AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2010 #1 Skrevet 2. oktober 2010 Hvem er verdens eldste menneske som noen gang har levd? Den høyeste alderen jeg har hørt på et menneske er vel 120 tror jeg. Hvordan klarer de å bli så gammel? Tror du man kan nå 150 en gang i fremtiden? Vil du bli så gammel? Og forresten, jeg snakker mennesker som vi vet faktisk har levd, der alderen er bevist og ikke personer i bibelen det sies ble 900 år.
~Smaragd~ Skrevet 2. oktober 2010 #2 Skrevet 2. oktober 2010 Mennesker blir eldre og eldre, det er ikke lenger uvanlig å bli nærmere 100 år. Veldig mange føler seg klare til å hvile inn i evigheten når de blir så gamle, selv om helsa har holdt seg bra. Etterhvert som tiden går, så blir man sliten uansett. Nei, jeg ønsker ikke å bli så gammel. Jeg håper på en lengst mulig sprek og frisk alderom, men jeg ser ikke hensikten med å bli så gammel som mulig bare for å leve lengst mulig. Det viktigste er å ha god livskvalitet så lenge det lar seg gjøre og en helse som ikke gir for store plager, og når livskvaliteten forsvinner, og helseplagene tar overhånd fremfor gleden over livet, ja da håper jeg at jeg kan få slippe.
Ida1989 Skrevet 2. oktober 2010 #3 Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Hvem er verdens eldste menneske som noen gang har levd? Den høyeste alderen jeg har hørt på et menneske er vel 120 tror jeg. Hvordan klarer de å bli så gammel? Tror du man kan nå 150 en gang i fremtiden? Vil du bli så gammel? Og forresten, jeg snakker mennesker som vi vet faktisk har levd, der alderen er bevist og ikke personer i bibelen det sies ble 900 år. Det eldste mennseke som har levd (bevist) var en kvinne fra usa som ble 115 år gammel. Det var det iallefall før sommeren. Går på sykepleien så vi hørte om henne via geriatisk omsorg forelesning =P Vet selv om en dame som er 100 år ^^, Jeg kan godt bli så gammel så lenge jeg er oppegående, men det må være trist å se familien opg venner forsvinne. Kan til tider virke som tilfeldigheter hvor gamle for blir, men kan også ha med gener. Folk blir bare eldre og eldre. Nå for tiden gjør man alt for å holde oppe helsen. Ting som før kunne ta livet av deg er nå enten funnet en kur for eller borte for godt. Det kan nesten virke som jo lengre vi prøver å holde oss i live, jo sykere blir en(så klart gjelder dette ikke alt og alle). Men kroppen "visner" og vi skaffer piller for å forebygge. Endret 2. oktober 2010 av Ida1989
Ida1989 Skrevet 2. oktober 2010 #4 Skrevet 2. oktober 2010 Mennesker blir eldre og eldre, det er ikke lenger uvanlig å bli nærmere 100 år. Veldig mange føler seg klare til å hvile inn i evigheten når de blir så gamle, selv om helsa har holdt seg bra. Etterhvert som tiden går, så blir man sliten uansett. Nei, jeg ønsker ikke å bli så gammel. Jeg håper på en lengst mulig sprek og frisk alderom, men jeg ser ikke hensikten med å bli så gammel som mulig bare for å leve lengst mulig. Det viktigste er å ha god livskvalitet så lenge det lar seg gjøre og en helse som ikke gir for store plager, og når livskvaliteten forsvinner, og helseplagene tar overhånd fremfor gleden over livet, ja da håper jeg at jeg kan få slippe. Henger meg med på den med livskvalitet, men selv om kan man så klart ha livskvalitet i høy alder.
Ida1989 Skrevet 2. oktober 2010 #5 Skrevet 2. oktober 2010 SKulle bare skrive at jeg tok feil hun var ikke fra USA og 115 år =P Det var en amerikansk mann som mente mennesker kunne ikke bli eldre enn litt over hundre. HUn som står øvert på wikipedia listen er ekte. Jeanne Calment hun bli til slutt 122 år!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå