AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #1 Skrevet 3. oktober 2010 jeg har 2 familiemedlemmer som vi i resten av familien tror er gift, det ene paret deler samme etternavn men har ikke hørt om noe giftermål. de er samboere og jeg har vell egentlig hørt at man kan ta etternavnet til samboeren om man vil, så det kan jo hende at det er det. det andre paret svarer aldri ordentlig på om de er gift, de hadde plutselig gifteringer men ingen vet om de er gift. vi vet rett og slett ikke, men vi tror de er det :klø: og vi vil jo ikke mase om det heller, det er jo tydelig noe de ikke vil dele med resten av familien. men hvorfor? hvis de er gift, så hvorfor skjule det? har også hørt om andre folk opp gjennom årene som har skjult at de er gift...hva er vitsen? :klø:
Isabella82 Skrevet 3. oktober 2010 #3 Skrevet 3. oktober 2010 kan man faktisk ta etternavnet til samboeren sin selv om man ikke er gift?
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #5 Skrevet 3. oktober 2010 ts her jeg finner det bare rart at noen vil skjule en så stor begivenhet og en fin ting som å være gift
*Numi* Skrevet 3. oktober 2010 #6 Skrevet 3. oktober 2010 kan man faktisk ta etternavnet til samboeren sin selv om man ikke er gift? Det er jo fritt fram lov å endre navn, så ja, man kan vel endre det til samboerens om man skulle ønske det.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #7 Skrevet 3. oktober 2010 Kanskje de bare har gjort det enkelt og gifta seg i utlandet eller tinghuset uten familie eller venner til stede og dermed enten har vanskeligheter med å fortelle det (folk blir jo såret eller sure for mindre, så at noen har giftet seg i hemmelighet kan jo forårsake full familiekrangel) eller rett og slett ikkje har noe behov for å fortelle det.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #8 Skrevet 3. oktober 2010 kan man faktisk ta etternavnet til samboeren sin selv om man ikke er gift? Etter to år som samboere har man rett til å ta hverandres etternavn, på samme måte som når man gifter seg, altså kan ingen nekte en å ta et beskyttet etternavn. Er det et ubeskyttet etternavn kan jo hvem som helst ta det når som helst.
Gjest Dhanu Skrevet 4. oktober 2010 #9 Skrevet 4. oktober 2010 Vi tenkte å skjule det fordi vi ikke gadd bruke hundretusenvis på en fest. Så fant noen det ut ved en tabbe, og vi måtte fortelle det, og folk ble akkurat så furtne som vi trodde over at vi "snøt" dem for en fest. Så det var grunnen for vår del, uten at jeg kan si det er slik for dine slektninger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå