Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min ex-kone og jeg har vært skilt i 9 år. Når vi var gift hadde hun ingen kontakt med mine søsken (3 søstre), og særlig en av dem har hatt svært lite godt å si om min ex-kone både når vi var gift og også nå etterpå.

Jeg har en komplisert familiesituasjon og av den grunn har jeg ikke noe ønske om at mitt barn skal ha kontakt med dem uten at jeg er tilstede. Jeg har informert min kone om situasjonen og hun har tilsynelatende vist forståelse for dette. Det legges til at han ikke har hatt nære relasjoner noen gang og derfor ikke savner dem heller. Nå plutselig tar min ex-kone kontakt med min søster og avtaler kaffebesøk. Min søster, hun som alltid snakker stygt om henne, tar imot invitasjonen om kontakt med åpne armer. Dette føles merkelig for meg, men ennå verre fordi min ex-kone spesielt påpeker at hun må avtale et tidspunkt hvor min sønn kan være med (åpen tråd på fb). Min ex-kone vet situasjonen i familien og det sårer meg at hun tar denne kontakten uten i det minste å konferere med meg på forhånd.

Overreagerer jeg? Min søster kjenner godt situasjonen i familien, vi har jevnlig kontakt med henne både min sønn og jeg.

Hvorfor ønsker brått min ex å ha kontakt med min familie etter så mange år?

(det er ikke av hensyn til vår sønn, hun har selv beskrevet at den kontakten ikke er bra)

jeg ville ikke reagert om disse hadde hatt kontakt tidligere.

jeg forstår bare ikke hvorfor noen av dem plutselig skal drikke kaffe og kose seg når de aldri har gjort det tidligere?

Min exkone har ikke vært i noe forhold etter skilsmissen, det var jeg som gikk, og hun har aldri akseptert mitt nye forhold heller.

Jeg føler at hun gjør det for å "stikke" meg og bruker sønnen vår også som våpen da hun vet at dette er noe jeg vil synes er fryktelig vondt og vanskelig?

Min søster er en intrigemaker og elsker sladder - særlig i familien som er splittet nok som den er. Hvorfor gjør hun dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes begge burde snakket med deg om det først.

At din eks-kone gjør det høres ut som om hun ønsker seg tilbake til deg, er dette en måte og gjøre seg synlig for deg?

Du kan jo ikke styre dette. Ønsker de å få kontakt så er det deres valg men hensyn har de ikke vist synes jeg.

Skrevet

Jeg mener at din x mener det gode ved å ta ditt barn dit. For å ha kontakt med sine tanter-onkler. Alikevel mener jeg at henne oppfører seg rart om hun ikke snakker med deg om det. At dine søsken tar henne mot uten å si det til deg først er også så rart. Spør dem begge to hva de mener med det. Det er dumt.

Oppsøke din x etter mange år! Hvorfor?! For nå har dem felles intresse av noe eller noen? Særlig når dem ikke har snakket fint om hverandre en gang.

Skrevet

Du virker litt paranoid, synes jeg...

Jeg tar meg i å lure på hva du er redd for?

Er det ikke nok splittelse rundt barna dine, til at du skal kunne sette pris på,

at deres mor og tante finner tonen, og se at det kan være fint og trygt for barnet ..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...