AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2010 #1 Skrevet 1. oktober 2010 Jeg har en venninne som er veldig grei, men noen ganger går hun over grensene mine og jeg kan ikke engang si ifra fordi jeg mistenker at hu ikke har såpass til vett at hu vil forstå det. Ett eksempel: Hun er gravid og siden jeg har en liten baby, så sa hu her en dag: Ja, babyen din har vel vokst mye nå, og sikkert vokst ut av klærne sine så jeg kan få de!? Jeg ble helt paff. Har tenkt å psare klærne til nestemann jeg, og ta vare på de jeg. Og om jeg ville gitt henne klær, så hadde jeg ønsket å gjort det på eget initiativ og ikke pga at hun regner med å få de. Jeg er singel, og dater en men fortalte at ja det er helt i starten og vanskelig å si hvordan det vil gå. Dette fortalte jeg da jeg var på besøk hos henne. På kvelden, sendte hun meg link på facebook med en side der single aleneforeldre kan treffes. Jeg lo først og sa at hehe, det var jo litt artig men jeg trenger ikke det enda (jeg er IKKE desperat, og er veldig betatt om ikke forelska i han som jeg dater, så jeg trenger ikke på død og liv drive på å lete på nett etter noen. Jeg har heller ingen problemer med å finne meg kjæreste om jeg virkelig vil, er bare det at jeg er kresen og nå betatt av han jeg dater!) Så sa hu at jeg kan gjøre et forsøk der... Så jeg svarte neitakk, trenger ikke det enda nei. Så fortalte hun at hun så på tv at det var en trygg nettside, at det ikke er slemme folk der. :o Slemme folk finnes overalt, utrolig naivt å tenke på den måten mener jeg. Jeg syns det var veldig frekt av henne etter at jeg fortalte henne at jeg faktisk dater og er betatt og slik. En annen ting, er at da jeg besøkte henne så brukte jeg endel penger på det, siden hun bor såpass langt unna. Jeg måtte ta taxi, to busser og tog. Dette kom på mange hundre kroner men jeg tenker ikke på pengene når jeg skal dra og treffe venner. Så sa jeg at hun må komme på besøk til meg også snart. Så sa hu at ja hun kan kjøre bil, men det vil jo koste over 90 kr i bompenger! Så jeg sa at jeg kan betale det jeg. Der har hun samboer og jobber fulltid selv, mens jeg er alenemor og alle vet at det kan være hardt økonomisk... Jeg syns ikke noe om dette hun gjør og sier. Overreagerer jeg?
Gjest tja Skrevet 1. oktober 2010 #2 Skrevet 1. oktober 2010 Jeg syns du overreagerer. Når hun spør om å få overta babyklærne så er det bare å si at du har tenkt å ha de til neste barn så det lar seg dessverre ikke gjøre at hun overtar dem. Vedr. dating, tenk på det sånn at hun ønsker at du skal finne deg en ny kjæreste som du kan ha det fint med, kanskje litt tankeløst å foreslå det når du allerede har en du har lyst til å date men frekt syns jeg ikke det er. Når det gjelder reiseutgifter er det jo bare å fortelle henne hva det koster deg når du reiser til henne, tankeløst men ikke frekt.
Gjest Ingrid Skrevet 1. oktober 2010 #3 Skrevet 1. oktober 2010 Joda, hun virker nok litt tankesvirrende. Men ikke frekk, selvom det kan virke slik. Jeg hadde også blitt litt oppgitt over slike ting. Men jeg takler slike på en sånn måte at de respekterer meg etterhvert. Jeg sier rett og slett ikke alltid noe tilbake på noe som jeg synes høres for tullete ut. Jeg hadde eks sagt noe slikt: Åå (litt lei seg), men du skjønner - Jeg hadde planer om å spare masse av klærne. Kanskje jeg har noe, jeg kan jo sjekke etterhvert å se om det er noe når jeg får tid. Kan jo hende det er en body eller lignende du trenger. Hva trenger du egentlig da?. Ofte hvis jeg sier at jeg skulle egentlig det ene, men kan sjekke (og lage litt styr rundt det, Hva trenger du?) kan hun si: Neida neida, går greit vet du, jeg bare tenkte. Osv...
Piper Skrevet 1. oktober 2010 #4 Skrevet 1. oktober 2010 Enig med de andre her, og det er jo ingen som tvinger deg til å betale bompengene for henne. Når du tilbyr deg selv å betale for de, må du gjøre det fordi du vil gjøre det og ikke fordi du føler det er noe du må gjøre. Hun tvinger deg ikke til å betale, men sutrer over hva det vil koste henne. Og som hun over sier, fortell henne hva det koster deg når du besøker henne. Tankeløs
Gjest j25 Skrevet 1. oktober 2010 #5 Skrevet 1. oktober 2010 Faen og du skulle overreaggere da. Herregud... blir nesten oppgitt over sånne folk som deg jeg ass!!!
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2010 #6 Skrevet 2. oktober 2010 Hæ?? Hva er det med dere? Jeg synes dette er frekt. Jeg tror ikke det er vondt ment, eller at hun tenker noe over det, men frekt er det. Du må bli flinkere til å sette grenser og si i fra da ts, og ikke tilby tjenester du egentlig ikke står inne for, selv om jeg skjønner hvorfor du gjør det
Tulling Skrevet 2. oktober 2010 #7 Skrevet 2. oktober 2010 virker tankeløs. Husk at du velger hvilke venner du vil prioritere.
Anglofil Skrevet 2. oktober 2010 #8 Skrevet 2. oktober 2010 I mine øyne virker hun ganske tankeløs og litt frekk. Det er greit å spørre, men det virker jo som hun forventer at du skal gi henne dine babyklær eller at det er du som skal betale hennes bompenger. Du får si i fra, og akspeterer hun ikke det er hun ikke mye å samle på som venn. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå