Gå til innhold

Helårs reiseforsikring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er et ektepar som trenger en helårs reiseforsikring. Vi har nylig flyttet tilbake til Norge, så vi kjenner ikke til de norske selskapene. Håper derfor dere kan dele noen erfaringer med oss. Vi trenger en som dekker Europa og er aldri borte mer enn en måned.

Hvilken reiseforsikring har dere? Er du fornøyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har Europeiske Reiseforsikring og World Wide travel insurance gjennom DnB NOR (via TrumfVisa). Det siste betaler jeg ingenting for, så er fornøyd sånn sett. Har aldri fått bruk for forsikringene så kan ikke si så mye rundt dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helårs reiseforsikring fra Europeiske. Har også inkludert avbestillingsforsikring. Jeg betaler kun noen få hundrelapper ekstra så gjelder det for hele husstanden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har helårs reiseforsikring gjennom Gjensidige NOR. IKke fått brukt for den enda.. Men fornøyd hittil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har helårsforsikring fra gjensidige. Gjelder i hele verden. Fikk bruk for den da jeg ble syk på grand canaria i fjor. Betalte ingenting. Alle regninger ble bare sendt direkte til forsikringsselskapet. Er godt fornøyd og var sjeleglad for at jeg hadde forsikringen i orden når jeg måtte en tur innom sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har dere de andre forsikringene deres? Det er ofte en fordel å spørre det forsikringsselskapet dere allerede har etablert kontakt med. Får dere mange nok forsikringer i selskapet, har de gode rabatter å tilby på forsikringene.

Arbeidsgiver? Har dere forsikring gjennom disse, evt. gjennom fagforeningen du er medlem i? Da kan det henne du ikke trenger annen reiseforsikring. Avbestillingsforsikring får du gjennom de fleste kredittkort hvis du betaler mer enn 50% av billettprisen med dette kortet.

Selv har vi forsikring gjennom DNB nord, fremforhandlet gjennom fagforbundet jeg er organisert i. Har ikke hatt bruk for det.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt reiseforsikring i både Vesta, Europeiske, Chartis (før AIG) og nå Gouda.

Hadde aldri noen skader/tap/sykdom da vi hadde Chartis så jeg kan ikke si noe om hvordan de er skadehåndteringsmessig, men har hatt skadeoppgjør med de andre. Forøyd med alle sammen!

Ellers så er det viktig å velge forsikring utifra forsikringssummer! Altså hva du kan få utbetalt om uhellet er ute. Det er forskjeller på maks utbetaling av tapt baggasje f.eks.

NB! Erstatning man får via forsikring i kredittkort er som regel lavere/mer begrenset enn hva man får i "vanlig" reiseforsikring.

Endret av Lizzee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest redstar

Jeg har helårs reiseforsikring, hele verden hos Terra.

Veldig veldig fornøyd.

Dem var også en smule rimelige enn europeske, men grunnen til jeg valgte dem var pga anbefalinger fra familie og venner + veldig god service og da jeg ble frastjålet en del ting fikk jeg ordnet opp i dette raskt. Veldig fornøyd med Terra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...