Gå til innhold

Hvorfor skal jeg gidde å konvertere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om man vil bli jøde, muslim, kristen, buhdist eller hva det skulle være, hvorfor må man konvertere? Det er jo bare tro, så hvorfor ikke tro? Man blir vel ikke noe mer religiøs av å bli registrert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan jo si min mening; En tror på det en tror på, viss du følger jødedommen er du en jøde, følger du kristendommen er du kristen etc. En trenger ikke være registrert i et trossamfunn for å være relgiøs, f.eks, være endel av en meninghet for å være kristen. Men tror at mange søker et relgiøst felleskap, derfor registrere de seg i trossamfunn. Men noen relgioner har en trosbekjennelse, som en ofte sier for å fortelle guden(ene) at en tror på dem.

Men jeg trodde å konvertere betydde å bytte tro, altså at viss du f.eks var kristen, så begynte du å tro på hinduismen, reine deg som hinduist og følge dens lære så konverterte du. Trodde ikke det betydde å registrere seg noe sted.

Og, nei en blir ikke mer relgiøs a å være registrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel forskjellig fra religion til religion. F.eks. kristendommen setter troen i fokus, jødedommen setter lover og handlinger i fokus. For noen religioner er det mye som må læres og konverteringsprosessen tar flere år.

Enhver kan jo tro på akkurat hva han vil, troen gjør deg ikke nødvendigvis til medlem av en religion.

Og man blir ikke mer religiøs av å være registrert i en menighet, men er man religiøs så vil dette ofte være viktig for en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...