AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2010 #1 Skrevet 2. oktober 2010 Hva hadde dere tenkt om samboeren deres under en krangel i fylla hadde sagt at han hater deg og at forholdet deres aldri kommer til å vare? Er dette en normal ting å si?
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2010 #2 Skrevet 2. oktober 2010 Jeg tror jeg hadde tatt vedkommede seriøst da det er en ganske tydelig setning. Men det er ofte slik at når folk er forbanna så sier de ting de ikke mener
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2010 #3 Skrevet 2. oktober 2010 Hva hadde dere tenkt om samboeren deres under en krangel i fylla hadde sagt at han hater deg og at forholdet deres aldri kommer til å vare? Er dette en normal ting å si? TS her: Glemte å legge til at vi generelt har et helt ok forhold. Vi har som regel en god tone, og selv om vi har liten tid og dårlig råd hender det vi finner på hyggelige ting sammen. Vi har praktisk talt ikke noe sexliv, men det ser ikke ut til å plage min samboer nevneverdig. Ingen av oss har særlig sexlyst, så vi klarer oss fint uten. Utover dette har vi et helt ok forhold, så jeg ble litt overasket over at han kunne si noe så dramatisk som "jeg hater deg"... Han var riktig nok full, men allikevel...
Piper Skrevet 2. oktober 2010 #4 Skrevet 2. oktober 2010 Her i huset aksepterer vi ikke at vi sier ting vi ikke mener, uansett hvor sinna vi måtte bli. Vi skal ikke såre den andre, for å prøve å vinne fighten. Derfor ville jeg aldri valgt å leve med en slik person, for det var forferdelig sterke ord å bruke.
Gjest Awsome Skrevet 2. oktober 2010 #5 Skrevet 2. oktober 2010 Eg hadde nok blitt sint og såret, hadde sagt at om det var det han følte så var det fantes det ingen grunn til at vi skulle være sammen lengre og deretter gått/kasta han på dør. Eg vil ikkje kalle det ein normal ting å si, uansett hvor sinna og full man er.
Gjest redstar Skrevet 2. oktober 2010 #6 Skrevet 2. oktober 2010 Hm, jeg tror jeg hadde droppa ham jeg... ?
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2010 #7 Skrevet 2. oktober 2010 TS her. Takker for tilbakemeldingene så langt! Hadde dere virkelig gått fra ham på bakgrunn av dette? Er det ikke litt vel drastisk å avbryte et samboerskap og et tre år gammelt forhold pga en fyllekrangel...? :/
Gjest redstar Skrevet 2. oktober 2010 #8 Skrevet 2. oktober 2010 Jeg hadde først og fremst tatt opp denne saken med ham, å så se hva han sier, om han virkelig mener dette så ser jo ikke fremtiden så lys ut for dere?' har dere ikke pratet om dette i ettertid?:/
Damien Skrevet 2. oktober 2010 #9 Skrevet 2. oktober 2010 Tror jeg ville snakket med han om dette i ettertid.Og bare si at man skal dumpe en person over noe de sa på fylla virker for meg helt idiotiskt, Folk sier masse rart, ikke altid man sier det man mener. Kan ikke være ord nazi heller, Men du bør jo seff se hva han føler om det nå etterpå. Er jo muligt han ytret en frustrasjon over et eller annet dere ikke snakker om, ikke vet jeg, Ta og snakk med han.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2010 #10 Skrevet 2. oktober 2010 Jeg hadde først og fremst tatt opp denne saken med ham, å så se hva han sier, om han virkelig mener dette så ser jo ikke fremtiden så lys ut for dere?' har dere ikke pratet om dette i ettertid?:/ TS her. Han sier i ettertid at han ikke mente det. Han ble bare sint på meg, fordi jeg bare satt stille og så sur ut (krangelen foregikk på en fest, han var full, og jeg satt stille for meg selv fordi jeg har sosial angst og mistrives veldig på slike steder). Han kalte meg forøvrig også teit, kjip og dum fordi jeg bare satt for meg selv i stedet for å danse, slik han gjorde. Jeg blir litt trist av å tenke tilbake på tingene han sa. Det er jo ikke så hyggelig å høre noe så sterkt som "jeg hater deg" fra en som liksom skal elske deg. Men jeg vet ikke.. Kanskje jeg overreagerer. Jeg var nok ikke så hyggelig den kvelden jeg heller, selv om jeg ikke sa konkrete stygge ting.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2010 #11 Skrevet 2. oktober 2010 Her i huset hadde jeg reagert ved å gi ham bilnøklene og bedt ham om å ta seg en tur. For ingen av oss drikker så det ville aldri skjedd i fylla uansett Grunnen til at jeg ikke hadde reagert noe sterkere enn slik er fordi han har adhd. Ikke at det er en unnskyldning for alt, men jeg vet at han sier ting han ofte angrer veldig på og som han absolutt ikke mener.
Gjest redstar Skrevet 2. oktober 2010 #12 Skrevet 2. oktober 2010 Hm, jeg tror ikke jeg hadde droppet ham om dere er i et seriøst forhold slik som du beskriver. Men det er jo fryktelig vondt å høre noe slik som dette? Men vis han har sakt unnskyld og "gjort opp" for seg og det ikke gjentar seg så kan dere jo fremdeles få det til få fungere:)
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2010 #13 Skrevet 2. oktober 2010 Mannen min har sagt "jeg hater deg" flere ganger,feks.at jeg ikke har rydda så mye(etter hans mening iallefall)begynt å hisse seg opp og uten at jeg har gjort noe mot han og så blir det en slags krangel,eller dvs.han krangler også begynner jeg å forsvare meg og så blir det en krangel.At jeg ikke gjør noen ting hjemme,osv osv.Og jeg kjenner følelsen av slike ord."Jeg håper en bil kommer og kjører på deg"har også blitt brukt. Uten at alkohol er inntatt. Så at han sa det en gang som full trenger ikke å bety noe men allikevel synes jeg du bør tenke over det,når han først "har det i seg"til å si noe slikt. Jeg vet at det er jo ikke normalt å si som mannen min gjør ,hvis dere har hatt et helt normalt forhold til nå så kan det hende han er frustrert over noe i forholdet og reagerer med noen veldig sårende ord.(når han er full)
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2010 #14 Skrevet 2. oktober 2010 TS her. Samboeren min har ikke ADHD, men han er veldig emosjonell og til tider litt dramatisk av seg. Derfor ble jeg ikke sjokkert eller kjempeoverasket av utbruddet hans. Jeg ble litt såret og det var som sagt noe uventet, men det er ikke den verste krangelen vi har hatt. Imidlertid har jo aldri JEG sagt noe slikt til HAM, og tatt i betraktning at jeg har sosial angst og hadde det så ubehagelig på den festen at jeg ikke klarte annet enn å sitte stille for meg selv, synes jeg han burde be om unskyldning for dette... Mannen min har sagt "jeg hater deg" flere ganger,feks.at jeg ikke har rydda så mye(etter hans mening iallefall)begynt å hisse seg opp og uten at jeg har gjort noe mot han og så blir det en slags krangel,eller dvs.han krangler også begynner jeg å forsvare meg og så blir det en krangel.At jeg ikke gjør noen ting hjemme,osv osv.Og jeg kjenner følelsen av slike ord."Jeg håper en bil kommer og kjører på deg"har også blitt brukt. Uten at alkohol er inntatt. Så at han sa det en gang som full trenger ikke å bety noe men allikevel synes jeg du bør tenke over det,når han først "har det i seg"til å si noe slikt. Jeg vet at det er jo ikke normalt å si som mannen min gjør ,hvis dere har hatt et helt normalt forhold til nå så kan det hende han er frustrert over noe i forholdet og reagerer med noen veldig sårende ord.(når han er full) Huff... Dette høres jo virkelig ille ut! Føler med deg!
Bringebærjenta Skrevet 2. oktober 2010 #15 Skrevet 2. oktober 2010 Det er ofte sannhet i det fulle folk sier. Ikke alltid, men det må jo komme fra et sted? Sånn tenker jeg i alle fall.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2010 #16 Skrevet 2. oktober 2010 Her i huset aksepterer vi ikke at vi sier ting vi ikke mener, uansett hvor sinna vi måtte bli. Vi skal ikke såre den andre, for å prøve å vinne fighten. Derfor ville jeg aldri valgt å leve med en slik person, for det var forferdelig sterke ord å bruke. Det høres ut som du regjerer over et ganske anspent hjem hvor man er livredd for å si noe feil i sinne!
fink Skrevet 2. oktober 2010 #17 Skrevet 2. oktober 2010 "jeg hater deg" er sånt som jeg skrek i raserianfall til søsken og foreldre under oppveksten, det. Er ikke lenger så primitiv at jeg ikke klarer å forklare hva som egentlig er problemet. Forklar ham at han må prøve å beherske seg, og forklare seg på en annen måte når han møter motgang og frustrasjon.
Gjest Harriet Skrevet 2. oktober 2010 #18 Skrevet 2. oktober 2010 Jeg sier desverre ofte ting jeg ikke mener når jeg er sint. Vi drikker veldig sjeldent så jeg kan ikke skylde på fylla. At jeg blir så rasende og ikke klarer å kontrollere hva jeg sier tror jeg skyldes at mannen min er så vanvittig rolig. Når jeg er sint for noe så irriterer det meg grønn at han bare sitter der uten å svare meg. Mannen min har aldri sagt at han hater meg - men jeg har faktisk sagt det til ham. Mener det ikke - han er min ALT - og vi vet begge at vi to kommer til å være sammen så lenge vi lever. Vi er alle forskjellige og noen har et annet temperament enn andre. Vi kan krangle så fillene fyker - men ekteskapet vårt har holdt i over tyve år, og hverken jeg eller han kunne tenke oss noen andre å dele livet med.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2010 #19 Skrevet 3. oktober 2010 Kanskje han ikke egentlig greier seg så bra uten sex som du tror?
Anglofil Skrevet 3. oktober 2010 #20 Skrevet 3. oktober 2010 Enkelte ganger kan det hende man sier ting man ikke mener, og ja, vi begge har sagt mye dumt. Men det kommer veldig an på settingen synes jeg, hvordan han generelt behandler deg og omstendighetene rundt. Men nei, det er jo ikke greit å si slikt, bare så det er klart. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå