Sweetpea25 Skrevet 2. oktober 2010 #1 Skrevet 2. oktober 2010 Hei! Jeg har aldri tidligere handlet på Ebay. Har vært innom siden og tittet litt, og det ser ut til at det er veldig mye fint innpå der.. - Hvordan vet jeg om varen er ny eller brukt? - Hvordan er det med porto? Er portoen ofte like dyr som produktet man kjøper? Feks. hvis man bestiller fra USA e.l? - Må man betale toll på ALT? Og hvor mye kan man handle for for å slippe unna tollen? - Og hva med moms? - Er det trygt å handle der?
Fluffe Skrevet 2. oktober 2010 #2 Skrevet 2. oktober 2010 -Det står som regel, men er jo aldri 100% sikkert -du kan velge under shipping og se hvor mye portoen er på til Norge - -moms kommer på varer over 200 kr. Kosert selve varen under 200kr betaler du ikke moms. -Se på positive feedsback ...jo mere positivitet jo tryggere er det å kjøpe av selgeren
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2010 #3 Skrevet 2. oktober 2010 Hei! Jeg har aldri tidligere handlet på Ebay. Har vært innom siden og tittet litt, og det ser ut til at det er veldig mye fint innpå der.. - Hvordan vet jeg om varen er ny eller brukt? - Hvordan er det med porto? Er portoen ofte like dyr som produktet man kjøper? Feks. hvis man bestiller fra USA e.l? - Må man betale toll på ALT? Og hvor mye kan man handle for for å slippe unna tollen? - Og hva med moms? - Er det trygt å handle der? Frakten varierer med størrelsen på det du kjøper, men som regel er den mellom 30 kr og 200 kr. Kommer helt an på. Det står når du klikker deg inn på produktet om den er ny eller ikke. Det står new, unused eller "New with tags (ny med merkelappen på)" forkortes ofte NWT. Det er trygt å handle på Ebay med Paypal (som er det man må gjøre), har aldri hatt noe problem. Får varen i posten etter 1-2 uker i de aller fleste tilfellene. Du kan spare mye penger på å handle der.
Gjest wahaj Skrevet 2. oktober 2010 #4 Skrevet 2. oktober 2010 De aller fleste på ebay skriver gift på pakken, og da slipper man å betale toll og moms. Jeg har spart kjempe mye på å handle på ebay, har blitt en liten ebay-holik. Sjekk feedbacken, opprett paypal, så er du i mål Og husk å sjekk shipping, veldig ofte er shipping inkl i prisen, mens andre ganger kommer den utenom.
Sweetpea25 Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 2. oktober 2010 Hjertelig takk for svar alle 3 Dersom man finner en ting man vil kjøpe, kan man sjekke om personen har mer til salgs også? Er det vanlig å kjøpe kun et produkt av en person, eller kjøper dere mange ting av samme person?
Sweetpea25 Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter #6 Skrevet 2. oktober 2010 Når jeg trykker på ting synes jeg portoen er veeldig høy. Fant noe som koster 30 dollar, men portoen var på 90!! Og et smykke kostet 10 dollar, men portoen kom på 28! Stemmer dette?
Fluffe Skrevet 2. oktober 2010 #7 Skrevet 2. oktober 2010 Når jeg trykker på ting synes jeg portoen er veeldig høy. Fant noe som koster 30 dollar, men portoen var på 90!! Og et smykke kostet 10 dollar, men portoen kom på 28! Stemmer dette? Noen ting her har sett er at varene koster unner 200kr men portoen er skyhøy. kanskje en måte som gjør at folk slepper å betale moms? 33dollar + gjør at du må betale moms
monkey Skrevet 2. oktober 2010 #8 Skrevet 2. oktober 2010 hva/hvordan bruker man paypal?? er det et sånt "depositum" slik at når varen er sendt,så får kjøperen penga inn på konto???
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2010 #9 Skrevet 2. oktober 2010 hvordan er det med frakten? jeg mener,hvis jeg kjøper 3plagg, alle 3 fra forskjellige selgere. betaler jeg samlet frakt eller 3forskjellige frakt kostnader???
Fluffe Skrevet 2. oktober 2010 #10 Skrevet 2. oktober 2010 Tre forskjellige frak kostnader.. kjøper du en genser fra HM,en fra ellos og en fra kondomeriet(fant ikke bedre eks) så betaler du jo hver for seg og ikke sammlet porto i og med alle er tre innvider
Gjest wahaj Skrevet 2. oktober 2010 #11 Skrevet 2. oktober 2010 paypal er en sikker betalingsside, der du oppretter profil, og kobler kredittkortet ditt til. Da betaler du gjennom det, og du er sikret. Får du ikke varen din får du pengene tilbake uansett
Sweetpea25 Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter #12 Skrevet 2. oktober 2010 Da har jeg gjort mitt første kjøp på Ebay ... Og begynt på julegavene
Fluffe Skrevet 2. oktober 2010 #13 Skrevet 2. oktober 2010 Da har jeg gjort mitt første kjøp på Ebay ... Og begynt på julegavene gjort 40 kjøp på noen dager jeg...spent på hvor mange som kommer frem
Sweetpea25 Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter #14 Skrevet 2. oktober 2010 gjort 40 kjøp på noen dager jeg...spent på hvor mange som kommer frem Wow, såpass du ja Blir vel flere kjøp på meg også, har bare ikke heelt greid å orientert meg ordentlig innpå der ennå ;p
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2010 #15 Skrevet 2. oktober 2010 Wow, såpass du ja Blir vel flere kjøp på meg også, har bare ikke heelt greid å orientert meg ordentlig innpå der ennå ;p Du vet at du kan sortere treffene du får etter pris på varen+fraktkostnader? La oss si at du skal ha et helt bestet produkt. Da kan du bare sortere etter pris så får du selgeren som selger det billigst. Jeg har lagt merke til at neste alle som selger på Ebay har 99% fornøyde kunder (det vil alltid være noen vrange kunder som står for den ene prosenten . Tenk over alt du kjøper i Norge av mindre ting i størrelse (altså ikke møbler som det blir dyrt å frakte, men alt mindre i størrelse), som du svært ofte får vesentlig billigere på Ebay. Sjekk også www.ebay.co.uk eller www.ebay.de om du forstår tysk noenlunde.
Sweetpea25 Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter #16 Skrevet 2. oktober 2010 Du vet at du kan sortere treffene du får etter pris på varen+fraktkostnader? La oss si at du skal ha et helt bestet produkt. Da kan du bare sortere etter pris så får du selgeren som selger det billigst. Jeg har lagt merke til at neste alle som selger på Ebay har 99% fornøyde kunder (det vil alltid være noen vrange kunder som står for den ene prosenten . Tenk over alt du kjøper i Norge av mindre ting i størrelse (altså ikke møbler som det blir dyrt å frakte, men alt mindre i størrelse), som du svært ofte får vesentlig billigere på Ebay. Sjekk også www.ebay.co.uk eller www.ebay.de om du forstår tysk noenlunde. Nei, det visste jeg ikke Så tusen takk for tips! Fikk det på norsk istad da, da blir det litt enklere å skjønne ting
Sweetpea25 Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #17 Skrevet 3. oktober 2010 Hva er det folk flest bruker å handle på Ebay egentlig? Trenger ingenting, men artig allikevel
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #18 Skrevet 3. oktober 2010 Hva er det folk flest bruker å handle på Ebay egentlig? Trenger ingenting, men artig allikevel Jeg handler alt. Men ting som er unødvendig dyrt i Norge handler jeg gjerne der. som smykker og ringer. små dekorsaker til huset og så videre. Hvorfor betale 80kr for et smykke på H&M når man kan kjøpe 5 til samme pris og kvalitet på ebay
Gjest Raindrops Skrevet 3. oktober 2010 #19 Skrevet 3. oktober 2010 Åh, jeg elsker Ebay :rødme: Jeg slet en del med å finne ut av paypal og slikt i begynnelsen da, jeg er så noob på slike ting
Hinata Skrevet 3. oktober 2010 #20 Skrevet 3. oktober 2010 En ting som man kan spare masse på å kjøpe på ebay er barberblader Kjøpte også tannbørstehoder til den elektriske tannbørsten min her om dagen, betalte vel 100kr for 10 hoder
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå