Gå til innhold

Hofteholder?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ååååh, jeg har alltid syntes hofteholdere er råstilige og sexy, men meg kan liksom ikke helt se for meg at jeg hadde følt meg komfortabel i dem. En annen ting er at jeg sikkert ikke hadde funnet hverken hofteholder eller strømper som passet, for jeg har lange ben og kraftige lår.

Strømpebukser er noe herk, da føler jeg meg så usexy som jeg kan bli, for de er alltid for korte (og ofte for trange over hoftene. pærefasong på høy dame med noen kg for mye er ikke gøy). I løpet av de første 30 minutter blir skrittet på strømpebuksa dratt ned til knærne (ok, ikke egentlig, men det føles sånn), og i tilleg så "ruller" kanten på strømpebuksa ned fordi den ikke kommer på rett sted på min lange kropp. Hærlig. :sjenert:

Har du forsøkt å kjøpe hofteholder og strømper på nettet? Flere av de større og seriøse nettbutikkene (utenlandske) har både hofteholdere og strømper i ekstra store størrelser. Dette burde derfor ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er vel ikke nødvendigvis sånn at ALLE menn er så opptatt av dette plagget? I så fall hadde det vel ikke blitt kalt en fetisj? :klø:

Alle menn er ikke så voldsomt opptatt av det, nei. Ingen av mine sexpartnere uttrykte noensinne at de var opptatt av strømper, men en var skrekkelig glad i strømpeBUKSER... Men en fetisj innebærer som Raindrops nevner ikke at det man tenner på er unormalt. Fetisjer innebærer bare et ikke-levende objekt, som for eksempel hofteholdere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som bruker det stadig vekk, faktisk i skrivende stund. Forsøker å unngå strømpebukser om mulig. Ellers blir det ofte til at jeg velger stayups, men føler meg best med strømpeholder.

Har ellers kjøpt mine stort sett på undertøysbutikker i utlandet, men har også et par fra Triumph som gjør nytten. Strømpene kjøper jeg på strømpesalong eller på lindex/hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle menn er ikke så voldsomt opptatt av det, nei. Ingen av mine sexpartnere uttrykte noensinne at de var opptatt av strømper, men en var skrekkelig glad i strømpeBUKSER... Men en fetisj innebærer som Raindrops nevner ikke at det man tenner på er unormalt. Fetisjer innebærer bare et ikke-levende objekt, som for eksempel hofteholdere.

Jeg tror det Meaty ville frem til var at det ikke var alle menn som tente på strømper (heldigvis).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det Meaty ville frem til var at det ikke var alle menn som tente på strømper (heldigvis).

Det er riktig at det var det jeg mente. :)

Det er nok mulig jeg har misforstått fetisj-begrepet litt, jeg trodde det innebar at man blir opphisset av noe som vanligvis ikke oppfattes som noe seksuelt. Altså, jeg mener ikke at det er unormalt.

Hvis stockings/ stay-ups BLE oppfattet som noe seksuelt av absolutt alle menn, ville det da bli kalt en fetisj? Uansett, dette blir nok en avsporing. Jeg ville bare forklare hvordan jeg tenkte.

Endret av Meaty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er riktig at det var det jeg mente. :)

Det er nok mulig jeg har misforstått fetisj-begrepet litt, jeg trodde det innebar at man blir opphisset av noe som vanligvis ikke oppfattes som noe seksuelt. Altså, jeg mener ikke at det er unormalt.

Hvis stockings/ stay-ups BLE oppfattet som noe seksuelt av absolutt alle menn, ville det da bli kalt en fetisj? Uansett, dette blir nok en avsporing. Jeg ville bare forklare hvordan jeg tenkte.

Hvis alle syntes det var seksuelt ville det likevel være en fetisj, fordi det er ikke-levende. Det jeg ville fram til er bare at en fetisj ikke nødvendigvis går på noe unormalt, så vi er enige, vi bare snakker litt rundt hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor en kan kjøbe fine/sexy hofteholdere da? Er jammen meg ikke mye i butikkene, heller ikke funnet så mye på nett :(

Jeg synes de aller fleste undertøysbutikker har flotte hofteholdere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg skal pynte meg, liker jeg å føle meg fin også innerst, og pleier da nesten alltid å ha på pent undertøy også. Synes ikke strømpebukser er særlig pent, og bruker derfor enten et sett med strømpeholder eller noen pene stayups.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A. Caron

Dersom jeg skal pynte meg, liker jeg å føle meg fin også innerst, og pleier da nesten alltid å ha på pent undertøy også. Synes ikke strømpebukser er særlig pent, og bruker derfor enten et sett med strømpeholder eller noen pene stayups.

:klappe: Høres ut til at du har sansen for å kle deg feminint og klassisk pent.

Har du prøvd et par ekte FF eller RHT-strømper? Hvis ikke, ta en titt på denne linken:

http://www.touchable.co.uk/shop-pages/section-stockings.html

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min synes jeg er så sexy og pen i hofteholder, og ønsker at jeg skal bruke det i stedet for strømpebukser.

For å være helt ærlig, så synes jeg det er noe herk og upraktisk.

Er det egentlige noen som synes hofteholder er mer praktisk? Bruker dere det da eventuelt regelmessig, eller velger dere strømpebukser likevel?

Jeg bruker stayups/strømper som regel kun når jeg skal forføre eller tror det kan bli noe på meg (!). Synes jeg ser bedre ut med strømper enn naken, og har det gjerne også på under sex......

Ellers blir det nok som oftest vanlige strømpebukser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker stayups/strømper som regel kun når jeg skal forføre eller tror det kan bli noe på meg (!). Synes jeg ser bedre ut med strømper enn naken, og har det gjerne også på under sex......

Ellers blir det nok som oftest vanlige strømpebukser.

Det er klart mere sexy med strømper enn naken! Det er tydelig at du har skjønt poenget. Håper kanskje du også vil øke dagligbruken til glede for oss som kanskje får et lite glimt av en strømpekant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ot men: Det er så mange tråder her, der menn mener at norske kvinner kler seg for lite feminint, og burde strømper og skjørt for deres del. Det får meg til å lure på hvordan dere kler dere?

For jeg er jo enig i at det er alt for mye slaskete klær og allværsjakker og joggebukser å se, men det gjelder da enda fler menn enn damer. Jeg pynter meg gjerne opp, og kan gjerne bruke hofteholder og strømper, så ikke misforstå det. Men jeg synes at det er så ensidig, at damer skal bruke pene (men upraktiske) plagg for å glede menn (og hvis vi ikke gjør det, skal vi angripes for å være ufeminine), mens dere menn skal fortsette å gå i sliten jeans og hettegenser, uten noen tanke for hva vi damer ønsker å se dere i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest A. Caron

Litt ot men: Det er så mange tråder her, der menn mener at norske kvinner kler seg for lite feminint, og burde strømper og skjørt for deres del. Det får meg til å lure på hvordan dere kler dere?

For jeg er jo enig i at det er alt for mye slaskete klær og allværsjakker og joggebukser å se, men det gjelder da enda fler menn enn damer. Jeg pynter meg gjerne opp, og kan gjerne bruke hofteholder og strømper, så ikke misforstå det. Men jeg synes at det er så ensidig, at damer skal bruke pene (men upraktiske) plagg for å glede menn (og hvis vi ikke gjør det, skal vi angripes for å være ufeminine), mens dere menn skal fortsette å gå i sliten jeans og hettegenser, uten noen tanke for hva vi damer ønsker å se dere i.

Men for guds skyld da, kom gjerne med dine/deres ønsker om hva vi skal kle oss i. Jeg strekker meg da laaaangt om jeg bare får høre hva som måtte tilfredsstille øyet og gir tenning.

Jeg har enda tilgode å se noen innlegg med slike ønsker, verken her på forumet eller i andre fora.

Og nå er det nå engang slik, at vi menn stort sett har hatt vår type bekledning til alle tider, mens dere i stadig større grad har tatt etter (og overtatt) disse, proporsjonalt med at typisk klassiske kvinneantrekk blir lagt til side.

Hva har du å si til dèt? :lur:

Endret av A. Caron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker hofteholdere fordi jeg får en veldig bra holdning med slike. Jeg føler meg rett og slett bra og sexy på grunn av undertøyet. Men at det er noe herk er jeg enig i, spesielt å ta på. *døøø*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå er det nå engang slik, at vi menn stort sett har hatt vår type bekledning til alle tider, mens dere i stadig større grad har tatt etter (og overtatt) disse, proporsjonalt med at typisk klassiske kvinneantrekk blir lagt til side.

Hva har du å si til dèt? :lur:

Hvis du tenker oss tilbeke til før damer begynte å bruke bukse, så er du plutselig på 50tallet. Og ikke fortell meg at ikke datidens akseptabelt antrukne mann, var ganske mye mer "pynta" enn hva menn er nå for tida. Bare å ta seg en tur i byen en lørdags formiddag det, og se hvor langt det er mellom de som har bytta ut alværsjakke og lue mot hatt og frakk (og om du ser etter, så er det i alle fall ingen som pusser skoa sine).

Nå har ikke jeg noen "hangups" på spesielle klesplagg, men jeg setter pris på at en mann ser velkledd, og velstelt ut. Men om det er for mye styr for dere å bytte ut hettegenseren med en pen nystrøket skjorte og pusser skoa, så bør det vel heller ikke forventes at vi bytter ut den praktiske strømpebuksa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest A. Caron

Hvis du tenker oss tilbeke til før damer begynte å bruke bukse, så er du plutselig på 50tallet. Og ikke fortell meg at ikke datidens akseptabelt antrukne mann, var ganske mye mer "pynta" enn hva menn er nå for tida. Bare å ta seg en tur i byen en lørdags formiddag det, og se hvor langt det er mellom de som har bytta ut alværsjakke og lue mot hatt og frakk (og om du ser etter, så er det i alle fall ingen som pusser skoa sine).

Nå har ikke jeg noen "hangups" på spesielle klesplagg, men jeg setter pris på at en mann ser velkledd, og velstelt ut. Men om det er for mye styr for dere å bytte ut hettegenseren med en pen nystrøket skjorte og pusser skoa, så bør det vel heller ikke forventes at vi bytter ut den praktiske strømpebuksa?

Det er her vi er helt uenige... Fordi, at selv om vi snakker 50-tallet, så var ikke damene så innmari pynta selv om de gikk i skjørt/kjoler til hverdags. Og mennene var tilsvarende heller ikke overdrevent pynta annet enn i spesielle anledninger. Men begge kjønn var riktig nok mer pynta i helgene enn kvinner/menn er i dag, for nå til dags er jo (særlig for dere damer) joggebuksa det selvskrevne helgantrekket har jeg inntrykk av, (les "Hva har du på deg nå"-tråden) om man ikke skal i selskapelige tilstelninger.

Poenget er at damer var damer 24/7 på den tida og brukte skjørt/kjoler med ekte nylonstrømper under konstant, og menn var menn og gikk i bukser, skjorter og jakker av varierende stil. Ikke den miksinga vi ser i dag, der alle stort sett daffer rundt i jeans, gensere og i det hele tatt temmelig kjønnsnøytral (eller heller maskulin) bekledning.

At vi menn meget godt kunne ha gjort oss mer flid antrekksmessig er nok sikkert et tema, for jeg er jo enig i at det er mye allværsjakker, hettegensere og slitte joggesko å se ute i gatebildet, og vi har absolutt mye ugjort når det gjelder dette.

Likevel må jeg nok en gang poengtere at vi menn tross alt fremdeles bruker de samme grunnleggende plaggene nå som på 50-tallet, mens dere har fjerna dere mer og mer fra den feminine stilen damene forholdt seg til på den tida.

Dersom dress eller uniformn med blankpolerte sko, (eller hva som helst) er en tenningsfremkallende faktor for deg, tar jeg det imidlertid gladelig på meg når som helst innenfor hjemmets sfære, (sjøl går jeg aldri i joggebukse i helga) og selvsagt stiller jeg i dress i fint selskap. Men, jeg kan ikke gjøre det i hverdagens gatebilde for da ville jeg blitt sett på som en snobb. Dere damer derimot, kan meget godt bruke skjørt/kjole enten det er hverdag, helg eller fest uten at det virker overpynta. Og undertøyet skal tross alt ikke beskues av allmenheten uansett, så det er det i allefall ingen grunn til ikke å bruke, om du liker å føle deg litt sexy og liker vissheten om at det også tenner partneren ekstra.

"Hangups" eller ikke, jeg synes virkelig man skal tilstrebe seg i større grad å gi mer av seg selv til partneren på alle plan, og ikke være så forbaska stolt og egenrådig hele veien. Om han eller hun har en uskyldig dille på noe partneren enkelt kan få til, hvorfor nekte så plent som de som skriver "jeg bruker aldri strømper for å tilfredsstille noen mann"?? Tar hun på seg dette en gang i blant er jeg sikker på at det kommer en form for gjenytelse som ikke nødvendigvis er innenfor samme kategori, men likefullt en bekreftelse på at dette blir satt stor pris på. Jeg gjør det absolutt, og gjør det også jevnt og trutt, og ikke bare for å holde vektslåla i balanse. Det er jo sånne små (men viktige) ting et ekteskap blomstrer og vokser på, er det ikke? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir bare tiltrukket av menn som kler seg pent utenfor hjemmets fire vegger. Kan godt gå i olabukse, men skoene må være pene og pusse hvis det trengs. Slitte olabukser uten passform er turnoff og samme med gensere uten passform. Velstelte menn med pene sko, pene bukser og skjorter er turnon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB #73 og 76 her!

Jeg gjør det absolutt, og gjør det også jevnt og trutt, og ikke bare for å holde vektslåla i balanse. Det er jo sånne små (men viktige) ting et ekteskap blomstrer og vokser på, er det ikke? :)

Jeg spurte sikkert spørsmålet mitt i litt feil tråd, det har vært mange av denne typen her i det siste. Jeg er absolutt veldig enig i det du sier her. Og jeg kan gjerne glede en eventuell partner, hvis det skal noe så lett og uskyldig som å ta på nylonstrømper. Men veldig mange ganger så er man plutselig gått fra "damer bruker ikke ekte FF eller RHT strømper" til at "alle norske damer er så ufeminine." Det er jo ikke snakk om å strekke seg for partneren lengre da. Du har jo tydeligvis en dame som bruker dette hver dag, så hun strekker seg jo absolutt for å tilfredstille dine ønsker. Og jeg tror mange damer ville gjort det samme, om ikke under skjørtet hver dag, så i alle fall innenfor husets fire vegger. Men det klages jo på at ikke alle de andre damene, de som ikke er sammen med en strømpefetishist, ikke bruker det.

Jeg er heller ikke uenig i at norske damer kler seg ufeminint. Men jeg bare forstår ikke hvorfor det må inn i en hver debatt, der spørsmålet egentlig er om å strekke seg litt for å opfylle partnerens ønsker. Å kle seg pent har gått på bekostning for komfort for begge kjønn; Norske damer kler seg ufeminint, mens norske menn kler seg generelt slaskete.

Dere damer derimot, kan meget godt bruke skjørt/kjole enten det er hverdag, helg eller fest uten at det virker overpynta.

Her tar du litt feil. Det kommer sikkert veldig ann på hvor du jobber. For meg, som er en ganske ung dame, i et yrke som til de grader domineres av 50 år gamle menn, så må jeg jobbe ganske hardt for å bli tatt seriøst. Og, når det i tillegg er en veldig slapp kleskode, så kan man veldig lett bli "hun pyntedokka." Og når noen etterlyser et "tilfeldig glimt av en strømpekant," så tenker jeg at det er i alle fall å be om å aldri mer bli tatt seriøst som fagperson.

Men over på noe helt annet til slutt: Hvis din kjære bruker strømper hver dag, hvordan fikses det når gradestokken kryper ned mot 0? For jeg tenker at uansett hvor sexy strømpene er, så er man ikke særlig heit med rennende nese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A. Caron

AB #73 og 76 her!

Jeg spurte sikkert spørsmålet mitt i litt feil tråd, det har vært mange av denne typen her i det siste. Jeg er absolutt veldig enig i det du sier her. Og jeg kan gjerne glede en eventuell partner, hvis det skal noe så lett og uskyldig som å ta på nylonstrømper. Men veldig mange ganger så er man plutselig gått fra "damer bruker ikke ekte FF eller RHT strømper" til at "alle norske damer er så ufeminine." Det er jo ikke snakk om å strekke seg for partneren lengre da. Du har jo tydeligvis en dame som bruker dette hver dag, så hun strekker seg jo absolutt for å tilfredstille dine ønsker. Og jeg tror mange damer ville gjort det samme, om ikke under skjørtet hver dag, så i alle fall innenfor husets fire vegger. Men det klages jo på at ikke alle de andre damene, de som ikke er sammen med en strømpefetishist, ikke bruker det.

Svar: Ehh... jeg er ikke helt sikker på om jeg skjønner hva du mener her, men norske damer flest bruker virkelig ikke ekte FF eller RHT-strømper. De aller fleste vet ikke engang hva dette er, og antallet som bruker det er dermed så lite at man ikke kan regne det som noen registrerbar andel blant norske kvinner.

Det med at "alle norske damer er så ufeminine" kan ikke jeg huske å ha skrevet, men det at majoriteten går i alt annet enn skjørt/kjole/strømper trekker jo unektelig ned inntrykket man får helhetsmessig. Det er vel derfor disse debattene dukker opp her, hvor folk spør "eier du en hofteholder?", "nylonstrømper" osv...

Min kone bruker ikke strømper hver dag, men ofte, og hun gjør det ikke utelukkende fordi jeg er en fetisjist på dette, men rett og slett fordi hun selv føler seg vel og blir.. ja, litt tent av å ha det på seg. Hun sier det er pirrende å kjenne følelsen når det glatte nylonet og stroppene på en måte kjæler med lår og hofter mens hun er i bevegelse, og også at det blir ekstra luftig og behagelig selv om hun har truse på seg (noe hun som oftest har).

Det du skriver om at det klages på at andre damer enn ens egen kone/samboer ikke går i skjørt og strømper henger nok sammen med at enhver mann ser, legger merke til, vurderer og fantaserer like mye om han er singel eller ikke. Vi er vel bare rett og slett programmert slik, evolusjonelt. Ute i samfunnet er det massevis av både flotte og mindre flotte damer, men det som i allefall gir MEG en høydare er de av damene som i forskjellige situasjoner setter fantasien i sving, og det er IKKE hun forsåvidt pene, søte som dasser bortetter gata i bukse og jakke som de fleste andre. Derimot får jeg pustebesvær når hun helt alminnelig utseende damen på motsatt side av midtgangen på trikken legger det ene benet over det andre og jeg kan høre gnissingen av nylon, samt observerer den karakteristiske lille rynken som oppstår under kneet hennes pga at nylon ikke ikke har stretch og derfor bølger seg litt her og der under diverse bevegelser. Ufattelig spennende....

Jeg er heller ikke uenig i at norske damer kler seg ufeminint. Men jeg bare forstår ikke hvorfor det må inn i en hver debatt, der spørsmålet egentlig er om å strekke seg litt for å opfylle partnerens ønsker. Å kle seg pent har gått på bekostning for komfort for begge kjønn; Norske damer kler seg ufeminint, mens norske menn kler seg generelt slaskete.

Svar: Jeg mener dette er et ganske typisk norsk fenomen, altså at kvinner kler seg ufeminint. Tar man en tur til England, Frankrike eller Italia er bildet helt annerledes. Der ser man mye oftere det jeg beskrev i svaret over, og om det ikke fins ekte nylonstrømper under absolutt alle skjørt/kjoler er det i allefall vesentlig mer utbredt. Det får man også et klart inntrykk av når man leter etter butikker som selger slikt, da de alle sammen nesten utelukkende befinner seg i disse landene, pluss USA.

Dessuten synes jeg ikke at mennene i disse landene kler seg så forskjellig fra her i Norge, kanskje med unntak av Italia. Jeg synes i grunn ikke at norske menn kler seg så slaskete, ihvertfall ikke de litt voksne av oss. Men det er sikkert mulig å strekke seg lenger, alt kan bli bedre såklart.

Her tar du litt feil. Det kommer sikkert veldig ann på hvor du jobber. For meg, som er en ganske ung dame, i et yrke som til de grader domineres av 50 år gamle menn, så må jeg jobbe ganske hardt for å bli tatt seriøst. Og, når det i tillegg er en veldig slapp kleskode, så kan man veldig lett bli "hun pyntedokka." Og når noen etterlyser et "tilfeldig glimt av en strømpekant," så tenker jeg at det er i alle fall å be om å aldri mer bli tatt seriøst som fagperson.

Svar: Som jeg skrev i et annet innlegg, å kle seg i skjørt/kjole behøver ikke å oppfattes som overpynta så lenge man holder det på et anstendig nivå. Altså passende langt, trangt og uten for mye utringing og dilldall. Jeg kan ikke fatte at kollegene skulle kalle deg "pyntedukke" med en slik bekledning (med mindre du jobber som lagerbetjent eller på en fabrikk da). Og hva du har under skal ingen andre ha tilsyn til, så der blir det vel hipp som happ hva du velger. Glimt av en strømpekant mener i allefall jeg ikke hører hjemme på noen arbeidsplass, da det er en arena man ikke skal bruke for "markedsføring" overhode. Akkurat DEN settingen er vel i så fall mer aktuell på byen i helt andre omstendigheter enn på jobb vil jeg tro. Men, bare for å ha nevnt det, så har jeg faktisk en gang opplevd å se den berømmelige strømpekanten i jobbsammenheng, der frøkena var så "uheldig" å feste ei løsna stropp mens hun åpenbart trodde ingen så det. Og joda, det var absolutt spennende, men damen var forøvrig seriøst og anstendig kledd etter alle kunstens regler, så hun var nok bare en av de få som bruker den type undertøy helt naturlig...

Men over på noe helt annet til slutt: Hvis din kjære bruker strømper hver dag, hvordan fikses det når gradestokken kryper ned mot 0? For jeg tenker at uansett hvor sexy strømpene er, så er man ikke særlig heit med rennende nese.

Svar: Hun bruker lengre og tykkere skjørt, og lange varme støvletter, enkelt og greit. Ned mot null er intet problem, men hun går selvsagt ikke på lengre utendørs vandringer når det er skikkelig kaldt. Da blir det ordentlig vinterbekledning, det er klart...

Men hun har faktisk overrasket meg en gang med full pakke under varmedressen mens hun var ute og måkte snø, hehe... Jeg ble mildt sagt bare stående å gape når hun etterpå lot dressen falle :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...