Gå til innhold

Ulovlig med analsex

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvilke vestlige land er det analsex er ulovlig?

Vet det er ulovlig i noen stater i usa, men hva er straffen og hvordan følger de det opp?

Og hvorfor skal ikke voksne folk få lov til å ha sex på den måten de vil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi Gud sier det. Bare det bør være nok til å innse hvor tåpelig det er å følge en slik religion.

Gjest MikeWaters
Skrevet

Fordi Gud sier det.

Som ateist burde jeg vel strengt tatt ikke forsvare Gud, men har han virkelig sagt det?

Jeg møtte ham en gang på swingerstreff og han hevdet hardnakket at han aldri hadde sagt dette. Du kan jo spørre meg om hvorfor akkurat dette temaet kom opp ;)

Skrevet

Om vi skal pirke så har vel sannsynligvis ikke Gud sagt noe som helst. Men bibelen er vel ikke så glad i sodomi. Uansett, noen fanatikere bruker bibelen og kristendom i sitt korstog mot ting de ikke liker.

Skrevet

Jeg møtte ham en gang på swingerstreff og han hevdet hardnakket at han aldri hadde sagt dette.

Hvordan så Gud ut da? Hvordan vet du at det var Gud?

Skrevet

Som ateist burde jeg vel strengt tatt ikke forsvare Gud, men har han virkelig sagt det?

Dette kommer fra historien om sodoma og gomorra. Mennene der lå med hverandre, "som menn ligger med kvinner" og dette skal man i følge Gud straffes for med ildregn og saltstøtter. Men utfra denne formuleringen kan man fint tolke at heteroseksuell sodomi er ok, og at menn kan ha sex med menn, så lenge de unngår penetrering, så skriftstedet er egentlig ikke så veldig anvendelig.

Skrevet

Hvilke vestlige land er det analsex er ulovlig?

Vet det er ulovlig i noen stater i usa, men hva er straffen og hvordan følger de det opp?

Og hvorfor skal ikke voksne folk få lov til å ha sex på den måten de vil?

Grunnen til at analsex ble ulovlig i en del stater i USA har antagelig å gjøre med gud&moral&sånt fra gamle dager. Spørsmålet om hvorfor det fortsatt er ulovlig mange steder er noe annet, og har ikke noe med "dumme amerikanere" eller "kristenmoralisme" å gjøre.

Fikk forklaring fra en amerikaner jeg jobbet med tidligere. Han fortalte at de hadde hatt et foredrag fra en delstatshøyesterettsdommer på universitet i sin tid. Da var det selvsagt noen som spurte om dette under Q&A delen.

Han sa at loven fortsatt var der på grunn av voldtekt. Voldtekt er en vanskelig sak å dømme som kjent, he said, she said. Anal voldtekt er ganske vanlig. Så i tilfeller der politiet godt vet hva som egentlig skjedde, så kan de prosedere på loven som forbyr analsex (om den er relevant selvsagt).

Fordelen er jo for det første at det da er ugjendrivelige bevis, og det fører videre til at kvinnen (eller mannen) som er offer ikke trenger vitne i rettsaken, da det er en ren bevissak.

Disse lovene er på delstatsnivå, og blir opphevet hver gang de blir anket oppover i systemet da de til slutt blir kjent grunnlovsstridige.

I Texas ble loven fjernet på dette viset. Bakhistorien var et homofilt par som likte kjøre på foran vinduene vis-a vis en kvinnelig bible-basher, som anmeldte dem til politiet jevnt og trutt. Lite skjedde inntil hun filmet det hele, da politiet måtte arrestere og kjøre sak. Ankesaken ble kjørt opp til høyesterett og loven ble fjernet.

Skrevet

Han sa at loven fortsatt var der på grunn av voldtekt. Voldtekt er en vanskelig sak å dømme som kjent, he said, she said. Anal voldtekt er ganske vanlig. Så i tilfeller der politiet godt vet hva som egentlig skjedde, så kan de prosedere på loven som forbyr analsex (om den er relevant selvsagt).

Ehm... Men det betyr vel at kvinnen også blir straffet? Hvis de ikke klarer å bevise voldtekt, så har jo hun vært like involvert i sodomi.

Eller gjelder loven bare for personen som bruker penisen? I.E. hvis to homofile menn blir tatt i å ha sex, så er det bare han ene som blir straffet?

Det hørtes da fryktelig pussig ut.

Skrevet

Ehm... Men det betyr vel at kvinnen også blir straffet? Hvis de ikke klarer å bevise voldtekt, så har jo hun vært like involvert i sodomi.

Eller gjelder loven bare for personen som bruker penisen? I.E. hvis to homofile menn blir tatt i å ha sex, så er det bare han ene som blir straffet?

Det hørtes da fryktelig pussig ut.

Kun den aktive parten som rammes av loven ja.

Og ja, pussig er det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...