Gjest Kristin Skrevet 26. februar 2002 #1 Del Skrevet 26. februar 2002 Hei.. Noen som vet hvor jeg kan få privat ultralyd?? Telefonnr eller adresse? Og hvor mye koster det ca.? På forhånd takk!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jomfruen Skrevet 26. februar 2002 #2 Del Skrevet 26. februar 2002 Hei! Nå vet jeg ikke hvor i landet du bor, men jeg går ut i fra at det finnes en eller annen privat klinikk i nærheten? Jeg hadde ihvertfall time på Volvat på Majorstua i Oslo. Skulle bare ha sykemld. for et par dager, og da spurte han (Gyn. Jørgensen...VELDIG ok lege!) om jeg samtidig hadde lyst til å se fosteret. Det var ikke nei i min munn!! (var ca. 10 uker på vei= Prisen var ikke billig: 915,-, men jeg jobber på et sted som gjør at jeg har to gratis konsultasjoner på Volvat, så for meg ble det allikevel gratis! Lykke til! klem fra Jomfruen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2002 #3 Del Skrevet 26. februar 2002 Dumt spørsmål kanskje, men hjelp meg å forstå: _hvorfor_ ønsker man "privat ultralyd"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristin Skrevet 26. februar 2002 #4 Del Skrevet 26. februar 2002 Jeg har hatt en ultralyd på SiA. Vi hadde veldig lyst til å vite om det var gutt eller jente, men det fikk vi ikke vite på den ultralyden. Derfor vil jeg betale for en til for å få vite kjønnet. Bare derfor. luksusproblem kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemy69 Skrevet 26. februar 2002 #5 Del Skrevet 26. februar 2002 Bare til en opplysning er det ikke alle private som oppgir kjønn. Man skal huske på at det kan være vanskelig å se kjønnet på barnet (kommer an på hvordan fosteret ligger)og da er det kjipt å måtte betale ca. 1000,- for ingenting. Det er heller ikke 100% svar du får, det er også noe å tenke på. Må innrømme jeg fikk vite det selv, begge gangene. Med første mann, fikk vi beskjed om at det ikke var enkelt å se, men skulle han si noe trodde han det var en jente. I løpet av svangerskapet følte jeg mer og mer for at det var en gutt, og vi hadde både guttenavn og jentenavn klar. Kallenavnet på magen var en blanding av de 2 navnene. Det lå både kjole og lyseblå sparkebukse klar, og klærne som babyen skulle dra hjem i, var hvite. Jeg gikk 15 dager over tiden, og ble kuret. I den forbindelse var jeg på UL på sykehuset dagen før fødselen. Legen lurte på om jeg visste hva kjønnet var, og jeg fortalte om første UL, men at jeg følte mer for gutt. Legen mente også på at det var en jente, og dagen etter fødte jeg en gutt!!! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taurus Skrevet 26. februar 2002 #6 Del Skrevet 26. februar 2002 Man kan også ønske privat ultralyd fordi man har hatt en eller flere tidlige aborter. Kan da gå til privatpraktiserende gynekolog og se hjerteslag/foster temmelig tidlig for å føle seg tryggere. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havfruen Skrevet 27. februar 2002 #7 Del Skrevet 27. februar 2002 Jeg hadde privat ul på Byporten legesenter da jeg var 7 uker på vei. Var veldig urolig og redd for at noe var galt. Ble beroliget da jeg så hjertet som banka og at fosteret lå på riktig plass inni livmora osv. Var hos en veldig rolig lege som forklarte og støtta. Samboeren min var med og vi fikk etter dette et helt annet forhold til graviditeten (som ikke var planlagt). Det kosta 700,- Vil påstå at dette var vel anvendte penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemy69 Skrevet 28. februar 2002 #8 Del Skrevet 28. februar 2002 Det er forskjell på å bruke 700,- på å se at alt står bra til og det som Kristin skulle. Forv alt i verden må man jo gjerne bruke det for å få vite hvilket kjønn barnet har, poenget mitt var at man kan ikke garantere at de får svar eller at svaret er 100%. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristin Skrevet 28. februar 2002 #9 Del Skrevet 28. februar 2002 Den terminen jeg fikk på min siste ultralyd er jeg ikke helt enig i og synes det hadde vært greit med en annen leges mening om det. Jeg er fullstendig klar over at det ikke er sikkert at jeg kan få vite kjønn pga stilling osv. Men for min del er det verdt et forsøk. I følge legen jeg skal til er kjønnsbestemmelse 95% sikkert. Jeg har nå bestillt time, og vet at jeg også får med med alt vi ser på videofilm. Bare det er verdt pengene jeg må betale synes nå jeg. selv om jeg ikke får vite kjønnet. Gleder meg i alle fall masse til å se han/hun igjen... K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå