Banan Skrevet 2. oktober 2010 #1 Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Har tenkt å gå til innkjøp av en god rockering, men jeg sliter litt med å bestemme meg for hvilken tyngde jeg bør ha. For et år siden kjøpte jeg en rockering som jeg ikke er fornøyd med. Den er helt rund og veier ikke mer enn 0.7 kg. Synes den ble alt for lett, og nå ønsker jeg å kjøpe en tyngre og en med slike "klumper" på innsiden. Kan nevne at jeg trener minst 4 ganger i uken og veier litt under 60 kg. Hvilken tyngde ville du valgt eller hva tror du passer best for meg? 1.5 kg? 1.7 kg? 2 kg? Er det bedre trening jo tyngre rockeringen er? Har forresten først sett på Innersvingen Rockeringer på nettet, men jeg vil helst kjøpe i butikk, så har vært å sett på noen andre rockeringer fra Casall på G-sport. Synes de også ser veldig greie ut, så jeg satser på å kjøpe der. Endret 2. oktober 2010 av Banan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2010 #2 Del Skrevet 2. oktober 2010 om du har prøvd den letteste, så kan du øke på til den tyngste å hopp over d mellmste. ja går helt greit å kjøp på butikken å. å de virker jo mere til tyngre de er. på innersvingen har jeg gått å trent- å jeg fatter ikke hvor sterk d ene lille tynne flis (ike stygt ment) a ei dame var, for hu rocket med 2 ringer på engang for å få på mere tyngde er litt usikker på om d er noe spes angående vekt el noe. vet at unger helts ikke skal bruk de, men egne ringer som er for opp til 35 kg .tru je d var. m Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lulilelu Skrevet 3. oktober 2010 #3 Del Skrevet 3. oktober 2010 Jeg kjøpte en slik ring med klumper på 1.7 KG. Vekten i seg selv er helt grei. Kjenner at jeg faktisk må jobbe litt for å holde den oppe. Men de klumpene....AU AU AU. Jeg klarer ikke mer enn 15 sekunder i slengen. Det føles som noen står å slår meg om og om igjen rundt hele magen. Det står også på instruksjonen at man kan forvente stivhet og blåmerker :-S Kanskje det bare er meg, men prøv den skikkelig ut i butikken først, så kan du evt kjøpe den på nettet etterpå til en billigere pris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #4 Del Skrevet 3. oktober 2010 Mulig jeg er litt dum nå, men hva er egentlig fordleen med å få magen full av blåmerker? :klø: Jeg liker rokkering jeg altså, men jeg ser ikke helt poenget hvis det blir bare vondt. Får man magemuskler liksom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Banan Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 3. oktober 2010 Mulig jeg er litt dum nå, men hva er egentlig fordleen med å få magen full av blåmerker? :klø: Jeg liker rokkering jeg altså, men jeg ser ikke helt poenget hvis det blir bare vondt. Får man magemuskler liksom? Blåmerker får man kun i begynnelsen hvis man ikke er vandt med rockeringer eller i dårlig fysisk form. Bare vondt blir det ikke, for etter hver som man blir sterkere kommer nok smertene til å gå over. "Å trene med rockering med tyngde gir deg en strammere midje (du får styrket kjernemuskulatur i mage og rygg), og styrker musklene i hoften, baken og bena. Det gir også god holdning, balanse, kondis og brenner fett.” fra VG nett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #6 Del Skrevet 3. oktober 2010 Greit at det er tyngde på rockeringen, men hvorfor klumper? Hvilken nytte gjør selve klumpene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Banan Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #7 Del Skrevet 3. oktober 2010 Greit at det er tyngde på rockeringen, men hvorfor klumper? Hvilken nytte gjør selve klumpene. Tror treninen blir mye mer effektiv med disse klumpene. Man merker i alle fall stor forskjell når man rocker med en vanlig rockering og en med klumper, så jeg håper og tror at disse vonde klumpene gjør treningen bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lulilelu Skrevet 3. oktober 2010 #8 Del Skrevet 3. oktober 2010 Tror treninen blir mye mer effektiv med disse klumpene. Man merker i alle fall stor forskjell når man rocker med en vanlig rockering og en med klumper, så jeg håper og tror at disse vonde klumpene gjør treningen bedre. Ja treningen blir nok mer effektiv med klumpene, men når man bare klarer 15 sekunder i slengen så blir det jo ikke så effektivt lengre, hehe. Greien er vel at man bare må stå på og gjøre så mye man orker hver dag til det ikke gjør vondt lengre. Men motivasjon til å finne frem ringen for å så få bank og blåmerker er ikke akkurat så stor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest redstar Skrevet 3. oktober 2010 #9 Del Skrevet 3. oktober 2010 Prøvde mamma sin jeg, hun hadde en for stor str men jeg prøvde alikevel.. å hadde blåmerker i en uke etterpå, huff for noe teite greier. Nei jeg holder meg til zumba, ministry of sound dance work out og tvshop sin abs:p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Banan Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #10 Del Skrevet 3. oktober 2010 Ja treningen blir nok mer effektiv med klumpene, men når man bare klarer 15 sekunder i slengen så blir det jo ikke så effektivt lengre, hehe. Greien er vel at man bare må stå på og gjøre så mye man orker hver dag til det ikke gjør vondt lengre. Men motivasjon til å finne frem ringen for å så få bank og blåmerker er ikke akkurat så stor. Skjønner at motivasjonen kan forsvinne litt, men jeg tror nok også at du bare må forsette og prøve igjen. Det bedre seg sikkert, og etter hvert som du blir bedre trent får du nok ikke blåmerker heller. Har nesten bestemt meg for å kjøpe en rockering på 2 kg nå, så får jeg se hvor lenge jeg gidder å holde på Har forresten prøvd en rockering med klumper før, tipper at den veier 1.5 kg, og den kan jeg bruke så lenge jeg vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå