Rights Skrevet 1. oktober 2010 #1 Skrevet 1. oktober 2010 Er veldig glad i musikk, og har alltid vært det. Er ikke vanskelig av meg, og hører på veldig mye forskjellig.. Spesielt metal, trance/techno, pop & rock. Det eneste jeg ikke takler er vel boybands (Backstreet boys og slikt søppel). Uansett, det jeg skal frem til.. Kan musikk gjøre deg veldig emosjonell? Til trening hører jeg som regel på musikk med bra tempo (techno), eller litt aggressiv musikk (metal). Jeg blir mye mer giret og trener hardere! Går jeg tur på stranden så hører jeg på mye "chill" musikk. Får ofte en følelse av å gå på skyer da, nesten som en er ruset. Moro! Tankene bare "flyr" og jeg har ingen bekymringer i verden.. Herlig! Visse sanger kan gjøre meg veldig emosjonell også. Enten pga de er så vakre, eller fordi de vekker visse minner - eller i kombinasjon. Har felt mang en tåre når "rett" sang har kommet på.. Men ikke blant folk. Andre sanger kan gjøre at jeg føler meg som kongen på haugen, og er tøffere enn toget! Noe som også er rart er at jo høyere musikken spilles av, jo bedre blir den. Føler meg mye mer "med" da, samt rytmen (bassen) gjør at det rykker i dansefoten. Så det er noe dritt å høre på musikk fra f.eks en bærbar data vs. et bra stereoanlegg. Tenk å levd et liv uten musikk.. Huff
Spiralis Skrevet 1. oktober 2010 #3 Skrevet 1. oktober 2010 Musikk er en stor del av livet mitt. Jeg er ganske kressen men i og med at jeg bruker så ulik musikk i ulike situasjoner hører jeg på et stort spenn av sjangere. Så jeg liker mange sjangere men innad i sjangerene er jeg derimot kritisk. Trener jeg styrke så er det energisk musikk. Knallhardt, skrikende, diabolsk, ren blodrock og ondskap. Får du ikke opp manualene når satyricon skriker fuel for hatred så klarer du ikke å løfte de opp. Kommer du hjem fra jobb en vakker sommer ettermiddag og bare skal nyte tilværelsen sløvt og deilig i strandstolen så er gammel chill-out / downtempo sammen med en flaske Chablis tingen I bakrusen dagen derpå er sunday morning med Velvet underground eller Beethovens klaverkonserter kansje tingen. Uansett bruk så er musikk følelser! Bittelitt fornuft, men nesten bare følelser. Det er ord og lyder som hjelper meg å komme i kontakt med de følelsene jeg ønsker å oppnå. Om det er kontrolert eller ukontrolert agresjon, kåtskap, avslappet, erotisk, sentimental.. Musikk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå