Gå til innhold

Enkelt, billig, godt og rask middag for studenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på om dere hadde noen tips til rask, billig, enkelt og gode middagsoppskrifter for studenter? Det er det jeg ønsker meg.

Skrevet

Kjøp ingredienser på tilbud, og lag gjerne flere porsjoner. Da kan du fryse det ned. Jeg gjorde det selv da jeg var student. Raskt, enkelt og billig.

Skrevet

Stekte fiskekaker med woka grønnsaker eller salat, ris eller pasta.

Omelett (kan varieres i det uendelige)

Wok

Wraps

Fiskegrateng

Gryteretter (her kan man bruke linser eller bønner istedenfor kjøtt, det blir billigere)

Pitapizza med salat

Supper - en suppepose kan fort gjøres mer spennende med mer krydder/urter og grønnsaker/kjøtt/fisk/bønner

Pytt i panne - kjøp ferdig pakke, bruk frosne grønnsaker og/eller andre middagsrester, gjerne med et speilegg på toppen

Karbonader i brun saus, grønnsaker og poteter - potetene kokes raskt i micro

Karbonadesmørbrød med speilegg og grønnsaker

Ovnsbakt laks - legg noen grønnsaker i en ildfast form. Når de er nesten ferdige, legg på en laksefilet og stek ca 8 min til den er ferdig. Krydre etter smak. Euroshopper og first price har billige laksefileter

Kyllingkjøttdeig er billig og godt, kan brukes i gryteretter, til taco/wraps, omelett, tomatsaus, lasagne, pizza, kyllingburgere.

Skrevet

Gryter og former av alle slag er veldig grei studentmat. Jeg pleier lage f.eks. blomkål og brokkoli-former med skinke e.l. og porsjonere opp i kjøleskap og fryser, og samme med chili-gryter, lasagne osv. Fint å ha med seg i en boks til skolen også, om man har oppvarmingsmuligheter.

Kjøp også kjøttdeig når det er på tilbud og lag kjøttkaker/kjøttboller, og frys ned i porsjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...