Gå til innhold

Fin artikkel...

Dødspingvinen

Anbefalte innlegg

...I denne månedens "Det Nye". (veit ikke om dette er reklame eller ikke, moderatorene får slette om det går under reklame)

Den tar opp kjæledyrs positive virkninger på psyken etc. Var ganske bra lesing. Og den fikk meg til å savne et kjæledyr enda mer :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke lest Det Nye, men at dyr har fin virkning på psyke, er sikkert :)

Leste et sted om en "terapi-katt" som "jobbet med" Alzheimer-pasienter. Gav ingen hukommelse tilbake, men svært mye glede. Herlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så forøvrig en episode av Norge Rundt en gang, der de var innom et aldershjem. Dette aldershjemmet hadde gått til innkjøp av rugemaskin og høne-egg, og hadde deror akkurat fått klekt ut første "kullet" av kyllinger. De gamle satte voldsomt stor pris på at de hadde noen myke og varme krabater som de kunne holde og kose litt med. De mente til og med at revmatismen som mange hadde i hendene ble bedret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når vi først er inne på dyr og terapi. Jeg har drevet med ridning for blinde som også har problemer med å uttrykke seg med ord (alvorlige talevansker). En utrolig opplevelse å se og høre hvordan de følte hesten/ponny'en. De gav uttrykk, med hele seg, for en intens og god opplevelse.

Da blir man stolt av dyrene som kan tilføre mennesker dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når vi først er inne på dyr og terapi. Jeg har drevet med ridning for blinde som også har problemer med å uttrykke seg med ord (alvorlige talevansker). En utrolig opplevelse å se og høre hvordan de følte hesten/ponny'en. De gav uttrykk, med hele seg, for en intens og god opplevelse.

Da blir man stolt av dyrene som kan tilføre mennesker dette.

Det er herlig når man ser slike ting. Har du noen sinne sett Catscan bilder av hjernen til mennesker før og etter de har vært sammen med dyr? Man blir så avslappet og i harmonisk stemning at det gir ganske kraftige utslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er herlig når man ser slike ting. Har du noen sinne sett Catscan bilder av hjernen til mennesker før og etter de har vært sammen med dyr? Man blir så avslappet og i harmonisk stemning at det gir ganske kraftige utslag.

Nix, har aldri sett det, men det føyer seg jo pent inn i rekken av opplevelser og inntrykk jeg selv har - og har stor tro på. Gøyalt å vite at noen faktisk har scannet hjernen på folk for å bevise det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...