker alltid på hva andre mener. Føler vel at foreldrene hans ikke hadde likt meg ... dere vet vel hva folk mener som 29 år gamle menn som er sammen med 19 år gamle jenter ... Om vi hadde blitt et par, og andre så oss sammen, ville ingen reagert på det med minder de visste hvor gamle vi var.
Antlers Skrevet 3. oktober 2010 #4 Skrevet 3. oktober 2010 Aldersforskjellen er ingen turn-off, jeg liker han like mye som før, men jeg tenker alltid på hva andre mener. Føler vel at foreldrene hans ikke hadde likt meg ... dere vet vel hva folk mener som 29 år gamle menn som er sammen med 19 år gamle jenter ... Om vi hadde blitt et par, og andre så oss sammen, ville ingen reagert på det med minder de visste hvor gamle vi var. Vel, jeg syntes det var veldig rart da min 20 år gamle venninne ble sammen med en 40 år gammel mann. Helt til jeg møtte ham og så hvor perfekte de var for hverandre. Nå, 10 år etter, har de det fortsatt fint sammen. De har til og med giftet seg og fått barn. Du må nesten bare regne med at enkelte kan synes det er litt rart i begynnelsen. Det går som regel fort over om de ser at dere har det bra sammen. Du må rett og slett bare gi litt F i hva andre måtte mene.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #5 Skrevet 3. oktober 2010 Da jeg var 25 ble jeg sammen med en på 19. Vi fungerte bra sammen på tomannshånd, men jeg ble rett og slett litt flau når jeg presenterte han til venner og bekjente. Dessuten ble alle hans "barnslige" uttalelser ekstra barnslige fordi jeg var så bevisst på alderen hans. Hadde en som var 10 år eldre sagt de samme tingene så hadde jeg antakeligvis ikke reagert. Du må kjenne litt på det. JEG ble flau og skammet meg over han. Det fungerte ikke i lengden. Personlig reagerer jeg ikke på din "problemstilling", men da jeg prøvde det selv så ble det et problem...
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #6 Skrevet 3. oktober 2010 Vel, jeg syntes det var veldig rart da min 20 år gamle venninne ble sammen med en 40 år gammel mann. Helt til jeg møtte ham og så hvor perfekte de var for hverandre. Nå, 10 år etter, har de det fortsatt fint sammen. De har til og med giftet seg og fått barn. Du må nesten bare regne med at enkelte kan synes det er litt rart i begynnelsen. Det går som regel fort over om de ser at dere har det bra sammen. Du må rett og slett bare gi litt F i hva andre måtte mene. Hadde jeg møtt noen som var 10 år eldre enn meg, hadde jeg ikke brydd meg så mye. Det at han er 10 år yngre enn meg, gjør at jeg tenker mye på hva andre måtte mene. Det jeg tenker mest på er at det er så mange andre pene jenter på 19 år og at han kanskje syns jeg er for gammel.
Christina_ Skrevet 3. oktober 2010 #7 Skrevet 3. oktober 2010 Hadde jeg møtt noen som var 10 år eldre enn meg, hadde jeg ikke brydd meg så mye. Det at han er 10 år yngre enn meg, gjør at jeg tenker mye på hva andre måtte mene. Det jeg tenker mest på er at det er så mange andre pene jenter på 19 år og at han kanskje syns jeg er for gammel. Kanskje han syns du er den peneste han har truffet? Hvem vet?
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #8 Skrevet 3. oktober 2010 Kanskje jeg er litt flau når det gjelder alderen, men han ser såpass voksen ut at jeg ikke hadde vært flau over han utseendemessig Tror ikke han hadde vært flau over meg utseendemessig heller, men tenker litt på om han kanskje syns det bare hadde vært spennende å være sammen med noen som er eldre kun for erfaringen sin skyld..
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #9 Skrevet 3. oktober 2010 Kanskje han syns du er den peneste han har truffet? Hvem vet? Vet ikke, han sa han hadde lagt merke til meg iallfall :rødme:
Ethereal Skrevet 3. oktober 2010 #10 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg syns ikke aldersforskjell er noe galt, men med tanke på at jeg selv er 19 og vet hvordan 19 år gamle gutter er, må jeg si at det er meget merkelig at du som voksen dame finner han attraktiv...
Gjest Sara Skrevet 3. oktober 2010 #11 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg er altså en ung dame på 29. Jeg ser realtivt ung ut, alle tror jeg er 18-19 år. Har pratet en del med en fyr som jeg studerer med, som jeg trodde var 22-23 år, men så viste det seg at han nettopp hadde fylt 19!!! Vi prater godt sammen, og han vet ikke hvor gammel jeg er... Det er 10 års aldersforskjell mellom oss, men etter at jeg fant ut hvor gammel han var, har jeg trekt meg bort fra han. Hadde jeg ikke visst alderen hans, hadde jeg nok fortsatt pratet med han. Lurer på hva andre syns der ute? Hei kjære medsøster i samme båt som meg Herlig å lese at det ikke er bare meg selv som har klart kunsten å "holde" på å falle for en som er 9 år yngre enn meg... Grunnen til "holde på å falle" er aldersforskjellen... Her kommer da alstå det aldersforskjellgælivei opplegget inn, som durer mest i hodet mitt, fordi jeg da er den gamleste.. Jeg 33, han 24...vi ser like "gamle" ut...han litt eldre, jeg yngre, så vi møtes vel egentlig på midten.. ..men vet du hva jeg har funnet ut.. Go for it girl!!...det må da vel være det beste komplimentet i verden å drasse på en unggutt full i testosteron som han vil bruke på deg, enn en (unnskyld uttrykket folks)"gretten gammel gubbe" som ikke orker så mye lengre.. Nyt det så lenge det varer, å varer det enda lengre er det en kjempebonus
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #12 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg syns ikke aldersforskjell er noe galt, men med tanke på at jeg selv er 19 og vet hvordan 19 år gamle gutter er, må jeg si at det er meget merkelig at du som voksen dame finner han attraktiv... Om du hadde sett meg ville du aldri tenkt på meg som voksen dame. Det var han som tok kontakt først, og jeg trodde han var rundt 22, og ja, han er veldig voksen av seg. Han tror nok helt sikkert at jeg er 19 også... Hvordan tenker 19 år gamle gutter?
Antlers Skrevet 3. oktober 2010 #13 Skrevet 3. oktober 2010 Hvordan tenker 19 år gamle gutter? 19 år gamle menn er like forskjellige som 29 år gamle kvinner, så det blir vanskelig å si noe om hva de tenker. Noen oppfører seg som barneskoleelever, og andre er "født gamle". Noen er kun ute etter et ligg, og noen er ute etter et seriøst forhold. Interesser og modenhet varierer sterkt, akkurat som det gjør for mennesker i alle aldre.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #14 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg syns ikke aldersforskjell er noe galt, men med tanke på at jeg selv er 19 og vet hvordan 19 år gamle gutter er, må jeg si at det er meget merkelig at du som voksen dame finner han attraktiv... Det er jo forskjell på 19-åringer også. Nå har jeg aldri vært i den situasjonen selv at aldersforskjellen har vært så stor, men jeg er over 30 og studerer sammen med gutter på 19/begynnelsen av 20-årene, og de er da ikke på én bestemt måte. Noen av dem er mer skikkelige og rolige enn de fleste av mine venner var som 30-åringer (og jeg/vi er ikke så utagerende...). De mangler selvsagt oftest endel livserfaring og for meg er de sjelden like interessante å prate med som mine jevnaldrende, uansett kjønn. Men jeg ville ikke sluttet å snakke med eller omgåes en person jeg likte bare pga aldersforskjellen, men jeg synes det er rimelig å spille med åpne kort om alder. Det er selvsagt også en fare for at han evt går inn i et forhold fordi det er spennende med ei litt eldre/erfaren dame, men ta nå sånne ting som de kommer... aldersforskjellen er ikke hårreisende Min svigermor er forøvrig gift med en som er ti år yngre, de møttes i mer voksen alder enn dere er, men de har nå i hvert fall et svært godt forhold og har vært sammen i 15 år. Og en eks av meg var sammen med ei dame på over 30 i flere år fra han var 20 - og betraktet henne mange år etterpå som den store kjærligheten.
Independent_ Skrevet 3. oktober 2010 #15 Skrevet 3. oktober 2010 Du kan jo ikke noe for hva du føler. Så hvis du føler at du er forelsket i denne gutten kan du jo ikke benekte det og fortrenge det. Men du bør likevel ha det i tankene at han er veldig ung i forhold til deg. Det er kanskje 10 år i forskjell mellom dere, og noen kan mene det ikke er så mye. Men husk da at det er forskjell på en 19-åring og en 30-åring som er sammen, og en 40-åring og en 50-åring som er sammen. Dere er jo på to helt forskjellige stadier i livet, sannsynligvis. Dere vil også utvikle dere med forskjellige trinn. Det er ikke dermed sagt at dere ikke kan få det fint sammen dersom dere hadde vært et par. Men i det lange løp så tror jeg nok forholdet ville møtt utfordringer som jevnaldrende kanskje ikke møter like ofte.
Gjest barellurer Skrevet 3. oktober 2010 #16 Skrevet 3. oktober 2010 Det er jo forskjell på 19-åringer også. Nå har jeg aldri vært i den situasjonen selv at aldersforskjellen har vært så stor, men jeg er over 30 og studerer sammen med gutter på 19/begynnelsen av 20-årene, og de er da ikke på én bestemt måte. Noen av dem er mer skikkelige og rolige enn de fleste av mine venner var som 30-åringer (og jeg/vi er ikke så utagerende...). De mangler selvsagt oftest endel livserfaring og for meg er de sjelden like interessante å prate med som mine jevnaldrende, uansett kjønn. Men jeg ville ikke sluttet å snakke med eller omgåes en person jeg likte bare pga aldersforskjellen, men jeg synes det er rimelig å spille med åpne kort om alder. Det er selvsagt også en fare for at han evt går inn i et forhold fordi det er spennende med ei litt eldre/erfaren dame, men ta nå sånne ting som de kommer... aldersforskjellen er ikke hårreisende Min svigermor er forøvrig gift med en som er ti år yngre, de møttes i mer voksen alder enn dere er, men de har nå i hvert fall et svært godt forhold og har vært sammen i 15 år. Og en eks av meg var sammen med ei dame på over 30 i flere år fra han var 20 - og betraktet henne mange år etterpå som den store kjærligheten. Unnskyld meg, men svarer du på dine egne innlegg?? Ser jeg ikke feil, er dette svart fra samme anonymebruker som ts..
Antlers Skrevet 3. oktober 2010 #17 Skrevet 3. oktober 2010 Unnskyld meg, men svarer du på dine egne innlegg?? Ser jeg ikke feil, er dette svart fra samme anonymebruker som ts.. Alle som krysser av for AnonymBruker havner under samme profil
Gjest barellurer Skrevet 3. oktober 2010 #18 Skrevet 3. oktober 2010 Alle som krysser av for AnonymBruker havner under samme profil Ok, så der det står når de ble medlem er samme dato for alle, og kjønn er ikke viktig, og antall innlegg lik...for at de ikke skal bli gjenkjent alstå..ahha..sånn det fungerer..
Antlers Skrevet 3. oktober 2010 #19 Skrevet 3. oktober 2010 Ok, så der det står når de ble medlem er samme dato for alle, og kjønn er ikke viktig, og antall innlegg lik...for at de ikke skal bli gjenkjent alstå..ahha..sånn det fungerer.. Nettopp! Du er ikke akkurat den første som har trodd at en AB svarer på sitt eget innlegg
Gjest barellurer Skrevet 3. oktober 2010 #20 Skrevet 3. oktober 2010 Nettopp! Du er ikke akkurat den første som har trodd at en AB svarer på sitt eget innlegg Ok, da må jeg bare unnskylde meg for avbrekk i svarene til ts å ønske henne lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå