Gå til innhold

Har du hund?

Grooo

Har du hund?  

2 stemmer

1. 1. Har du hund?

• Ja, har en hund
      19
    • Ja, har flere hunder
      7
    • Ja, og lurer på å skaffe fler
      1
    • Nei, men har hatt før
      15
    • Nei, men lurer på å skaffe
      7
    • Nei
      8

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Har ikke egen hund, men broren min har en schäfer, og siden vi mer eller mindre bor sammen, blir den liksom litt min hund og. Passer den når han jobber, mater den hvis han er borte, går turer og leker med den ute i hundegården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julie i.i.

Hund må man ha! :briller: Selv har jeg ei korthåra Vorsteh tispe på 9 år. Kjøpte henne når hun var 3 1/2 år, angrer overhodet ikke! De forrige eierne var av den sorten som foretrekker å banke bikkja når den gjorde noe galt, så når hun kom til oss var hun rimelig underdanig og nervøs. Men med rett behandling og pleie har hun utviklet seg til å bli selvsikker og trygg. Kjempestolt av henne.

Mvh

Julie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så klart :P

Har en Breton ( fransk fuglehund ) tispe på 2 år.

Bruker henne til jakt og det er kjempe morro. Mye jobb og trening og jeg synes det er en perfekt hund. Ikke for stor, ikke for mye pels og en hund man kan bruke til noe.

Utrolig morro å gå i fjellet og trene, mange fine fugler vi har i Norge gitt.

Det å se sin egen hund i stand er utrolig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hund nå, men har hatt før. En Briard, en Schäfermix og en Rhodesian Ridgeback. Herlige hunder alle sammen! Nå har vi ikke mulighet til å ha hund, men koser oss med kattepusene våre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to newfoundlandshunder (nuff), en på snart 11 og en på 1,5 år. Blir nok en til når den gamle nærmer seg de evige jaktmarker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt hund som barn, det samme har sambo - nå har vi vår egen verdens nusseligste storpuddel-jente på snart 5 mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :D

Jeg har også som en del andre her inne alltid hatt hund. Hunder er bare kanske enkelt en viktig del av livet mitt. Hjemme hos mine foreldre har det vært Collie som har vært hunden med stor H.

Første gang jeg så en langhåret Dachs, så bare smeltet jeg. Det var en kolega av meg som hadde henne med seg på jobb, og vi fikk en utrolig kontakt. hun var i utgangspunkte veldig skeptisk til fremmende mennesker. Da hun kom inn i rommet, så hun seg forsiktig rundt, så møtte hun øynene mine og så kom hun bare loggrende bort til meg og sleiket meg på hånden. Er det rart jeg smeltet? Når hun var med min kolega på jobben kom hun alltid inn og la seg under stolen min. Det endte med at jeg overtok denne Dachsen, da ekteskapet hennes røk. Hun var hos meg til hun døde som 14 åring :cry:

Siden det har jeg hatt en langhåret dverg Dachs som jeg mistet på en ganske tragisk måte for tre år siden. Hun er dypt savnet enda. Nå har jeg en Langhåret Standard dachs Som jeg driver oppdrett på. Jeg går også en del blodspor med henne, da hun er en utrolig god sporhund.

i tillegg har jeg en Border Collie, som har en ganske tragisk historie bakrunn, den blir det ikke stilt så store krav til. Synes det er viktig at hun får bruke den tiden hun trenger til å føle seg trygg på omgivelsene rundt seg. Tror nesten jeg kunne skrive bok om alle mine kjæledyr. Men jeg koker det ned til at jeg er og har vært utrolig glad i alle mine firbente venner.

Smilla1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
JA, har en nydelig liten Kooiker valp på snart 5 mnd'er...  :D  

Her kan du se rasen: http://home.c2i.net/ebras/kooiker.htm

Ganske uvanlig rase og det finnes ikke så mange av de her i Norge..  

Veldig lærevillig og snille...

Og om alt går bra har vi også en slik om noen måneder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppvokst med Shetland sheepdog. Både jeg og sambo vil ha hund, men er uenig om hvilken rase. Jeg vil ha sheltie og han vil ha schäfer. Har derfor prøvd å finne en ny rase vi begge kan enes om. Nå vil han ha schäfer eller jack russel, mens jeg vil ha sheltie eller ruhåret foxterrier. Det skal jammen ikke være lett :ler:

Uansett må vi vente da vi blir i blokk (noen har akkurat blitt kastet ut pga ulovlig hundehold).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg en Rhodesian Ridgeback tispe som er 1.5 år. Hun har masse energi og en utrolig arbeidslyst. Den ideelle hunden for meg som er så glad i friluftsliv. Vi trener spor og lydighet. Til vinteren blir det snørekjøring. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...