Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bruker du/dere å gjøre 3. juledag?

Vi har tradisjon siden -94 (eller -95??) på å samle vennegjengen "hjemmefra" til pizza og gaveutveksling. Vi har brukt å kjøpe små gaver til hverandre, og gitt dem denne dagen. Hjemmelaget pizza er ett deilig avbrekk fra all julematen! Vi har stort sett hatt 3. dagslaget hjemme hos meg (hos mine foreldre egentlig...), men har vært hos andre i gjengen tre-fire ganger. Nå har flere av oss fått leilighet/hus selv, så vi kommer nok til å bytte litt mer på hvor vi er framover.

En kjempefin tradisjon som jeg håper vi kan holde på selv om flere stifter familie og flytter på seg...

Videoannonse
Annonse
Gjest Hilde K S
Skrevet

Jeg gjør det samme som Barbie jeg !

Gjest Zalomine
Skrevet

Vel, normalt sett diverse familiebesøk, drar eller får, men etter at jeg traff denne samboeren da... så blir 3. juledag en reisedag. Vi har familie i hver vår del av landet, og bor selv i en tredje del. Vi reiser til dem vi skal feire jul asmmen med før jul, reiser til dem vi skal feire nyttår sammen med 3 juledag (eller kanskje 4) og reiser hjem 1. nyttårsdag. Så lenge vi får ferie de dagene mellom da.

Skrevet

Har ingen tradisjoner, har pleid å ha julelunsj med familie. I fjor var vi på svensk julemiddag hos venner. Kjempekoselig. I år aner jeg ikke, men skal muligens jobbe på dagen.

Gjest Brunhilde
Skrevet

Etter julaften med masse folk, 1-dag med masse folk, 2-dag med masse folk...? Og så spør du hva jeg gjør? Jeg slapper av, leser, der TV, spiser godteri og ikke noe annet. HELE dagen... og det er deilig!

Skrevet

minst mulig :-)

...men 4 juledag har vi coctailparty for vennene med høy drinkføring og tapas :hoppe:

Skrevet

Vi rett og slett sløver i pysjen denne dagen også.....

Skrevet

27. desember er helårsdagen til meg og samboern.

I år har vi 3årsdag.

Han er vel nordpå i år også. Vi får aldri feiret den sammen :cry:

SÅ!

3. juledag gjør jeg ingenting.

Skrevet

Tror ikke vi skal gjøre annet enn å kose oss!

Hadde dette vært for noen år siden hadde vi kanskje vært på fest, men ikke etter at Lille kom til verden.

Nå er det 4. juledag som er festdagen for oss! :D

Skrevet

Familiefest :P

Av de riktig morsomme, med god mat, prat og det som hører til. Tror aldri vi har dratt før i 6-tida på morgenen

Men.. I år er det feiring hos svigers.. :( Så da blir det familietragedie 1. dag, og sløving resten av jula. Jeg vil hjem til jul ! I hvertfall hvert 2. år, når vi er hos svigers..

Skrevet

Sover leeenge... Iallefall viss det har vore fest dagen før... :) Og så er det som oftast eit eller anna middagsselskap, hos sviger-besta, eller noe.

I år skal eg forresten reise å besøke grava til bestevenninna mi, som døde i bilulukke i februar i år. Ho ville blitt 19 år 27. desember.....

Skrevet

Før vi fikk ungene, inviterte vi til vennefest med på følgene bytur. :P

Nå synes vi det er delig og slappe av denne dagen. Formiddagen tilbringes ute, og så går vi hjem og koser oss foran tvèn, mens ungene leker med de nye gavene. :P

Denne dagen spiser vi ikke så mye, lager oss som regel noe god brødmat og nyter livet. :blunke:

Skrevet
Vi rett og slett sløver i pysjen denne dagen også.....

:enig:

Skrevet

Er nok arbeidsdag for meg det - som regel :-?

Skrevet

Da er jeg og samboer hjemme hele dagen og sløver. Deilig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...