Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i ettertid tenkt på et salg av bolig jeg gjorde for et par år siden.

Megler påsto hardnakket at avisannonser, det måtte til.

Helt nødvendig.

Mens jeg påsto det holdt med finn.no, der alle kikker.

Jeg ga meg og det ble en annonsepakke for aviser i nærområdet (Drammensområdet)

Husker ikke helt prisen. Men det var vel 16 - 17000,-

Boligen ble solgt fort og jeg benyttet bare deler av pakken. Men, måtte betale alt.

Min påstand:

"Alle", som ser etter bolig, ser på nettet.

Noe annet er unødvendig. I hvert fall til denne prisen.

Disse avisannonsepakkene, er bare en vinn, vinn situasjon for meglere og aviser.

Meninger om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs litt hva slags type bolig du selger og hvem du ser på som potensielle kjøpere.. Tror de fleste oppegående mennesker som leter etter bolig er på finn.no..

Men enkelte, som f.eks mine svigerforeldre (litt over 60) var på leting etter å kjøpe ny hytte for noen år siden.. De så kun i avisen - de vet vel knapt hva finn.no er...

Så man kan jo miste noen potensielle kjøpere (de som ikke behersker internett- er vel ikke mange av de, men de finnes jo) ved å kun annonsere på finn.no

Da vi skulle selge hus for noen år siden, ville megler veldig gjerne selge oss avisannonser. Vi takket nei. Huset ble da solgt allikevel..

Vi tenkte som så, at går det tregt kan man jo alltid kjøpe avisannonser på et senere tidspunkt. Men det ble solgt før vi tenkte noe mer på det...

Skrevet

Det er fortsatt mange som sverger til papiravis, spesielt eldre. Om det er verdt kr 17 000 er vanskelig å si. Om det er en familiebolig ville jeg droppet avisannonse da de fleste som er på utkikk etter det er folk under 60 som stort sett bruker internett. Var det snakk om liten leilighet som kan være av interesse for eldre kan det vel kanskje forsvares. Men kr 17 000 var dyrt syns nå jeg da..

Skrevet

Vi opplevde det samme da vi solgte vår leilighet i Oslo for tre år siden. Megleren insisterte på at annonse i Aftenposten (til 15 000) var helt nødvendig og argumenterte bl.a. med at mange velstående foreldre kjøpte slike leiligheter til barna sine og folk i den alderen så gjerne kun i avisen og troppet opp på visning med Aftenposten under armen. Vi gav oss, selv om vi på forhånd hadde bestemt oss for å ikke ha avisannonse, men neste gang skal vi ikke gå på den. De ytterst få som evt kun ser avisannonsene har nok de fleste råd til å miste så fremt de ikke bor et sted hvor det er svært vanskelig å få solgt boligen sin og man da trenger absolutt alle interesserte man kan få.

Skrevet

Jeg vil tippe at så mange som 90% av de som ser etter ny bolig leter på finn. De resterende 10% kontakter eiendomsmegler direkte for prospekter dersom de er på leting etter en ny bolig. Dette er vel helst den eldre garden.

Skrevet (endret)

Ts igjen.

Jeg burde kanskje sagt at denne var enebolig i rekke i tettbygd strøk. Boligen hadde en prisantydning på litt under 2 mill. Lå i et veldig barnevennlig strøk, med hovedsaklig folk fra 25-30 til 50.

Vi solgte 2 dager etter visning til et samboerpar på 30.

Når jeg tenker på hvem som var på visningen, så er jeg sikker på at alle var internettbrukere.

Derved er min påstand at meglere har avtaler/provisjon, på dette. Altså avtaler med avisene om å selge disse pakkene.

Akkurat, som de har når det gjelder disse mer eller mindre nødvendige eierskifteforsikringene.

Det var også et voldsomt pes, for å få meg til å kjøpe dette.

Men, der sto jeg mot. Da jeg visste boligen var som opplyst og jeg ikke holdt tilbake, selv den minste feil.

Endret av Østlandet
Skrevet

Da jeg solgte leiligheten min i fjor, anbefalte megleren meg å ikke ha avisannonser. Han sa det kosta mye og ikke var noen vits.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...