AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #1 Skrevet 3. oktober 2010 Hei hei, Vi bor i et 100 år gammelt hus vi leier, vi bor 3 mit unna nermeste butikk, og betaler 2800 i måneden, vet at det er veldig lite, men jeg lurer fortsatt på om det er for mye. Huset er ikke isolert etter huslovens krav, flere rom i huset er ikke ferdig. Huset var rammet av flommen i 95 og er råtten en liten del av huset. Det trekker kaldt ifra vinduer og dører i hele huset. Er ikke kloak kom (har misstanke om ulovelig kloakk) Vi har ikke søppelkasser, og må kjøre vekk vår egen søppel. Det er veldig lite kontakter i huset, så i mange av rommene er det ikke tilgang til elektrisitet. Vannet er gult og vi får vann ifra en bekk i nærheten. Noen som har peiling?
Berentsens Skrevet 3. oktober 2010 #2 Skrevet 3. oktober 2010 Vann fra bekk? Unnskyld, men har dere flyttet tilbake til 1800-tallet? Om dere bor i et slikt hus, noe jeg ikke tror at dere gjør, så er det bare å flytte.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #3 Skrevet 3. oktober 2010 tja. 2800 er jo for meg nærmest gratis... det er ingen regler som tilsier hva man maksimalt kan ta i leie, markedet bestemmer. jeg vil jo heller stille spørsmålet om hvorfor i alle dager dere bor der?
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #4 Skrevet 3. oktober 2010 Vann fra bekk? Unnskyld, men har dere flyttet tilbake til 1800-tallet? Om dere bor i et slikt hus, noe jeg ikke tror at dere gjør, så er det bare å flytte. Jo, det er sant. Vi har dusj og sånn, vi må ikke hente vann da, vi har vann, men vannet er gult. Huseieren sier at vannet er rent og godkjent, men synes det er litt rart at vannet er gult.
Meridian Skrevet 3. oktober 2010 #5 Skrevet 3. oktober 2010 Syns først at huseleien på 2800 i mnd var altfor lite for et stort hus, men sånn som du beskriver huset virker det ikke som et boende sted. Har dere mulighet til å flytte?
Berentsens Skrevet 3. oktober 2010 #6 Skrevet 3. oktober 2010 Ta prøver av vannet da. Men forstår ikke hvorfor dere bor i et slikt hus.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #7 Skrevet 3. oktober 2010 tja. 2800 er jo for meg nærmest gratis... det er ingen regler som tilsier hva man maksimalt kan ta i leie, markedet bestemmer. jeg vil jo heller stille spørsmålet om hvorfor i alle dager dere bor der? Vi ville heller bo her, enn og bo hos foreldre, derfor leide vi dette huset bare som en ekstra løsning. Jeg vil heller bo her til jeg finner noe annet, enn og bo hos foreldre.
Independent_ Skrevet 3. oktober 2010 #8 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg tenker at det er uviktig hvorvidt dere betaler for mye husleie eller ikke, fordi jeg tror ikke det en gang er lovlig å leie ut et sånt hus. Dere bør flytte på prikken, siden dere kommer til å bli syke. Hvis huset har mugg kan dere få store helseskader, og også av vannet hvis vannet er gult. Nei, seriøst, vær litt grei mot dere selv og helsa deres, flytt nå.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #9 Skrevet 3. oktober 2010 Syns først at huseleien på 2800 i mnd var altfor lite for et stort hus, men sånn som du beskriver huset virker det ikke som et boende sted. Har dere mulighet til å flytte? Vi leter etter nytt hus, men vi bor på et sted hvor det kommer sjeldent nye hus og leiligheter.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #10 Skrevet 3. oktober 2010 Enig med meridian. Synes ikke prisen er problemet her, men at stedet er rett og slett ubeboelig, uansett hvor mye eller lite dere måtte betale for det.
Meridian Skrevet 3. oktober 2010 #11 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg tenker at det er uviktig hvorvidt dere betaler for mye husleie eller ikke, fordi jeg tror ikke det en gang er lovlig å leie ut et sånt hus. Dere bør flytte på prikken, siden dere kommer til å bli syke. Hvis huset har mugg kan dere få store helseskader, og også av vannet hvis vannet er gult. Nei, seriøst, vær litt grei mot dere selv og helsa deres, flytt nå. Ja, det tenkte jeg også på. Det er helsefarlig å bo i et råtten, fuktig hus som trekker. Vet om en dame som bodde i et sånt hus engang. Hun ble alvorlig syk av det, pga det var mye muggsopp i huset, og det la seg i lungene hennes og hun gikk konstant rundt med infeksjon i luftveiene. Det var så fuktig i huset at det var mye dyr osv.. Skjønner jo at noen ikke vil bo med foreldrene av forskjellige grunner, men håper dere finner noe annet ganske fort.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #12 Skrevet 3. oktober 2010 Dette Huset er faktisk ikke lov å leie ut. og det er helse skadelig å bo i. så lenge det er fuktskader så vil det etterhvert utlvikle seg sopp og råte og det avgir giftige gasser som vil gjøre dere syke og kan ha værstekonsekvens med uføre og død. vannet bør dere ta en prøve av, kontakte kommeunen eller vannværket. Det kan faktisk være dere drikke forurenset vann, høres nesten slik ut. alle godkjente hus skal ha egen bosspann, derfor vi betaler kommunale avgifter (noe som pleier å være ink i husleier) Det høres ut som dere bor i et ulovelig hus, og dere må være obs får kommunen snuss i det, kan de faktisk komme å hive dere ut på dagen, grunnet fare for deres helse, og hus eier leier et ulovlig hus. sjekk opp i hvilket rettigheter dere har ved å bryte kontrakten og finn en ny plass før dere blir syke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå