Gjest olive Skrevet 7. oktober 2003 #1 Del Skrevet 7. oktober 2003 Vi har ei datter på tre år. Hun har alldtig vært god og snill, hørt på hva vi har sagt og vært lett å ha med å gjøre. Nå derimot er hun vrang, vanskelig og hører ikke på hva vi sier. Hun tester ut grenser så det holder og oppfører seg vel som treåringer flest. Innimellom er hun god som solen! Dere som har vært igjennom denne alderen: hva gjorde dere? Kjefte hjelper dårlig har jeg erfart. Det samme med rolig forklarende snakk. Å ta henne hardt i armen (ikke for hard altså!) hver gang hun gjør noe galt fungerer også dårlig. Synes vi har forsøkt alt. Hvor lang tid tar det før det går over? Trassalder.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kimmi Skrevet 7. oktober 2003 #2 Del Skrevet 7. oktober 2003 kjenner meg såååå igjen. vet du, det værste er at hun syntes det er super festelig når jeg blir sint, og smiler og ler tilbake! selv når jeg tar henne hardt i armen og fører henne bort fra situasjonen og sier bra hardt til henne at dette ikke var bra. og ennå mer; lillesøster på 1 år (!!) hermer og gjør som 2 åringen! ja, det er vanskelig med unger som vet hva de vil til en hver tid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 7. oktober 2003 #3 Del Skrevet 7. oktober 2003 Det går ofte over når de flytter hjemmenfra.... Det eneste du kan gjøre er å holde på de grensene du har satt, tenke over HVORFOR du har satt grensene og trøste når anfallet har gått over. Som oftes vil de i den alderen ( og mange ganger før og etter den alderen ) finne ut hvor grensen går og hva de kan få lov til å gjøre selv. Det går over ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Skrevet 7. oktober 2003 #4 Del Skrevet 7. oktober 2003 Det går ofte over når de flytter hjemmenfra.... Det eneste du kan gjøre er å holde på de grensene du har satt, tenke over HVORFOR du har satt grensene og trøste når anfallet har gått over. Hos oss har det vist seg at det beste er om de bare får trasse ferdig, uten oppmerksomhet, da blir de fort lei. Når det ikke nytter å prate til de, sier jeg at de bare får sitte der til de er ferdige, og så fortsetter jeg med mitt. De går da som regel ut av det rommet jeg er i, og setter seg ned snakker til seg selv og griner. Etter en stund blir de lei, de får jo ingen oppmerksomhet. Som regel kommer de inn etter en stund, glade og skal kose. Når de er kommet til dette stadiet prøver jeg på best mulig måte og forklare de hvorfor....... Nei det er ikke lett, vanskelig er det å bare gå fra dem i en slik situasjon også, men det hjelper. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montezuma Skrevet 7. oktober 2003 #5 Del Skrevet 7. oktober 2003 Huff, vår minste er 4 1/2 år, og holder på som verst enda...... Ser ikke ut som om hun har tenkt til å gi seg på en stund heller....... Hør på de andre her; hold på grensene. Før eller siden (helst før) må det vel trenge gjennom....? *håper* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest olive Skrevet 9. oktober 2003 #6 Del Skrevet 9. oktober 2003 Takk for alle svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå