=Chantal= Skrevet 2. oktober 2010 #21 Skrevet 2. oktober 2010 Nei, jeg liker best uoppredd seng blandt annet p.g.a midd.
nexa Skrevet 2. oktober 2010 #22 Skrevet 2. oktober 2010 Jeg bruker stortsett å re opp sengen. Går inn på soverommet etter at jeg har stelt meg og åpner rullegardiner og rer opp sengen. Var ikke klar over dette med midden, så spørs om jeg skal slutte med det nå!
Hoppetaujenta Skrevet 2. oktober 2010 #23 Skrevet 2. oktober 2010 Jeg har i alle år redd opp sengen. Det ser bedre ut og er på sett og vis klarere til bruk igjen når kvelden kommer. Virker også mere fristende å legge meg i en seng hvor putene er banket litt opp igjen og ting ligger der de skal, men jeg har jo fått med meg midd og fuktighetsproblematikken. Jeg lar senga stå uoppredd og med vinduet åpent, til det nærmer seg kvelden. Da rer jeg opp. Den gyldne middelvei? Tips funnet på nett: * Luft madrassen en gang i blant. * Støvsug madrassen regelmessig. * Overmadrasser bør luftes minimum hver 2. måned. * Latex (naturgummi) skal ikke legges i sollys uten trekk. * Det anbefales ikke å bruke madrasser som trampoline
Gjest Harriet Skrevet 2. oktober 2010 #24 Skrevet 2. oktober 2010 Jeg ordner sengen hver morgen - glatter til laken, rister puter og dyner og legger de fint på plass. Sengeteppe bruker jeg kun den dagen vaskehjelpen kommer og når jeg venter gjester. Hadde nok ikke klart å legge meg i en uoppredd seng. Det kommer ikke mer midd om man glatter til laken, puter og dyner - det er ikke så mye som skal til for at det skal se innbydende og ordentlig ut.
jolie Skrevet 2. oktober 2010 #25 Skrevet 2. oktober 2010 Nei. Sengene her i huset er kun oppredde når de har fått nytt sengetøy på.
mp84 Skrevet 2. oktober 2010 #26 Skrevet 2. oktober 2010 vi rer som regel opp senga, av den enkle grunn at det ser finere og mer innbydende ut !
cilipili Skrevet 2. oktober 2010 #27 Skrevet 2. oktober 2010 Det kommer ikke mer midd om man glatter til laken, puter og dyner - det er ikke så mye som skal til for at det skal se innbydende og ordentlig ut. Det gjør det faktisk. Min ynste sønn og mannen min er allergiske mot midd. Når vi tok allergitest på sønnen min for ikke lenge siden så fikk vi streng beskjed om å ikke re opp senga hans pg.midden. Aller helst bør dyna henges opp.
Lykkelitenen Skrevet 2. oktober 2010 #28 Skrevet 2. oktober 2010 Jeg bor på et studenthjemsrom, så om jeg skal ha besøk rer jeg alltid opp Ellrs bare bretter jeg dynen og legger den i et hjørne for å lufte sengen og for midden sin del.
Gjest Harriet Skrevet 2. oktober 2010 #29 Skrevet 2. oktober 2010 Det gjør det faktisk. Min ynste sønn og mannen min er allergiske mot midd. Når vi tok allergitest på sønnen min for ikke lenge siden så fikk vi streng beskjed om å ikke re opp senga hans pg.midden. Aller helst bør dyna henges opp. Man trenger ikke legge dynen over hele sengen selvom man rister den og legger den fint. Og det kommer ikke mer midd da enn om man står opp og forlater sengen i et eneste rot. Jeg glatter laken, rister dyne og puter og legger dynen fint nede i fotenden av sengen. Da ser det ordentlig ut selvom man ikke rer opp med sengeteppe osv.
Hinata Skrevet 2. oktober 2010 #30 Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Det kommer ikke mer midd om man glatter til laken, puter og dyner - det er ikke så mye som skal til for at det skal se innbydende og ordentlig ut. Midden liker seg i et varmt og fukig miljø, og ved å legge dyna på plass stenger man fukten og varmen inne i madrass og dyne. Edit: så du hadde svart, så da er det greit Hørtes bare ut som om du la dyna over hele senga Endret 2. oktober 2010 av Hinata
Mann 42 Skrevet 2. oktober 2010 #31 Skrevet 2. oktober 2010 Rer du opp senga når du står opp? Hvorfor eller hvorfor ikke? Litt både og. Jeg har intensjoner om å re opp sengen når jeg står opp, og det er alltid mye hyggeligere å komme inn på soverommet når det er noenlunde ryddig der. Men noen ganger gidder jeg ganske enkelt ikke.
Gjest redstar Skrevet 2. oktober 2010 #32 Skrevet 2. oktober 2010 Rer du opp senga når du står opp? Hvorfor eller hvorfor ikke? Ja, det gjør jeg. Pynter litt med puter osv også Senga er min hellige koseplass:) Pluss jeg liker at det ser ryddig, ordentlig og koselig ut rundt meg:)
Independent_ Skrevet 2. oktober 2010 #33 Skrevet 2. oktober 2010 Nei, jeg syns det er ganske unødvendig rett og slett. :gjeiper: Er uansett så trøtt på morningen at jeg gjør minst mulig. Dessuten så er det en fordel at sengedyrene ikke sprer seg like fort.
Gjest Raindrops Skrevet 2. oktober 2010 #34 Skrevet 2. oktober 2010 Ja, jeg rer opp hver dag. Ikke fordi jeg er så nøye på det i utgangspunktet, men fordi jeg bor på ett rom i en studentbolig, der sengen er eneste sittemulighet bortsett fra en kontorstol.
Bernardette Skrevet 2. oktober 2010 #36 Skrevet 2. oktober 2010 Rer du opp senga når du står opp? Hvorfor eller hvorfor ikke? Vanligvis ikke, jeg burde bli flinkere.
Sequax Skrevet 2. oktober 2010 #38 Skrevet 2. oktober 2010 Ja! Er oppdratt til å være flink pike og re opp senga mi Lufter, rister, glatter og legger på sengeteppe hver dag. Deilig, innbydende seng i kjølig og luftig rom når jeg skal legge meg!
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 2. oktober 2010 #39 Skrevet 2. oktober 2010 Som regel Henger igjen fra oppdragelsen min. Men jeg kan slumse, og er ikke nazi på det.
Kitsune Skrevet 2. oktober 2010 #40 Skrevet 2. oktober 2010 ofte, ja. Men det er for å slippe luft til madrassen. Så jeg dobler dyna på langs og folder den så i en firkant langt nede i fotenden. Og så reisr jeg putene inntil veggen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå