Gå til innhold

Er du et godt menneske?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva legger du i å være et godt menneske og ser du på deg selv som et godt menneske?

Hvis ikkke, hva er grunnen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg håper jeg er ett godt menneske hvertfall..

Skrevet

Jeg håper det...

Skrevet

For å være et godt menneske mener jeg at det er viktig å alltid behandle sine medmennesker og seg selv bra. Det er det ikke alltid jeg gjør. Noen dager er jeg sliten og lei, og er kjip mot foreldrene og vennene mine. Men for det aller meste er jeg god både mot meg selv og de rundt meg. Så jeg er nok ganske gjennomsnittelig, og det syns jeg ikke er alt for dårlig :)

Gjest Cipheria
Skrevet

Verden og menneskene er for kompliserte til å effektivt dele dem inn i gode/ ikke-gode.

Skrevet

Hva er definisjonen på et godt menneske? Og kan vi egentlig definere og klassifisere mennesker inn i de to kategoriene: gode og onde? Det er spørsmålene jeg sitter med nå. Jeg tror egentlig at det blir vanskelig å si at noen er tvers gjennom gode mennesker. Mennesker er kompliserte skapninger, vi har så mange ulike komponenter som gjør oss til hva vi er, at det er vanskelig å definere godhet i mennesket. Jeg prøver det jeg kan å være god mot andre og meg selv. Jeg gjør ting som virker inn positivt på meg i hvert fall, men det som er positivt for den ene kan også være negativt for den andre. Siden vi er enkeltindivider i et samfunn lever vi jo sammen på en måte som skaper den type yin og yang effekt.

Det holder for min del å vite at det fins mennesker som er glade i meg. De er jo glade i meg av en grunn, og jeg velger å tro det er et valg de har gjort fordi jeg har oppført meg ordentlig, vært snill og tålmodig og prøvd å gjort små ting som kan være positivt for omverden.

Skrevet

Nei, jeg er ikke et godt menneske. Jeg er et egoistisk, narsissistisk og til tider sadistisk dyr. Men jeg er i jobbsammenheng ofte mer servicevennlig og grei enn mennesker som ser på seg selv som gode, og snakker høyt om moral, og det smiler jeg litt av.

Skrevet (endret)

Nei, jeg er ikke et godt menneske. Jeg er et egoistisk, narsissistisk og til tider sadistisk dyr. Men jeg er i jobbsammenheng ofte mer servicevennlig og grei enn mennesker som ser på seg selv som gode, og snakker høyt om moral, og det smiler jeg litt av.

edit

Endret av Mann 42
Skrevet

Ja! Jeg burde få en pris så godt menneske er jeg. :jepp:

Et godt mennesker er noen som bryr seg om mennesker og dyr og ikke minst naturen. En som alltid er grei og snill selv om andre er slem mot han/henne. En som ser verdi i alle mennesker og som ikke dømmer folk før de er blitt kjent med dem.

Personlig er jeg veldig snill, men hvis noen går aktivt inn for å gjøre meg sint.... da åpner jeg kjeften. Men jeg prøver alltid å la være, men let's face it... Noen ganger kan en bare ikke kontrollere seg selv.

Skrevet

Jeg prøver å leve i pakt med samvittigheten min. Så akkurat nå driter jeg i Janteloven og sier at jeg er et godt menneske... :ler:

Skrevet

Jeg ser på meg selv som et godt menneske, ja. Jeg prøver å ta vare på meg selv og er opptatt av at andre skal ha det bra. Jeg er snill og grei og gjør gode ting. :)

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg er ikke et utpreget godt menneske, men jeg prøver for det meste å være grei med andre. Man kan komme ganske langt hvis man har folk flest på sin side.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...