AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2010 #1 Skrevet 2. oktober 2010 Vi har en kastrert hankatt som ikke markerer i det hele tatt og trives best inne. Men han er ute en gang eller to om dagen. Nå er det 2 andre katter i nabolaget som er ute stort sett hele døgnet virker det som, og disse har begynt å være utenfor hos oss. Disse er helt klart IKKE kastrert, og har nå begynt å tisse ned veggene utenfor inngangsdøra vår. Det stinker kattepiss, og vi vasker hele tiden, men de kommer tilbake hver gang. Er det noe vi kan gjøre for at kattene skal slutte med dette? Vi har prøvd alle mulige vaskemidler og også latt være å vaske for å se om de gir seg når det er "ferdig markert", men da skal de to andre kattene tydeligvis overgå hverandre, og det tisses likefullt. Min katt markerer ikke, han gjør alltid fra seg på kasse inne. Og siden han er kastrert så vet jeg ikke om han tør/klarer å gjøre hagen vår til sitt territorie, siden han ikke markerer. Heldigvis er det ingen tegn til at de andre kattene slåss med ham heller. Blir utrolig frustrert av dette.. Og som en siste bønn: vær så snill å kastrere kattene deres!!
Gjest idakaroline Skrevet 2. oktober 2010 #2 Skrevet 2. oktober 2010 Har hørt det å legge ut pepper skal holde kattene unna! Har også hørt at løs, sterk snus skal skremme de vekk! Om det stemmer har jeg ingen anelse om!
Gjest Awsome Skrevet 3. oktober 2010 #3 Skrevet 3. oktober 2010 Kjøp GetOff eller hva det heiter og spray der de markerer.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 3. oktober 2010 #4 Skrevet 3. oktober 2010 Vask med sterke vaskemidler, jeg har lest at katter vil markere der de har markert før - hvis det er en ørliten restemikrobe av piss der vil de lukte det og markere på nytt. Getoff er også en god ide Jeg har brukt sitronskiver som jeg har lagt ut på sommeren, men vet ikke hvor effektivt det er om vinteren?
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #5 Skrevet 3. oktober 2010 TS: Takk for svar! Jeg er bare litt skeptisk til å legge ut mye rart ift at min katt ikke skal plages med det - som pepper, snus osv. Jeg kan liksom ikke sitte oppe om natten og jage de andre kattene heller, og det begynner å bli plagsomt å vaske. Men det er kanskje ikke annet å gjøre.. Har vasket med alle mulige vaskemidler og prøvd GetOff, men de markerer like fullt.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2010 #6 Skrevet 7. oktober 2010 Vask iallfall ikke med salmiakk. Da kommer de igjen. Eddik er anbefalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå