matfjas Skrevet 3. oktober 2010 #1 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg sendte inn en klage til parkeringsselskapet på en bot jeg fikk. Fikk avslag tilbake, og har nå sendt den videre til parkeringsnemnda - lurer på om jeg må betale boten i mellomtiden eller om den kan avvente til det foreligger et endelig svar?
gullhjerte Skrevet 4. oktober 2010 #2 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg er ganske sikker på at du må betale boten ja, og eventuelt få tilbake pengene. Om du ikke betaler baller det på seg med gebyrer og til slutt inkasso.. Men kan du ikke ta kontakt med selskapet som ga deg boten, for å spørre? Det er det tryggeste..
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #3 Skrevet 4. oktober 2010 Hvis bota er fra trafikketaten/kommunen skal du betale den, hvis den er fra ett privat parkeringsselskap bør du la være.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #4 Skrevet 4. oktober 2010 *edit* Private selskaper skal ikke fortsette inkassoprosessen så lenge en klage er under behandling, men gjør som regel dette likevel for å skremme deg til å betale. Hvis du mener du har en god sak er det bare å drite i dette. Men anbefaler at du sjekker lignende saker hos klagenemda, for å se hvordan de har blitt vurdert, det er veldig vanskelig å få medhold der.
*Mocca* Skrevet 4. oktober 2010 #5 Skrevet 4. oktober 2010 Men at den ikke skal betales. grunnen er at du er uenig i kravet, og hvis man betaler kravet godtar man kravet. Man får ikke tilbakebetalt da. Og kravet kan heller ikke sendes til inkasso sålenge det er en tvist i saken.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #6 Skrevet 4. oktober 2010 grunnen er at du er uenig i kravet, og hvis man betaler kravet godtar man kravet. Man får ikke tilbakebetalt da. Er du helt sikker på det? Da jeg fikk bot for manglende piggdekkoblat (avgiften var betalt og oblatet hadde kommet i posten to dager tidligere, jeg hadde bare ikke somlet meg til å feste det i frontruta), stod det presisert at boten skulle betales, selv om jeg hadde tenkt å anke. Jeg betalte likevel ikke, og kommunen presterte å legge på 50% (!!!) i overtidsgebyr! Saken stoppet ikke der, men det blir for langt å gå inn på, og dessuten utenom tema. Men min erfaring er i hvertfall ta man forventes å betale boten innen fristen, uavhengig av eventuell klage, og uavhengig av medhold eller ikke. Ved medhold, får du tilbakebetalt det du har betalt inn.
(((Puma))) Skrevet 4. oktober 2010 #7 Skrevet 4. oktober 2010 Den skal betales. Får du mehold, får du pengene tilbake.
*Mocca* Skrevet 4. oktober 2010 #8 Skrevet 4. oktober 2010 Vet bare fra tiden jeg jobbet i inkassoselskap, så var det slik at var kravet betalt hadde man samtykket i kravet. Dette var noe vi måtte informere skyldere om, slik at de var klar over det.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2010 #9 Skrevet 4. oktober 2010 Er du helt sikker på det? Da jeg fikk bot for manglende piggdekkoblat (avgiften var betalt og oblatet hadde kommet i posten to dager tidligere, jeg hadde bare ikke somlet meg til å feste det i frontruta), stod det presisert at boten skulle betales, selv om jeg hadde tenkt å anke. Lese alle innleggene kanskje? Kommunal = Betal Privat selskap = Ikke betal
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå