Felia Skrevet 2. oktober 2010 #1 Skrevet 2. oktober 2010 Min kjære har bursdag om ikke så lenge. Han er kokk, og heeelt kjøkkenfrelst. Vet hvordan han vil ha det ja Vi skal pusse opp kjøkkenet nå, og han ønsker seg noe nytt kjøkkenutstyr. Noen som har tips til noe morsomt/fancy/stilig kjøkkenutstyr?
TheaH Skrevet 2. oktober 2010 #2 Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Kommer ann på prisen på gava, men hva med Kitchen Aid blender eventuelt kjøkkenmaskin da? Skikkelig stilig design, og den beste blenderen Jeg har både blenderen og kjøkkenmaskina, og simpelten elsker de. Pris blender: ca 2500 Pris kjøkkenmaskin: ca 6000, men sjekk netonnet.no, der er de mye rimeligere. Endret 2. oktober 2010 av TheaH
Christiane_W Skrevet 3. oktober 2010 #3 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg ELSKER Rösle kjøkkenutstyr! Flott å se på og suveren kvalitet. http://howard.no/rosle/index.htm
Supraspinatus Skrevet 3. oktober 2010 #4 Skrevet 3. oktober 2010 Kniver er jo et must. Kniver fra MAC er helt fantastiske. De ligger i pris fra 600-1500kr I tillegg trenger han et stort skjærebrett. Helst i endeved. De kan koste fra 500-flere tusen avhengig av størrelse. Til et slikt skjærebrett trenger man også en olje som man kan olje det med slik at treet holder seg godt. Andre ting kan være panner, jernpanner, etc
Gjest Kim Skrevet 3. oktober 2010 #6 Skrevet 3. oktober 2010 Immersion circulator fra Grant: Ca. 6000,- Alginater og slikt fra Ferran brødrene: Texturas Fete kokebøker som f.eks The Fat duck coock book, Alinea, The French Laundry og Ad hoc at home. Kniver er rimelig personlig, skulle jeg fått kniver i gave så hadde jeg foretrukket å bli spurt hva jeg likte/trengte først. Hvis typen din liker å lage desserter, så kan du kanskje gå innom noen som selger kjøkkenplater å få lagd en liten, ca 40x40cm plate i hvit marmor til temperering av sjokolade. Jeg kjøpte meg en slik plate for et par uker siden, den kom på 300,- En skikkelig chinois er jo fint å ha hjemme til sauser, pureer og coulis.
Christiane_W Skrevet 3. oktober 2010 #8 Skrevet 3. oktober 2010 Et annet alternativ er forresten gryter og panner i støpejern fra LeCreuset, som finnes i flere flotte farger! Mine er i daglig bruk og holder seg bra! http://www.lecreuset.no/ Er også enig i tipset om kniver, men er mannen kokk har han sannsynligvis greit med kniver allerede. Skjærebrett i endeved eller skikkelig fete kokebøker er også gode ideer!
Felia Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #9 Skrevet 3. oktober 2010 Tusen takk for mange flotte tips! Han foretrekker Victorianox, så vi har nok av de knivene i hus Han bruker ingenting annet enn det merket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå