AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2010 #2 Skrevet 2. oktober 2010 her er ingredienslisten Lavandula Angustifolia(Lavendar) Extract, Cetearyl Alcohol, Hydrolyzed Wheat Protein, Citrus Medica Limonium (Lemon) Extract, Fumaria Officinalis Extract, Fumaric Acid, Cucumis Sativis (Cucumber) Fruit Extract, Cocamidopropyl PG-Dimonium Chloride Phosphate, Sodium Cetearyl Sulfate, Cetrimonium Bromide, Acrylkates/C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer, Butylene Glycol, AMinomethyl Propanol, Methylparaben, Propylparaben
Honesty Skrevet 2. oktober 2010 #3 Skrevet 2. oktober 2010 Den er for sensitiv hud, og skummer ikke, og har dermed ikke SLS (som ikke er så ofte brukt lenger) eller SLES i seg, som begge er skumdannende ingredienser.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2010 #4 Skrevet 2. oktober 2010 Den er for sensitiv hud, og skummer ikke, og har dermed ikke SLS (som ikke er så ofte brukt lenger) eller SLES i seg, som begge er skumdannende ingredienser. takk, har special cleansing gel, men tror huden min reagerer på SLS. Tenkte å ta vekk sminken med ultra calming cleanser om kvelden og etterfølge med jan marini for å få renset skikkelig min tilstoppede hud med kviser på hake og kjeve, for så å bruke ultrac..cleanser igjen om morgenen.
Honesty Skrevet 2. oktober 2010 #5 Skrevet 2. oktober 2010 SLS er sodium lauryl sulphate, og Special Cleansing Gel inneholder ikke dette stoffet. Derimot inneholder den det mildere sodium laureth sulphate, men skummende ingredienser er stort sett veldig tøffe for huden så fremt du ikke har en veldig robust hudtype. UCC fjerner ikke sminke ekstremt bra. Da ville jeg heller valgt Precleanse renseolje, som du bruker før en vanlig rens. Den smøres på tørr hud, så tilsetter du vann, og skyller. Den er veldig lett i konsistensen til tross for at det er en olje. Til slutt følger du opp med en vanlig rens. Precleanse tåles stort sett godt av huden.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2010 #6 Skrevet 2. oktober 2010 SLS er sodium lauryl sulphate, og Special Cleansing Gel inneholder ikke dette stoffet. Derimot inneholder den det mildere sodium laureth sulphate, men skummende ingredienser er stort sett veldig tøffe for huden så fremt du ikke har en veldig robust hudtype. UCC fjerner ikke sminke ekstremt bra. Da ville jeg heller valgt Precleanse renseolje, som du bruker før en vanlig rens. Den smøres på tørr hud, så tilsetter du vann, og skyller. Den er veldig lett i konsistensen til tross for at det er en olje. Til slutt følger du opp med en vanlig rens. Precleanse tåles stort sett godt av huden. er ikke sodium laureth sulphate såpe? Står jo at den er såpefri, jeg blir stram i maska av denne
Honesty Skrevet 2. oktober 2010 #7 Skrevet 2. oktober 2010 Det er egentlig idiotisk å si at noe er "såpefritt". Såpe er ikke ett enkelt stoff, men de kan jo skrive at den er såpefri hvis man tenker at sodium lauryl sulphate=såpe. Generelt har alle skummende renseprodukter en tendens til å tørke ut huden fordi de emulgerer fett og stripper huden for det beskyttende laget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå