AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #1 Skrevet 3. oktober 2010 Har noen vært på et salsakurs der man kan danse med den man kommer dit med hele tiden? I Oslo? Hvor og hvor mye kostet det?
Wiggins Skrevet 3. oktober 2010 #2 Skrevet 3. oktober 2010 Har noen vært på et salsakurs der man kan danse med den man kommer dit med hele tiden? I Oslo? Hvor og hvor mye kostet det? Jeg har danset en del i mitt liv, og jeg vil på det sterkeste fraråde deg å prøve å finne en slik danseskole. Det er ved å danse med forskjellige personer at man blir dyktig. Det er ikke farlig å danse med fremmede, tvert i mot er det gøy. Man blir kjent med personer på en annen måte enn om man bare sitter og prater mellom dansene.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #3 Skrevet 3. oktober 2010 jeg vil ikke bli dyktig, jeg vil bare danse med kjæresten min. Jeg har danset en del i mitt liv, og jeg vil på det sterkeste fraråde deg å prøve å finne en slik danseskole. Det er ved å danse med forskjellige personer at man blir dyktig. Det er ikke farlig å danse med fremmede, tvert i mot er det gøy. Man blir kjent med personer på en annen måte enn om man bare sitter og prater mellom dansene.
Wiggins Skrevet 3. oktober 2010 #4 Skrevet 3. oktober 2010 jeg vil ikke bli dyktig, jeg vil bare danse med kjæresten min. Tro meg, både du og h*n blir dyktigere av å danse med andre, og dermed blir det artigere å danse med kjæresten din de gangene du gjør det. Hvis du nå absolutt bare vil danse med han så foreslår jeg at du gjør et søk på "salsa" og "kurs" i Oslo på f. eks. Kvasir eller Google og ringer rundt og hører hvordan opplegget er. En annen ting er at jeg tipper at de fleste dansekurs er godt i gang nå som vi skriver oktober.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #5 Skrevet 3. oktober 2010 Hvis jeg henger meg opp i å skulle være flink syns jeg ikke ting er gøy lenger. Ergo har jeg ikke lyst til å tenke på å skulle bli flink. Takk for svar . Tro meg, både du og h*n blir dyktigere av å danse med andre, og dermed blir det artigere å danse med kjæresten din de gangene du gjør det. Hvis du nå absolutt bare vil danse med han så foreslår jeg at du gjør et søk på "salsa" og "kurs" i Oslo på f. eks. Kvasir eller Google og ringer rundt og hører hvordan opplegget er. En annen ting er at jeg tipper at de fleste dansekurs er godt i gang nå som vi skriver oktober.
Wiggins Skrevet 4. oktober 2010 #6 Skrevet 4. oktober 2010 Hvis jeg henger meg opp i å skulle være flink syns jeg ikke ting er gøy lenger. Ergo har jeg ikke lyst til å tenke på å skulle bli flink. Takk for svar . Jeg vil si at det er gøyere desto flinkere man blir. De gangene jeg har danset med jenter som ikke er spesielt flinke er det ikke så veldig gøy, for de beveger seg ofte litt feil, responderer ikke riktig på det jeg gjør osv. Når begge er flinke, eller i hvertfall gjør basic-tingene riktig, da først begynner det å bli virkelig gøy.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #7 Skrevet 4. oktober 2010 JEG har det morsommere når jeg ikke fokuserer på å bli flink, men på å ha det gøy. Og som jeg skrev tidligere vil jeg danse med kjæresten min og ingen andre, og ville dermed ikke plaget noen andre med mine manglende danseevner. Men hvorvidt jeg vil bli flink eller ikke var da virkelig ikke det jeg spurte om. Jeg vil si at det er gøyere desto flinkere man blir. De gangene jeg har danset med jenter som ikke er spesielt flinke er det ikke så veldig gøy, for de beveger seg ofte litt feil, responderer ikke riktig på det jeg gjør osv. Når begge er flinke, eller i hvertfall gjør basic-tingene riktig, da først begynner det å bli virkelig gøy.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #8 Skrevet 5. oktober 2010 JEG har det morsommere når jeg ikke fokuserer på å bli flink, men på å ha det gøy. Og som jeg skrev tidligere vil jeg danse med kjæresten min og ingen andre, og ville dermed ikke plaget noen andre med mine manglende danseevner. Men da er det vel like greit at dere danser litt på egenhånd hjemme i stua, så slipper du både å bli presset på å bli flinkere, bytte dansepartner og i det hele tatt å omgås andre folk. Det finnes sikkert instruksjonsvideoer du kan kjøpe.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2011 #9 Skrevet 7. januar 2011 Har noen vært på et salsakurs der man kan danse med den man kommer dit med hele tiden? I Oslo? Hvor og hvor mye kostet det? Hos Danseløvene (på Grünerløkka) danser man bare med den man kommer med, prisen er 1700,- for 13 uker. Kursstart fra uke 4 1
aline Skrevet 13. januar 2011 #10 Skrevet 13. januar 2011 Har noen vært på et salsakurs der man kan danse med den man kommer dit med hele tiden? I Oslo? Hvor og hvor mye kostet det? Jeg vil tro de fleste dansekursene vil tillate at dere kun danser med hverandre, selv om dere da blir stilt "på utsiden" av ringen eller rekkene de andre parene står på. har selv både undervist og danset flere steder i oslo, og det har hendt det har kommet par som har hatt et sterkt ønske om å slippe å bytte partner, da får de selvsagt det, selv om det er sterkt frarådet. Og de det gjelder, er da i timen, men står på siden av ringen. det som kan være ett problem, også om du kun fortsetter å danse med din partner, er at så fort dere kommer bort fra selve kurset, så kan problemene oppstå. Når dere ikke lenger begge blir guidet gjennom turer, mannen må begynne å bestemme turer i hodet sitt og føre deg, det er da det kan by på problemer at man aldri har danset med andre en hverandre. Lærer dere ikke å føre/bli ført riktig, noe jeg ser på alle de parene som nekter å bytte partner, så blir dere på en måte avhengige av å aldri gjøre noe annet en akkurat nøyaktig det dere har lært på kurset. Begynner den ene å leke litt med turer og musikk, så vil den andre være ute, fordi de ikke har lært variasjoner. Jeg har foreløpig aldri sett ett par som kun danser med hverandre, som klarer å gjøre turene riktig og bli selvstendige i dansen på samme måte som de som bytter. Men dere finner også instruksjoner på youtube, søk på salsa, så vil det dukke opp flere småklipp med steg og bevegelse, det er jo en start ihvertfall. Nå er det gratisuker på mange danseskoler rundt om i oslo, så det går jo an å dra og sjekke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå