Gjest Cec Skrevet 3. oktober 2010 #1 Skrevet 3. oktober 2010 Gjør dere? Er det vanlig å gjøre det om man er heterofil? Altså at man flørter uten at det ligger noe mer bak ordene eller handlingen. Kan være på treningsstudioet, på butikken, på jobb, på byen osv.
Ethereal Skrevet 3. oktober 2010 #2 Skrevet 3. oktober 2010 Nei, hvorfor skulle jeg gidde det? Jenter bryr jeg meg fint lite om, annet enn vennskapsforhold.
Gjest Dainty Skrevet 3. oktober 2010 #3 Skrevet 3. oktober 2010 Nei, har aldri tenkt på å gjøre det engang. Når jeg overhodet ikke er tiltrukket av jenter på et seksuelt/romantisk plan, virker det helt fjernt å flørte..
Gjest Raindrops Skrevet 3. oktober 2010 #4 Skrevet 3. oktober 2010 Kommer vel litt an på hva man legger i flørting. Jeg har det ikke med å legge hånden på låret til andre jenter eller bruke dådyrblikk, men jeg kan fortsatt oppføre meg litt flørtete, uten at jeg legger noe mer i det. Jeg er også flørtete med bussjåfører, folk i kassa på butikken osv. Trenger ikke å være seksuelt eller romantisk for å være flørting.
Gjest Dainty Skrevet 3. oktober 2010 #6 Skrevet 3. oktober 2010 Kommer vel litt an på hva man legger i flørting. Jeg har det ikke med å legge hånden på låret til andre jenter eller bruke dådyrblikk, men jeg kan fortsatt oppføre meg litt flørtete, uten at jeg legger noe mer i det. Jeg er også flørtete med bussjåfører, folk i kassa på butikken osv. Trenger ikke å være seksuelt eller romantisk for å være flørting. Men.. hvordan definerer man da flørting? Er ikke hele greia med flørting seksuell/romantisk? :klø: Hva er da evt. forskjellen på ikke-seksuell/ikke-romantisk flørting og vanlig, sprudlende oppførsel?
Anglofil Skrevet 3. oktober 2010 #7 Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Nei. Flørter ikke med andre uansett kjønn når jeg er i et forhold. Mvh Yvonne Endret 3. oktober 2010 av Yvonne
Hoppetaujenta Skrevet 3. oktober 2010 #8 Skrevet 3. oktober 2010 Grensen på å flørte er flytende. Kommer an på hva den enkelte legger i det og oppfatter det som. Jeg kan kanskje bli oppfattet som en flørter av noen, men jeg mener selv at jeg ikke er det. Jeg er bare veldig ofte i supergodt humør. Uten humør,- ingen flørt. Og er det bare humøret det står på, så er jeg i like godt humør uansett om det er mann eller dame jeg har fremfor meg. Om det er mere håndgripelige ting som å legge hånden på låret til folk (som noen nevnte her et sted) etc. så er det ikke lengre en vanlig i-forbifarten-flørt i mine øyne. Da har det blitt noe seksuelt og ganske direkte over det. En god og vellykket flørt inneholder ikke noe som er klart og definerbart, i mine øyne. Det skal være noe som får sommerfuglene til å lette inne i magen min. Jeg skal kjenne undring over noe som er i lufta. "Noe" som er umulig å sette fingeren på, men som alikevel er der, som får meg til å bli glad innvendig og bre seg frydefullt ut i hele meg. Men det er bare mitt syn da.
Gjest Raindrops Skrevet 3. oktober 2010 #9 Skrevet 3. oktober 2010 Men.. hvordan definerer man da flørting? Er ikke hele greia med flørting seksuell/romantisk? :klø: Hva er da evt. forskjellen på ikke-seksuell/ikke-romantisk flørting og vanlig, sprudlende oppførsel? Det er vanskelig å definere, noen oppfatter ting som flørting som andre bare ser på som høflighet foreksempel. Margareth sa det ganske bra over her, om en god og vellykket flørt. For min del handler det bare om å ha det gøy, jeg synes det er morsomt å småflørte. Dessuten blir jo folk glade av det, man sprer litt glede.
Gjest Cec Skrevet 3. oktober 2010 #10 Skrevet 3. oktober 2010 Ulike svar her, og det er slik det må bli. Verden er ikke sort/hvit, selv om jeg skulle ønske det fantes en fasit. Til dere som flørter med andre damer: Hvordan kan dere få frem den naturlige og ekte flørten om den deles til "hvem-som-helst" uten spesiell betydning? Blunker dere til dama og gir henne komplimenter selv om du ikke mener det bare for å få henne til å bli glad?
Becka Skrevet 3. oktober 2010 #11 Skrevet 3. oktober 2010 Nei, jeg kan ikke si jeg gjør det. Mulig jeg flørtet litt selv til menn jeg ikke finner tiltrekkende, men selv det er ganske sjeldent. Jenter interesserer meg ikke. Om man virkelig flørter med en annen jente, vil jeg våge å påstå at man må være "littegranne" biseksuell...... Eller hva?
Becka Skrevet 3. oktober 2010 #13 Skrevet 3. oktober 2010 Håper du har rett, Becka Det bruker jeg nå å ha...
Sequax Skrevet 3. oktober 2010 #14 Skrevet 3. oktober 2010 Noen er flørtete av natur, og ser ikke på flørting som noe seriøst og nøye gjennomtenkt. Flirt and go!
Gjest Raindrops Skrevet 3. oktober 2010 #15 Skrevet 3. oktober 2010 Noen er flørtete av natur, og ser ikke på flørting som noe seriøst og nøye gjennomtenkt. Flirt and go! Nettopp! Jeg trenger ikke å være bifil for å flørte med jenter, jeg vet hva jeg tenner på. Jeg synes ikke den gamle mannen som selger meg avisen er sexy heller, men det hindrer meg ikke i å småflørte med han.
pianisten Skrevet 17. oktober 2010 #16 Skrevet 17. oktober 2010 Om jeg flørter med ei annen jente, så er det ikke noe mer enn bare for gøy. Og da er det ikke voldsomme komplimenter og sånt, men mere det å vise henne oppmerksomhet.. men legg merke til at dette ofte skjer på fester, ikke på skolen/jobben eller andre litt mer seriøse settinger Som tidligere er sagt, så er noen litt mer flørtete av natur, noe jeg har hørt at jeg er så jeg flørter litt med alle uten at det trenger å være noe! hehe
aline Skrevet 17. oktober 2010 #17 Skrevet 17. oktober 2010 Kommer vel litt an på hva man legger i flørting. Jeg har det ikke med å legge hånden på låret til andre jenter eller bruke dådyrblikk, men jeg kan fortsatt oppføre meg litt flørtete, uten at jeg legger noe mer i det. Jeg er også flørtete med bussjåfører, folk i kassa på butikken osv. Trenger ikke å være seksuelt eller romantisk for å være flørting. helt enig. Jeg er en som bruker en type kommunikasjon som for mange oppfattes som flørt, men jeg kommuniserer slik med folk jeg liker helt uavhengig av kjønn, alder og slikt. Det har ikke noe med seksualitet å gjøre, men alt med å gi oppmerksomhet, tillate å vise at den andre betyr noe litt mer en hvemsomhelst. Det har ofte med blikk, smil og kommentarer å gjøre, ikke med å fysisk gjøre noe seksuelt, det gjør jeg heller ikke med menn jeg flørter med. flørt er en form for kommunikasjon, for meg er det å gi ekstra oppmerksomhet, det lille ekstra. Og det kan jeg gjøre til alle jeg synes har det lille ekstra, uten at det betyr noe mer en det. Til dere som flørter med andre damer: Hvordan kan dere få frem den naturlige og ekte flørten om den deles til "hvem-som-helst" uten spesiell betydning? Blunker dere til dama og gir henne komplimenter selv om du ikke mener det bare for å få henne til å bli glad? den deles ikke til "hvem-som-helst", den deles med de man har den ekstra lille snerten med, helt naturlig. Jeg kan blunke og gi kompliment til ene instruktøren på treningssenteret, fordi vi har en slik tone. Vi prater lett og hygger oss i hverandres selskap, heeeeeelt uten at det er noe seksuellt bak det på noen som helst måte. Vi kunne nok utviklet ett vennskap, det kan hende skjer, fordi vi har den kontakten, men mer en det betyr det ikke. Og det trenger ikke bli vennskap engang, utover det at vi prater på trening. Jeg gjør det ikke for å gjøre henne glad, men fordi hun har det lille ekstra, og dermed får hun det lille ekstra. Det blir naturlig fordi det ER naturlig. Det er ikke slik at flørt blir brukt opp, at dersom man flørter med mange, så blir det mindre ekte flørt igjen fra potten. For meg så har flørt litt samme "mengde" som glede; det blir ikke mindre av å dele den, det blir ikke mindre ekte bare fordi man bruker det. Tvert imot, jo mer man bruker, jo mer har man å gi.
sophiaM Skrevet 17. oktober 2010 #18 Skrevet 17. oktober 2010 Flørter ikke med andre jenter, nei... Ville vært veldig unaturlig for meg å gjort det egentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå