Gå til innhold

Det perfekte treningsopplegget?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke trent på 3år. Er ikke overvektig men er skikkelig utent. Må nok trene hele kroppen, ønsket er å trene både kropp og (sjel?) uten å overtrene. Vil ikke se muskuløs ut, men gjerne ha stødig figur. Styrke i kroppen, om det sier noe.

Hvordan gjøre dette hjemme eller ute i naturen?

Da tenker jeg på: Hvordan trener jeg vekter? Hvordan slanker jeg lår/rumpe og mage? Hvor mange ganger skal jeg ta armhevinger (om ikke noe annet enn armhevinger? Er ikke så begeistret for situps og armhevinger, faktisk)

Jeg er ikke erfaren i det hele tatt, så alle gode tips er hjertelig velkommen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Taxmannen
Skrevet

http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/

Hadde det slikt som deg jeg å. Started med dette programmet av en venn som anbefalte det. Trent det nå i 4 månder og har gått opp 10 kg. Altså muskler såvidt jeg vet.. Har fått sykt fin form på hele kroppen. Tar nå 115kg i Bøy 5x5 da jeg tok 55kg da jeg startet. Les hele programmet før du starter. Det er et helkroppsprogram. Og det har gitt meg veldige gode resultater.

Skrevet

Hvordan har du klart å gå opp 10 kg muskler på 4 måneder, når en som trener mye og har et strikt kosthold kun kan gå opp 2,5-3 kg i ÅRET? Selvfølgelig spiller gener og slikt inn. MEN 10 KG MUSKLER? Umulig...

Ta deg en tur på treningsstudio og få all hjelp du trenger av instruktørene der :)

Skrevet

Jeg har ikke lyst til å trene i studio. Hvis jeg skal begynne å trene igjen nå, må jeg gjøre det kjapt hjemme. Da søker jeg riktige øvelser, hvor jeg trener muskulaturen/styrke og form/fett.

Er jente på 25, så jeg vil ikke gå opp 10kg i muskulaturen. Men jeg skal se på linken, kanskje samboer er interessert.

Skulder, helrygg og korsrygg, mage pluss siden, brystkasse, rumpe,lår, ben. :)

Skrevet

For å gjøre meg litt enda tydeligere, så vet jeg ikke hvor mange ganger en skal ta en enkel øvelse. Hva som er riktig i forhold til ønsket trening og nivå.

Skrevet

Vil du ned i vekt må kardio til, anbefaler å løpe 2-3 ganger i uken. Hjelper ikke bare på kondisjon men tar mye på muskulaturen i tillegg. Løping involverer kroppens største muskler, nemlig sete- og lårmusklene.

For å trene armer, bryst og skuldre bra, anbefaler jeg deg å kjøpe ett sett med manualer, det gjør virkelig underverker. Når det kommer til repetisjoner og sett er det: 12rep x 3 sett. Med 30-60 sek hvile mellom hvert sett.

En bra øvelse for mage og rygg er planken: http://www.youtube.com/watch?v=9Ar2iRusnnc

Skrevet (endret)

Er jente på 25, så jeg vil ikke gå opp 10kg i muskulaturen.

Og det kommer ikke til å skje (på en mindre tidsskala enn "årevis") med mindre du trykker i deg steroider osv.

Endret av Leifr
Skrevet (endret)

Hvordan har du klart å gå opp 10 kg muskler på 4 måneder, når en som trener mye og har et strikt kosthold kun kan gå opp 2,5-3 kg i ÅRET? Selvfølgelig spiller gener og slikt inn. MEN 10 KG MUSKLER? Umulig...

Rask økning i muskelmasse er ikke umulig for en nybegynner. Spesielt en mannlig nybegynner som hopper på et progressivt baseøvelse-program og spiser på et godt overskudd. Går treigere etterhvert.

Ta deg en tur på treningsstudio og få all hjelp du trenger av instruktørene der :)

Det finnes instruktører som har god peiling, og så finnes det instruktører som ikke har det. Og den kunnskapen man trenger for å skille mellom dem er omtrent den samme kunnskapen man trenger for å ikke ha behov for en instruktør i første omgang. En bedre strategi ville være å finne noen erfarne utøvere og/eller trenere i spesifikke idretter, og få råd av dem (eksempelvis styrkeløftere for vekt-trening, løpere for løping, osv.)

Endret av Leifr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...