AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #1 Skrevet 3. oktober 2010 Hei vet ikke helt hvor jeg vil med dette, mest bare å snakke av meg litt frust men det er altså slik at jeg har fullstendig mental sperre mot å kontakt med damer. Jeg har ikke noe problem med å møte blikket til kvinner men når det er snakk om å "ta steget" så er det full stopp og bare står der og måper som en annen gjøk. Det som er litt spesielt er at jeg tilsynelatende har et utseende som gir en helt absurd masse interesse fra damer, uten at jeg helt skjønner hvorfor sjøl egentlig. Kan vandre litt rundt i byen og har av og til reneste kremte-koret rundt meg og masse damer som begynner å .. øh .. gjøre fakter. Men er vel altså ikke player-typen for å si det mildt, kunne bare tenke meg å finne en litt søt og naturlig liten dame jeg kunne være sammen med, begynner å bli en god stund siden (en del år og de damene var svært pågående). Nå har jeg vært så dum å gått hen og forelska meg i ei dame som jobber på nærbutikken og det verste er jo at hun virka veldig interessert også og sendte masse signaler men ikke søren om jeg klarte å få meg til å snakke med henne. Hun skjønner jo at jeg er interessert og hun skjønner at jeg skjønner at hun skjønner jeg er interessert og alt det der. Sist veksla vi masse blikk uten at jeg fikk fram et pip. Nå tror hun nok jeg er smårar og det har hun vel helt rett i også.. Nei, tror jeg får begynne å handle et annet sted så jeg ikke driver meg selv til vanvidd og hun ikke begynner å tro jeg er en stalker eller no. Det er vel ikke så mye som andre kan hjelpe med, må bare skrive av meg litt ergrelse her. Vet ikke hvorfor det er sånn jeg, synes kanskje dere jenter dere virker litt skumle jeg da :gjeiper:
Krill Skrevet 3. oktober 2010 #2 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg vet ikke, men i følge flere karer på KG så skal jo TheGame være verdt å lese. Der kan du få litt tips og selvfølsele til å tørre å ta første skrittet. Ellers så kan det jo hende at hun gjør det ogsåm hvis du har flaks.
Cordelia Skrevet 3. oktober 2010 #4 Skrevet 3. oktober 2010 (endret) hehe, kjenner meg ganske godt igjen der. Så hvis det hjelper noe så synes vi jenter ofte det er minst like skummelt. Sier meg enig i at et hei og et smil er en fin start. Neste gang kan du jo driste deg til å si "mye/lite folk her idag", "mye å gjøre?", "for et drittvær" etc. Lykke til Endret 3. oktober 2010 av Cordelia
Gjest Thefainter Skrevet 3. oktober 2010 #5 Skrevet 3. oktober 2010 Enig med AB her, smil og si hei og når du har blitt vant til det så kan jo du si som Cordelia sier. TheGame er vel mer for de som vil bli sleske playere
Becka Skrevet 4. oktober 2010 #6 Skrevet 4. oktober 2010 Gjør no gjør no TS! Jeg møtte en mann på samme måte, jeg ble helt satt ut, og vi flørtet masse, men INGEN av oss tok intiativet. Jeg falt så pladask for han her at jeg ikke fikk rikket meg, jeg beveget meg heller motsatt vei av ham, når han nærmet seg! Det er ikke lett så skulle spørre noen om tlfnr, eller lignende i en slik setting. Jeg er ikke vant med det, men jeg fikk aldri sjansen til å gjøre noe med det igjen, jeg angrer som fy, at jeg ikke bare gjorde noe, jeg hadde jo ingenting å tape, og det har jo ikke du heller! Do it! :D Skulle det mot formodning gå galt, SÅ kan du heller begynne å handle i en annen butikk... Hehehe! Come on, be a man!
Ethereal Skrevet 4. oktober 2010 #7 Skrevet 4. oktober 2010 Ang. The Game så tror jeg TS ønsker å komme i kontakt med jenter for å oppnå noe hyggelig, ikke for å få pult hver helg/dag. The Game er en bok om og for små skallede menn med traumer fra tenårene. TS: hvorfor tror du at du ikke klarer å ta kontakt?
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2010 #8 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg lurer egentlig på noe litt OT, men håper det går bra En kar jeg har møtt noen ganger på byen og på diverse sammenkomster og som jeg har rota litt med noen ganger, sist for ca 1 uke siden, har lagt meg til på FB. Men ikke sagt/skrevet noe til meg selv om jeg har godtatt forespørselen...Lurer på om han så bildene mine og bare "neeeei...hun var ikke noe særlig alikevel", eller er det jeg som har ballen nå? At det forventes at jeg skal skrive noe til han..? Hva ville dere gjort? Syntes egentlig det er slitsomt med all denne tolkingen og "reglene" med når man skal ta kontakt / hvem som skal ta kontakt osv.. :klø:
Gjest -L- Skrevet 5. oktober 2010 #9 Skrevet 5. oktober 2010 Høh, eg sliter litt med samme på problemet no xD. Det er noen søte damer på skolen som ser bort i ny og ne, men for meg føles det så unaturlig å gå bort å si hei akuratt på skolen. Dersom vi har forelesning sitter de gjerne på andre rader, skulle gjerne hatt de rett vedisden av meg xD. Ellers går eg forbi de av og til, men det føles bare rart å slenge ut et hei i forbi gåingen selv om eg har hatt suksee med det før . Hadde eg møtt de på fest eller byn så hadde ikkje eg hatt noe problem. Hvis du vil lese noe dating litteratur ville ikke eg lest the game. Den introduserer deg til pua verdenen. Les heller doubble your dating av DavidDeAngelo eller attraction isen't a choice.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2010 #10 Skrevet 6. oktober 2010 Enig med AB her, smil og si hei og når du har blitt vant til det så kan jo du si som Cordelia sier. TheGame er vel mer for de som vil bli sleske playere Hei, TS her. Takker for alle tilbakemeldinger og sorry for sent svar, er jo ikke helt på nett i huet for tida som dere skjønner. Nei, tror ikke The Game er rette boka for meg men det andre bøker som går mer på å bare være naturlig og avslappet i nærheten av damer som tar utgangspunkt i å bygge generell "indre styrke" og så er hell hos damene bare en bieffekt av det.. hjalp ikke all verden for meg da dessverre, tror problemet mitt er litt annerledes. Har ikke noe problem med å si hei og smile, det går greit siden det er jo egentlig bare å være vennlig og hyggelig, smiler og sier hei til menn på butikker også for den del. Men et lite problem jeg har med kvinner er at på grunn av de, eh "ytre kvalitetene" mine så tror de ofte at jeg er interessert, når jeg da ikke tar noe kontakt videre så føler de at jeg bare driver gjøn med dem. Så jeg har begynt å vegre meg litt for det. Men sa hei og smilte til hun her og ble mer og mer interessert etterhvert mens hun nå kanskje ble bare litt irritert og lei og skjønner ikke hvorfor jeg ikke tok kontakt.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2010 #11 Skrevet 6. oktober 2010 Ang. The Game så tror jeg TS ønsker å komme i kontakt med jenter for å oppnå noe hyggelig, ikke for å få pult hver helg/dag. The Game er en bok om og for små skallede menn med traumer fra tenårene. TS: hvorfor tror du at du ikke klarer å ta kontakt? Nei det er nok bare for å ha et hyggelig forhold ja Det jeg har funnet som kommer nærmest er at jeg har "love shyness" som nærmest er en slags "fobi for kontakt med det motsatte kjønn". Kjenner meg ikke igjen i alle kriteriene som listes på wikipedia men er det som virker nærmest. Får jo helt hetta jo omtrent på samme måte som jeg kan tenke meg noen som har fobi for edderkopper for eksempel. Men forskjellen er jo at tåler en ikke edderkoppper så holder man seg jo unna mens jeg har fobi for det jeg er mest tiltrukket av..
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2010 #12 Skrevet 6. oktober 2010 Gjør no gjør no TS! Jeg møtte en mann på samme måte, jeg ble helt satt ut, og vi flørtet masse, men INGEN av oss tok intiativet. Jeg falt så pladask for han her at jeg ikke fikk rikket meg, jeg beveget meg heller motsatt vei av ham, når han nærmet seg! Det er ikke lett så skulle spørre noen om tlfnr, eller lignende i en slik setting. Jeg er ikke vant med det, men jeg fikk aldri sjansen til å gjøre noe med det igjen, jeg angrer som fy, at jeg ikke bare gjorde noe, jeg hadde jo ingenting å tape, og det har jo ikke du heller! Do it! :D Skulle det mot formodning gå galt, SÅ kan du heller begynne å handle i en annen butikk... Hehehe! Come on, be a man! Ja det er vel slik jeg har det også, takker for oppmuntringer! Jeg klarte faktisk å nærme meg henne i går mens hun holdt på å jobba med noe, hun snudde seg og sa hei men smilte ikke, flimra noe voldsomt med øynene da vi møtte blikk og snudde seg bort igjen og jeg ble helt satt ut. Vet ikke om det var noe bra tegn akkurat. Etter at jeg gikk ut og fikk igjen IQ over 10 så tenkte jeg at jeg kunne jo spurt henne om hun ville ha litt hjelp eller no men det er jo slik en alltid tenker på etterpå. Jaja leser hun dette så skjønner hun at det er henne men skitt au. Nei jeg MÅ se til å få gjort noe, ber hun meg dra dit peppern gror så er det nesten like greit, da kan jeg slå meg til ro med det. Slik det er nå så klarer jeg jo ikke å få gjort noe arbeid en gang, går jo bare rundt og suller. Må ihvertfall få sagt til henne hvor utrolig søt hun er.
Gjest -L- Skrevet 6. oktober 2010 #13 Skrevet 6. oktober 2010 (endret) Hei, TS her. Takker for alle tilbakemeldinger og sorry for sent svar, er jo ikke helt på nett i huet for tida som dere skjønner. Nei, tror ikke The Game er rette boka for meg men det andre bøker som går mer på å bare være naturlig og avslappet i nærheten av damer som tar utgangspunkt i å bygge generell "indre styrke" og så er hell hos damene bare en bieffekt av det.. hjalp ikke all verden for meg da dessverre, tror problemet mitt er litt annerledes. Har ikke noe problem med å si hei og smile, det går greit siden det er jo egentlig bare å være vennlig og hyggelig, smiler og sier hei til menn på butikker også for den del. Men et lite problem jeg har med kvinner er at på grunn av de, eh "ytre kvalitetene" mine så tror de ofte at jeg er interessert, når jeg da ikke tar noe kontakt videre så føler de at jeg bare driver gjøn med dem. Så jeg har begynt å vegre meg litt for det. Men sa hei og smilte til hun her og ble mer og mer interessert etterhvert mens hun nå kanskje ble bare litt irritert og lei og skjønner ikke hvorfor jeg ikke tok kontakt. No har ikkje eg lest så mange bøker om innergame, men eg har sett mange seimarer om det og en av metodene for å bli kvitte det du beskriver som approach anxiety er å gå bort å snakke med damer helt til det blir naturlig for en. Det er ikke bare kunnskap om innergame som gjør en selvsikker, man må faktisk gjøre seg erfaringer og. Det vil si at man blir ikke kvitt den følelsen av usikkerhet, eller gjør følelsen svakere før man faktisk har snakket med mange damer og opplevd at det ikkje så farlig som en tror. I mystery method(som forøvring det game bygger på) ignorer man approach anxiety med å gå bort til jenten før den får sjangs til å virke på kroppen i det hele tatt, 3 sekunders regelen. I den metoden gjør man ikke så mye for å bli kvitt approach anxiety-en da, men det funker. Så og si alle gangene eg går bort til noen damer på byn så er det fordi eg plutselig får lyst og bare gjør det. Eg går ikkje rundt å tenker på det i forveien, det ville isåfall bygget opp noe apporach anxiety hos meg og gjort det endel vanskeligere. Det som er greit å vite om approach anxiety som en psykolog fortale var at på et vist punkt kan den ikke bli sterkere eller mer intens, og etter litt tid vil den altid gå ned etter man har startet samtalen. Det den påstanden vil si er at etter man har gått bort startet samtalen med noen vil den negative følelsen ettervært avta når man blir mer avslappet og tryggere i stuasjonen. Man kan jo lese så mange bøker det går ann, men dersom man virkelig sliter med approach anxiety blir man ikke kvitt den før man har gått ut å følt at den kan overvinnes og det kan den. Endret 6. oktober 2010 av -L-
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2010 #14 Skrevet 6. oktober 2010 Genuine Connectections eller eventuelt Gode Vibber er aktører i det Norske markedet som har spesialisert seg på nettopp det å hjelpe menn gjennom slike sperrer. Ellers så kan du trøste deg med at det egentlig er ett veldig vanlig problem, de aller fleste menn trenger uheldigvis minst 8 pils før de klarer å falle oppå den første og beste jenta de ser for så og snuble seg til å si navnet sitt. Sjekking er skjeldent særlig elegante greier
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2010 #15 Skrevet 6. oktober 2010 Begynner å le bare jeg hører begrepene de bruker i den urkomiske sjekkelitteraturen. "Inner game" - ahahahahaha!
Gjest -L- Skrevet 6. oktober 2010 #16 Skrevet 6. oktober 2010 Begynner å le bare jeg hører begrepene de bruker i den urkomiske sjekkelitteraturen. "Inner game" - ahahahahaha! Sikter du til det som ble lagt fram på 90 tallet da? Det er vel det gamleste i denne kategorien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå