AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2010 #1 Skrevet 1. oktober 2010 Har du lange negler?Hva gjør du for å ta vare på dem?Spiser du vitaminer? Jeg sliter med negler som aldri vokser og er tynne:(Help me
cmh Skrevet 2. oktober 2010 #2 Skrevet 2. oktober 2010 Har du lange negler?Hva gjør du for å ta vare på dem?Spiser du vitaminer? Jeg sliter med negler som aldri vokser og er tynne:(Help me Jeg har lange negler. Sterke og fine negler. De er så sterke at når og hvis de sprekker/brekker, gjør de det helt inne ved fingertuppen. Så det er ikke alltid en fordel at neglene er så sterke :gjeiper: Men på en annen side kan det være greit å få i seg B-vitaminer. Dette begynte jeg med for kort tid siden, og vil allerede påstå at neglene vokser fortere og brekker ikke så lett. I tillegg prøver jeg å file dem jevnlig. Ikke klippe, men file pent. Jeg har spist og tygd på neglene mine siden jeg fikk tenner. Gnagde de gjerne oppetter albuen, men etter at jeg begynte å jobbe med det jeg gjør, og tenkte over hva hendene mine går gjennom hver dag fristet ikke det mer Du kan jo også prøve en negleforsterker som du får kjøpt på helsekost og enkelte parfymeri, mener jeg så det på Vita her om dagen. Husker ikke navnet, men den er sånn hvitblank og matt i fargen. Verdt ett forsøk i allefall:) Og selfølgelig ett ellers sunt og variert kosthold Lykke til:)
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2010 #3 Skrevet 2. oktober 2010 takk som tok deg tid til å svare,ikke mange som gidder å svare.ts
cmh Skrevet 2. oktober 2010 #4 Skrevet 2. oktober 2010 takk som tok deg tid til å svare,ikke mange som gidder å svare.ts Hehe:) Ja du kan så si. Ikke alltid det er lett å få svar her inne, og ofte er svarene så frekke og unødvendige at jeg forstår ikke hvorfor enkelte må være så negative. Det er jo en grunn til at man spør, og da skal det vell kunne gå an å svare på en ordentlig måte, eller evt. bare la være å svare:)
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2010 #5 Skrevet 2. oktober 2010 for å værfe helt ælig vet jeg ikke hva de gjør her hvis de ikke vil diskutere eller hjelpe folk.De klikker i vinkel.Men takk til deg svarene dine hjelper meg sliter sikkelig med neglene mine:(
cmh Skrevet 2. oktober 2010 #6 Skrevet 2. oktober 2010 for å værfe helt ælig vet jeg ikke hva de gjør her hvis de ikke vil diskutere eller hjelpe folk.De klikker i vinkel.Men takk til deg svarene dine hjelper meg sliter sikkelig med neglene mine:( Håper det ordner seg med dette:) Og ikke minst ha god tålmodighet. Når du først får fart på neglene og de blir sterkere, vil det ikke være en tålmodighetstest:) Jeg holder i tillegg på i stallen daglig, pluss ett lite viltert føll, men neglene holder. Klart de brekker til tider, men ikke så ille som før:) En bonus for håret også dersom du spiser B-vit.
fink Skrevet 2. oktober 2010 #7 Skrevet 2. oktober 2010 (endret) Har pene negler, men bruker litt tid på å ta vare på dem. Filer dem jevnlig slik at de ikke blir for lange. Har funnet mine neglers "tålegrense", altså hvor lange de kan være og likevel tåle daglige påkjenninger uten å brekke. I tillegg filer jeg på sidenkantene av neglen (der den møter huden), slik man gjør før man eksempelvis støper på negler. Skyver også tilbake neglebåndene, slik at de ikke sprekker opp, og slik at lakken sitter bedre. Har alltid lys, nøytral lakk på. Slikt stell gjør jeg ukentlig. Bruker neglolje og håndkrem daglig. Tar ingen tilskudd eller vitaminer. Endret 2. oktober 2010 av fink
Gjest BabyBlue Skrevet 2. oktober 2010 #8 Skrevet 2. oktober 2010 Skal du ha lange negler er det viktig at de ser velstelte ut : ) Fil de ofte, få de til å se omtrent like lange ut, og stell godt med hendene dine generelt. Har man lange negler trekkes oppmerksomheten fort til hendene, og da er det greit å ha hender som er myke og glatte : p Selv bare tar jeg en styrkende neglelakk over, og prøver å få i meg anbefalt dose med frukt om dagen... også drikker jeg masse vann, hvis det teller.
Gjest Applestore Skrevet 2. oktober 2010 #9 Skrevet 2. oktober 2010 Jeg har lange negler, og det eneste jeg gjør med de er å file dem når de blir for lange, og å ha neglelakk på. Men det som er litt kjipt når du har lange naturlige negler, er at alle tror de er fake!
gohege Skrevet 2. oktober 2010 #10 Skrevet 2. oktober 2010 Jeg hadde ganske lange og sterke negler, helt til jeg prøvde støpenegler.. neglene ble veldig korte og flasset veldig, så jeg fikk tak i styrkende neglelakk å B-vitamin kosttilskudd, og spiste mer frukt og grønnsaker
Meridian Skrevet 2. oktober 2010 #11 Skrevet 2. oktober 2010 Har du lange negler?Hva gjør du for å ta vare på dem?Spiser du vitaminer? Jeg sliter med negler som aldri vokser og er tynne:(Help me Før hadde jeg veldig svake negler, de var nesten myke og når neglene vokste litt kunne jeg nesten bøye litt på neglen. Idag har jeg faste harde negler, fordi jeg spiser annerledes enn jeg gjorde før. Og om jeg lar neglen vokse litt, så er den fortsatt hard og sterk. Før spiste jeg mye karbohydrater og stivelse og melkeprodukt, idag spiser jeg mye protein og sundt fett og frukt og grønt. Drikker mye vann også.
Banan Skrevet 2. oktober 2010 #12 Skrevet 2. oktober 2010 jeg har lange og tykke negler nå. For noen år siden bet jeg negler nesten hele tiden, og da hadde jeg bare noen stygge små "stubber". Det er det mange som ikke tror på, men neglene mine var i alle fall helt forferdelige frem til jeg sluttet å bite. Nå er det en del som spør om jeg bruker kunstige negler, men det gjør jeg ikke. Jeg bruker ganske mye tid på å file neglene og å lakkere dem fint. Gjør ikke noe annet spesielt, spiser mye frukt og grønt og drikker masse vann, men vet ikke om det er derfor de har blitt så mye sterkere..
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2010 #13 Skrevet 2. oktober 2010 Ts her tusen takk for mange gode tips:)Nå ble jeg glad setter i gang med å ta mer vare på neglene mine fra idag av,dette inkluderer sunn mat:)
Havtorn Skrevet 3. oktober 2010 #14 Skrevet 3. oktober 2010 Filer ofte, biter ikke og har bestandig på enten nøytral lakk, baselakk eller en knæsj farge. Tar egentlig også b-vit, men har vært sløv i det siste. Bruker neglelakksfjerner som skal være styrkende, hvor mye det er i det vet jeg ikke, har sterke negler fra før.. men pytt!
Sequax Skrevet 3. oktober 2010 #15 Skrevet 3. oktober 2010 Nei, har ikke lange negler. Bruker hendene til å arbeide med, og da blir det temmelig upraktisk!
Djungelvrål Skrevet 3. oktober 2010 #16 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg masserere neglene med litt solar-oil før jeg legger lakk. Massere inn og tørke resten med litt papir, hvis ikke får du "bobler" under lakken. Har hatt støpenegler i årevis, kuttet det ut og nå begynner de endelig å komme seg. Bruk gjerne solar-oljen på neglebåndene før du legger deg også. Den trekker ned i neglerota og forebygger tørre neglebånd. Har ikke prøvd negleforsterker, men burde vel brukt det i tillegg.
Gjest redstar Skrevet 3. oktober 2010 #17 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg har i alle år slitt med stygge negler som seriøst aldri vokser, samt mister mye hår og det vokser sent men nå har jeg begynt på ølkuren som jeg kjøpte på apoteket til 99kr, en t-skje om dagen å merker alerede forskjell. Også bruker jeg Depend sin negleforsterker, men gjerne det finnes noen andre bedre? Men jeg er ivertfall veldig fornøyd med den:)
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #18 Skrevet 3. oktober 2010 Nei, har ikke lange negler. Bruker hendene til å arbeide med, og da blir det temmelig upraktisk! Jeg bruker da hendene til å arbeide med selv og i fjøs, men har litt lengde på de uansett. Ikke upraktisk for meg, men så har jeg hatt lange negler så lenge jeg kan huske. Er ikke akkurat slik at alle damene med lange negler sitter i frisørstolen dagen lang
RedFox81 Skrevet 3. oktober 2010 #19 Skrevet 3. oktober 2010 jeg har sterke negler, men jeg lar dem nesten aldri å bli for lange. Jobber med pc og i et åpent landskap, så det kan fort blir irriterende for andre hvis de må høre klikkelyder når jeg typer. I tillegg liker jeg sterke, ofte mørke neglelakk-farger, og jeg synes de ser bedre ut på kortere negler, det blir ikke for mye av fargen, på en måte.. jeg gjør ikke noe spesielt for neglene mine, men jeg biter aldri neglene. Og jeg spiser multivitaminer.
ondebanan Skrevet 3. oktober 2010 #20 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg har ikke lange negler, ENNÅ, men er på vei! Har alltid hatt korte nedspiste negler og neglebånd. Nå har jeg sluttet å spise på dem, og har friske fine neglebånd og med tiden fine negler! Har begynt å ta vare på dem med å alltid ha fin neglelakk på, og smøre neglebåndene med Lemony Flutter (Lush) hver kveld. Da får jeg liksom ikke lyst å tygge på dem. :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå