Gjest LonelyAngel Skrevet 2. oktober 2010 #1 Del Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Hei. Jeg føler skikkelig for å lufte tankene mine litt i dag Jeg tenker svært ofte på hva jeg vil med livet mitt og hva som er meningen med livet. Jeg er i min beste alder (fysisk) og ønsker ikke å se tilbake i en alder av 60+ å se at det er mye jeg ikke har opplevd eller fått gjort. Jeg hører ofte fra mange av de skulle gjort ditt og datt når de var ung. Jeg klarer liksom ikke å bestemme meg hva jeg ønsker med livet mitt. Når jeg ser tilbake er det mye jeg ikke har fått gjort, men også mye jeg har fått gjort. Jeg er i et langvarig forhold som jeg har vært i siden jeg var 16 år, dermed har jeg f.eks aldri fått oppleve å være selvstendig alene og singel. Men er egentlig dette noe å hige etter? Jeg har ei heller reist sammen med venninner eller kjæreste alene, bare sammen med familie. Joda, det er koselig det men...man ønsker jo å gjøre det også. Jeg synes stadig at livet er en rutine. Jeg hater å si det. For da virker det som jeg er lei livet, og det er jeg ABSOLUTT ikke. Jeg tar ikke livet for gitt i det hele tatt. Tvert i mot er jeg så glad i livet at jeg ønsker å gjøre mest mulig ut av det. For tiden tar jeg bachelor utdanning på andre siden av norge fra familie og venner. Ikke at jeg har så veldig mange venner der jeg kommer fra heller. Jeg er lei av at ting må gjøres i hverdagen. Skole, jobb, rydde, lekser, barn osv. Man har ikke mange uker i året hvor man har helt fri Når jeg er ferdig med studiet kommer jeg hjem. Men desverre er alle opptatt med sine ting. Joda, man kan ha en jentekveld en gang i blandt. Men jeg ønsker å reise, være fri og gjøre mange spennendes ting. Det er ikke lett når man trenger penger til å gjøre dette, og dermed må jobbe en stund for å oppnå dette. Jeg vil oppleve, ikke sitte på skolebenken hver dag eller på jobb for den slags skyld. Men desverre er det lagt opp slik at man nesten må gjøre det for å kunne få goder i livet. Desverre kommer disse godene for sjeldent. Jeg tenker at det er nå jeg ung, jeg må utnytte dette her! Nei.. nå ble det mange tanker her gitt! Hva setter du pris på her i livet? Hva ønsker du å gjøre med ditt liv? Endret 2. oktober 2010 av LonelyAngel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anette Skrevet 2. oktober 2010 #2 Del Skrevet 2. oktober 2010 Hei! Jeg er så fryktelig enig med alt du sier. Kjenner meg hundre prosent igjen!! ..Vanskelig det der. Man vil gjøre så mye, men så er det så altfor mange faktorer som holder deg igjen. Penger, forpliktelser, forventninger osv :/ Jeg ønsker å leve. Virkelig føle at jeg lever. Ikke bare eksisterer. Jeg vil reise, synge, danse, le, oppleve og erfare. Jeg vil ikke leve et a4 liv! Joda, kanskje en gang i fremtiden, selvfølgelig. Jeg ønsker meg jo barn og familie!! ..Men nå er jeg ung! Hmm... Vanskelig å vite hva man skal gjøre for å oppnå det man ønsker. Og i hvertfall i mitt tilfelle har jeg ingen venner som er ute etter det samme som meg. Alle andre har kun utdanning og jobb i hodene sine. Noe jeg også selvfølgelig har, men samtidig ønsker jeg noe mer. Jeg vil ikke sitte som 80-åring og angre på alt jeg ikke gjorde..Hm.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kulu-kulu Skrevet 2. oktober 2010 #3 Del Skrevet 2. oktober 2010 Hiv deg rundt og gjør noe med det Dette er garantert noe du vil angre på når du blir 60 , eller før den tid. Du vil ikke få et liv som du ønsker,om du ikke gjør noe med det. Om vennenne man har, ikke har mulighet eller vil e.l , skaff deg nye. Søk etter reisevenner,folk som har dine intr , folk som er i samme situasjon som deg. Du må tørre å ta sjangsen , du har bare ett liv Lykke til på ferden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2010 #4 Del Skrevet 2. oktober 2010 Hva setter du pris på her i livet? Hva ønsker du å gjøre med ditt liv? Jeg er 40+, og jeg har opplevd veldig mye i livet på godt og vondt, og jeg har veldig mye igjen å oppleve i livet. Til nå har jeg opplevd å fått lov til å flytte for meg selv, studere med alt det fører med seg, fått min første jobb, gifte meg, fått barn, fulgt opp barna i hverdagen, på skolen, og med fritidsaktivteter... kort sagt bygge meg det livet jeg ønsker meg. I framtiden ser jeg for meg å reise, være kjæreste med min ektemann gjennom 20 år, få barnebarn... Jeg nyter hver eneste dag, jeg elsker det faktum at jeg lærer mye hver eneste dag. Hva jeg ønsker av framtiden... jeg ønsker å fortsette å utvikle meg, jeg ønsker å fortsette å leve det livet jeg ønsker å leve. Jeg vil huske at livet er det som skjer mens jeg planlegger framtiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yuri-G Skrevet 3. oktober 2010 #5 Del Skrevet 3. oktober 2010 Det å stifte familie og barn, ha en jobb man trives i og et sosialt liv? Er ikke det meningsfyllt da? Hva er det man _må_ gjøre når man er ung? Det er bedre å få barn når man er ung, det er liksom meningen, ikke å vente som mange nå gjør til det nesten er for sent, og man blir "gamle" foreldre... og kanskje ikke får oppleve å bli besteforeldre engang. Livet består for det meste av hverdager og så får vi ta "det andre" som krydder og ikke gjøre krydderet til hovedretten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LitaPia Skrevet 3. oktober 2010 #6 Del Skrevet 3. oktober 2010 Jeg tror vår generasjon er blitt altfor kravstor og har glemt å sette pris på hverdagslige gleder. Vi føler at vi må reise ut i verden,se alt,oppleve ALT for å ha levd et fullverdig,lykkelig liv. Tror egentlig at vi glemmer å sette pris på de små tingene som gjør hverdagen verdt å leve. Ja, man er faktisk nødt til å jobbe og spare penger om man vil reise. Med mindre man er født med gullskje i munnen. Men hvem har vondt av å jobbe? Jeg er selv i en fase av livet der jeg prøver å endre min egen holdning til livet. Jeg prøver å nyte øyeblikk,sette pris på alle små ting. F. eks, idag gikk jeg en tur med hundene i skogen. Jeg tok meg tid til å nyte synet av skogen,lukten og det nydelige høstværet. Kom hjem med et smil om munnen. Når jeg en gang sitter på gamlehjem (la oss håpa at jeg er så heldig å få lov til å bli så gammel) håper jeg at jeg kan se tilbake på et liv omgitt av familie og venner,fyllt av små og store fine minner. Da skal jeg være fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Optimist40 Skrevet 3. oktober 2010 #7 Del Skrevet 3. oktober 2010 (endret) Livet skjer nå, og hver dag kan man oppleve små eller store gleder. Hva som er meningsfylt ligger i en selv ikke i store fabelaktige reiser eller events.. Lære seg å sette pris på det som man har rundt seg er det som i mine øyne gir en meningsfylt hverdag. Se gleden i skodda som ligger lavt over vannet når jeg drar på jobbe, gleden i barnas øyne når de klarer noe nytt eller bare kosen med å se en film sammen med de man er glad i. Nyte stillheten ved et skogstjern helt alene, eller sitte på verandaen med barna under et pledd og se på stjernene. Jobb, skole, barn, fritidsaktiviteter.. ja alt som hører hverdagen til er kansje kjedelig, men hindrer oss alikevel ikke i å nyte samvær og alle inntrykk. Man må bare være i stand til å se dem. Ikke se søla og kulda når man står på sidelinja å ser poden spille fotball, men se gleden i barneøynene.. Ikke se begrensninger i hva som gir glede, SE på alt rundt deg og ta inntrykkene inn og du vil finne at du lever NÅ.. Ta frem esken fra skapet hvor du har lagt bilder og minner fra ungdomstia og la minnene komme frem, kjenn på følelsene av alt du har opplevd. Alle de små tingene. Livet er for kort til å kastes bort på negativiteter -- se lyst på det Endret 3. oktober 2010 av Optimist40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 3. oktober 2010 #8 Del Skrevet 3. oktober 2010 Hva setter du pris på her i livet? Hva ønsker du å gjøre med ditt liv? Dele det med én kvinne. Og når ungene blir myndige si opp jobben og flytte til et rimelig øde sted uten det evige statusjaget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lita Skrevet 3. oktober 2010 #9 Del Skrevet 3. oktober 2010 som en klok mann en gang sa "DU HAR KUNN ET LIV!! og det er bedre å angre på det du gjor enn det du IKKE gjor" Men når det skal sies, så krever det litt mot å trosse "gode" men kjedelige rutiner og gjerninger som studier og attpåtil droppe kjæreste for kunn dette... (singellivet er ikke noe å trakte etter, hvis ikke det er det du ønsker eller trenger) Men det er seff. bare min mening. Du må gjøre opp din!! Man vokser nok på det, men det gjør man også i et sunt forhold... Penger er ingen hinder hvis du virkelig vil. Ta et fri år, jobb masse et halvt år el år, vær sparsommelig---> reis jorden rundt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LitaPia Skrevet 4. oktober 2010 #10 Del Skrevet 4. oktober 2010 Dele det med én kvinne. Og når ungene blir myndige si opp jobben og flytte til et rimelig øde sted uten det evige statusjaget. Marry me? hehehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå