Gå til innhold

Inngangsmusikk i kirken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har giftet seg i kirken og ikke valgt å ha orgelmusikk som inngangsmusikk? Er det i det hele tatt lov? Vi har funnet et stykke som vi veldig gjerne kunne tenke oss å gå inn til, men det går nok ikke å har orgelmusikk til det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henger meg på denne - jeg er avhengig av å få både inngangs- og utgangsmusikk spilt på cd...

Skrevet

Skal selv ha orgelmusikk, men kommer med innspill allikevel :P

kan ikke forstå hvorfor det ikke skulle være lov? Har forstått det slik at sanger i kirka/kappellet skal avtales med prest og organist, forelsår at du snakker me de :) Går sikkert i orden ;)

Skrevet

I kirken vi giftet oss tillot de ikke opptak av noe slag. All musikk skulle være live. Organisten var imidlertid veldig på tilbudssiden ifht å spille det vi ønsket :)

Skrevet

Når vi var i sånn orienteringsmøte i kirka, sa presten at de de ikke anbelfaler musikk fra CD, rett og slett fordi det ikke fungerer særlig bra.

Skrevet

Det varierer veldig fra kirke til kirke. Min søster hadde både inngangsmusikk og utgangsmusikk på CD, og to andre venninner av meg hadde utgangsmusikken på CD, så det er MULIG. Om dere får lov derimot, avhenger av presten og organisten. Presten vår fortalte oss at mange prester&organister ikke var åpne for dette, men hos andre er det ikke noe problem - så du må nesten bare høre med dem.. :)

Skrevet

Det varierer veldig fra kirke til kirke. Min søster hadde både inngangsmusikk og utgangsmusikk på CD, og to andre venninner av meg hadde utgangsmusikken på CD, så det er MULIG. Om dere får lov derimot, avhenger av presten og organisten. Presten vår fortalte oss at mange prester&organister ikke var åpne for dette, men hos andre er det ikke noe problem - så du må nesten bare høre med dem.. :)

Hvordan synes du det var med musikk spilt fra CD? Er litt usikker på hvor bla det blir, men tror det blir vanskelig å få ogranisten til å spille det vi ønsker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...