Snøfeen Skrevet 1. oktober 2010 #1 Del Skrevet 1. oktober 2010 (endret) hei! Jeg trenger litt synspunkter på fordeling av reisekostnader ved samvær. Kort fortalt: Jeg er bostedforeldre og bor i byen hvor samværsforelder har vokst opp, har sine foreldre, disponerer leilighet i sine foreldres hus, har sine søsken med barn, barndomsvenner, har familiehytte etc Samværsforelder bor i annen by og har samvær annen hver helg i sin bosteds by og annen hver helg hos sine foreldre i byen vi bor i, etter eget ønske. Jeg lurer da på fordeling av reisekostndader ved samvær....jeg er helt inneforstått med at jeg dekker % av reisekostnader når samværet er i samværsforelders bokommune! Hva syntes dere om at jeg dekker % av samværsforeldres reisekostnader ved samvær når samværsforeldre bor hos sine foreldre i vår bo kommune....? ((NÅr jeg skriver % ved reisekostnader tenker jeg på % av reisekostnader som definert etter inntekt i brosjyren for reisekostander ved samvær..)) Synspunkter tas i mot med takk Endret 1. oktober 2010 av Snøfeen Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/514704-hjelp-til-fordeling-av-reisekostnader-ved-samv%C3%A6r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Far til 2 Skrevet 1. oktober 2010 #2 Del Skrevet 1. oktober 2010 Jeg synes dette er veldig avhengig av hvem som flyttet. Om han flyttet mener jeg han bør betale ALLE reieutgifter (gjerne gjennom bidragsordningen). Hvis du flyttet ,emer jeg du bør betale ALLE reisekostnader. Men sånn er ikke loven. Jeg antar at NAV vil foredele reisekostnadene mellom dere på samme måte om de fordeler "driftsutgiftene" til barnet/barna. Dermed vil reiseutgiftene bli fordelt ihht inntekter. Det er vel det nærmeste en kan komme en "riktig" fordeling (selv om ikke jeg er enig i denne modellen). Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/514704-hjelp-til-fordeling-av-reisekostnader-ved-samv%C3%A6r/#findComment-8445123 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snøfeen Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 2. oktober 2010 takk for svar! Artig høre at du skriver din personlige mening og ikke bare hvordan du tror dette praktisk bør løses, for en skal ikke glemme sin personlige mening oppi alt, det er jo fullt mulig avtale akkurat hva foreldrene mener er riktig i henhold til loven....og det er lett glemme opp i alle praktiske regler om fordeling etter inntekt... akkurat i mitt tilfelle så tenker jeg jo at samværforelder får møtt sine venner, familie og får dette dekket prosentvis av meg og barna...og det stiller jeg spørsmål til om er riktig...samværsforelder ville jo uavhengig av at barna bor her, dratt hit på besøk for å besøke familie og venner. Derfor ville jeg hatt en annen fordeling enn prosentvis av inntekter her... er jeg urimelig som samværsforelder mener...eller har noen noen tanker de vil dele? på forhånd takk:) Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/514704-hjelp-til-fordeling-av-reisekostnader-ved-samv%C3%A6r/#findComment-8446829 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ferdig Skrevet 2. oktober 2010 #4 Del Skrevet 2. oktober 2010 for noen år siden komm det en lov som sier at dere skal betale en vei hvær. dvs at du betaler til deg og den anndre betaler for å få barnet hjem igjen. om den loven forsat gjelder vet jeg ikke, bare husker det var mye klaging her inne når den blei vedtatt. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/514704-hjelp-til-fordeling-av-reisekostnader-ved-samv%C3%A6r/#findComment-8446970 Del på andre sider Flere delingsvalg…
litle_my Skrevet 2. oktober 2010 #5 Del Skrevet 2. oktober 2010 hei! Jeg trenger litt synspunkter på fordeling av reisekostnader ved samvær. Kort fortalt: Jeg er bostedforeldre og bor i byen hvor samværsforelder har vokst opp, har sine foreldre, disponerer leilighet i sine foreldres hus, har sine søsken med barn, barndomsvenner, har familiehytte etc Samværsforelder bor i annen by og har samvær annen hver helg i sin bosteds by og annen hver helg hos sine foreldre i byen vi bor i, etter eget ønske. Jeg lurer da på fordeling av reisekostndader ved samvær....jeg er helt inneforstått med at jeg dekker % av reisekostnader når samværet er i samværsforelders bokommune! Hva syntes dere om at jeg dekker % av samværsforeldres reisekostnader ved samvær når samværsforeldre bor hos sine foreldre i vår bo kommune....? ((NÅr jeg skriver % ved reisekostnader tenker jeg på % av reisekostnader som definert etter inntekt i brosjyren for reisekostander ved samvær..)) Synspunkter tas i mot med takk Barnelovas §44 nevner jo nettopp dette med når samværsforelder har samvær med barna der barna bor: Reisekostnadene ved samvær skal delast mellom foreldra etter storleiken på inntektene deira der foreldra ikkje blir samde om noko anna. Kostnadene som skal delast, er kostnader til barnet si reise, foreldra sine nødvendige kostnader til reise i samband med å hente eller bringe barnet til samværet og samværsforelderen sine kostnader til eiga reise når samværet skjer der barnet bur. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/514704-hjelp-til-fordeling-av-reisekostnader-ved-samv%C3%A6r/#findComment-8447430 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå