Gjest Aria. Skrevet 3. oktober 2010 #1 Skrevet 3. oktober 2010 Nå har jeg vært hos frisøren for 3. gang for å prøve å få vekk rødskjær i mitt lysebrune hår, jeg går å ser i speilet etter en dusj, og joda!!! det er der fortsatt! Nå begynner jeg virkelig å bli lei.. Skal jeg aldri bli kvitt det? Var hos frisør en gang og tok avfarging + ny brunfarge (askebrunt) og det var fortsatt rødskjær etter en stund. De 2 neste gangne har frisøren anbefalt meg å ikke ta avfarging, men bare farge over med aksebrun, så, noen hårvasker senere er det like rødt!!!!!!! Jeg har egentlig ganske mørkebrunt hår, ikke noe rødt i det, og ønsker å ha det lysebrunt. Hvordan i all verden kan jeg få til dette? Kan jeg aldri bli kvitt det røde? :klø:
Antlers Skrevet 3. oktober 2010 #2 Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Om du ønsker lysebrunt hår og orginalfargen er mørkebrunt, må jo håret blekes eller farges lysere (ofte blir det brukt en farge som lysner og legger igjen ny farge samtidig), noe som får frem rødskjæret. Det er helt riktig at asketoner nøytraliserer rødt, men du må regne med å farge med jevne mellomrom. Anbefaler at du vedlikeholder fargen med mild glansvask hjemme hos deg selv, så kan heller frisøren farge etterveksten når det trengs. Velg gjerne en glansvask som er èn nyanse lysere enn det du tror du trenger utfra pakken. Det er ikke fargen du først og fremst er ute etter, men å nøytralisere det røde. Fort gjort at det blir mørkere enn du hadde regnet med om du f.eks velger vanlig askebrun. Endret 3. oktober 2010 av Antlers
Gjest Bella_ Skrevet 3. oktober 2010 #3 Skrevet 3. oktober 2010 Enig med hun over du må bruke glansvask.Har samme problemet farger håret lysebrunt/karamell kjempe fin i starten etter 3-4 vask kommer rødskjæret frem.Da tar jeg glansvask i håret selv.Bruker ofte også sølv shampoo innbiller meg at det hjelper.Kjedlig at selv Permantente farger vasker seg ut og da kommer rødskjæret frem.
caris Skrevet 3. oktober 2010 #4 Skrevet 3. oktober 2010 Har du prøvd fargen ekstra ask? den er kaldere enn vanlig ask. du kan gjerne fortsette med blå/lilla shampoo for å stabilisere rødskjæret
Gjest Bella_ Skrevet 3. oktober 2010 #5 Skrevet 3. oktober 2010 Har du prøvd fargen ekstra ask? den er kaldere enn vanlig ask. du kan gjerne fortsette med blå/lilla shampoo for å stabilisere rødskjæret Hvor kan man kjøpe ekstra ask har ikke sett den noen steder?
Gjest Aria. Skrevet 3. oktober 2010 #6 Skrevet 3. oktober 2010 Om du ønsker lysebrunt hår og orginalfargen er mørkebrunt, må jo håret blekes eller farges lysere (ofte blir det brukt en farge som lysner og legger igjen ny farge samtidig), noe som får frem rødskjæret. Det er helt riktig at asketoner nøytraliserer rødt, men du må regne med å farge med jevne mellomrom. Anbefaler at du vedlikeholder fargen med mild glansvask hjemme hos deg selv, så kan heller frisøren farge etterveksten når det trengs. Velg gjerne en glansvask som er èn nyanse lysere enn det du tror du trenger utfra pakken. Det er ikke fargen du først og fremst er ute etter, men å nøytralisere det røde. Fort gjort at det blir mørkere enn du hadde regnet med om du f.eks velger vanlig askebrun. Takk for svar. Jepp, har erfart det med at det ofte kan blir mørkere, så velger alltid lysere enn jeg eg. vil ha, og det blir aldri for lyst, for å si det sånn. Skal prøve dette med glansvask. Og å finne en sjampo som tar vekk rødskjær. Håret mitt er ikke SÅ mørkt, vanlig brunt, men ja, må kanskje blekes litt for å få det sånn lysebrunt som jeg vil ha det ( a la Tone Damli, eneste jeg kom på i farten, men hun har en fin farge). Skjønner ikke at det skal være så vannskelig å bli kvitt det permanent, jeg har jo ikke noe rødt i håret mitt, men håper det blir bedre nå
Gjest Aria. Skrevet 3. oktober 2010 #7 Skrevet 3. oktober 2010 Hvor kan man kjøpe ekstra ask har ikke sett den noen steder? Jepp, det lurer jeg også på. Mener du farge man kjøper i butikken eller hos frisøren?
caris Skrevet 4. oktober 2010 #8 Skrevet 4. oktober 2010 Tror ikke du får kjøpt ekstra ask i butikken, det er en farge som nylig er blitt lansert i utvalgte salonger i Oslo/Akershus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå