werty Skrevet 1. oktober 2010 #1 Skrevet 1. oktober 2010 Hei! Jeg sliter litt med å finne en fritidsaktivitet som jeg trives med. Har liksom ingen interesser. Så, for å få litt inspirasjon så lurer jeg på hvilke hobbyer dere har?
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2010 #3 Skrevet 1. oktober 2010 Jeg lager kremer, salver, shampoo/balsam, sminke. Kjempemorsomt, også gir jeg det bort i bursdagsgaver og julegaver. I tillegg så er jeg glad i å dekorere hjemme med ting jeg lager selv, da spesiellt av ting jeg finner ute i naturen eller på loppemarked. Da blir det jo litt å pusse på, male, og pynte. Ingen av disse tingene koster noe særlig heller.
werty Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter #4 Skrevet 1. oktober 2010 Envy: hva skriver du? artikler, bøker, dikt? AnonymBruker: Hvordan lager man kremer, salver osv? Kan du kanskje linke til en side hvor det står noen "oppskrifter"? :-)
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2010 #5 Skrevet 1. oktober 2010 Jeg bruker egne oppskrifter, men det finnes slike startsett på Panduro og Sunvita vet jeg. Kan være greit å prøve, så ser man litt hva det går ut på
Pingting Skrevet 1. oktober 2010 #6 Skrevet 1. oktober 2010 Å herlighet, jeg har for mange hobbyer! Jeg syr litt av og til, både egne klær (lenge siden sist), vesker, skjerf og slikt, poser, handlenett m.m. også er jeg med i en gruppe som driver med historisk håndverk (vi lager rekonstruksjoner eller klær basert på vikingtidsklær). I tillegg strikker jeg litt, men det blir ikke så mye. Og jeg kan ikke så mye - det er mest på skjerf-nivå det der. Av og til broderer jeg litt også. Jeg er glad i å lage mat, og vil nok påstå det er en hobby for min d el. På søndager kan jeg godt finne på å bruke 3-4 timer på middagen. Eksperimenterer ellers litt med forskjellige typer baking og slikt. Akkurat nå prøver jeg å finne opp den perfekte grønnsakssmoothien. Ikke lett. Til jul har jeg tenkt å gi bort hjemmelaget konfekt og kanskje litt hjemmelaget syltetøy som gaver. Koselig! Jeg er glad i å fotografere. Har et helt greit billig-speilreflekskamera som det går an å leke seg med. Importerer bildene i Photoshop og kan sitte og leke med redigering og slikt. I sammenheng med deg så er jeg interessert i grafisk design. Kan sitte i flere timer og prøve å lage en liten brosjyre/infoside om noe som ser bra ut. Har en egen hjemmeside jeg stadig plukker på. Eller så kan jeg leke med å klippe ut deler av bilder og sette sammen til noe nytt. Der er Polyvoreganske morsomt. Designspiren gir seg også utslag i at jeg til stadighet prøver å mekke AMVer - videoer hvor man kombinerer filmklipp (opprinnelig anime, men mange bruker også helt vanlige filmer og serier) med musikk. Men det er så sært at jeg lurte på om jeg i det hele tatt skulle nevne det. også tegner jeg litt av og til - men det er jeg møkk lei av for tiden. har kjøpt meg et digitalt tegnebrett som det er ganske morsomt å leke med, da! :happy: Jeg liker språk og har språkkurs på MP3-spilleren sånn at jeg kan høre på akkurat når det passer meg - om det er på sofaen eller mens jeg tar oppvasken. Har en profil på Lang-8 hvor man treffer likesinnede og folk som kan språket du lærer deg. Også blogger jeg, liker å skrive om ting som betyr noe for meg og som jeg gjerne vil dele med andre. Dessuten vil jeg påstå at film- og seriekikking er en hobby for min del. Liker å følge med på diverse gode serier, og gjør gjerne noe ut av det. Også liker jeg å lese. alt fra tegneserier til romaner til faglitteratur. Trening er vel en slags hobby når man er glad i det? Jeg trener kampsport, synes det er stor stas. Sunt og sosialt er det og. Døgnet har for få timer.
Envy Skrevet 1. oktober 2010 #7 Skrevet 1. oktober 2010 Envy: hva skriver du? artikler, bøker, dikt? AnonymBruker: Hvordan lager man kremer, salver osv? Kan du kanskje linke til en side hvor det står noen "oppskrifter"? :-) Akkurat nå jobber jeg med en skriveprøve til Capplendamm på en serieroman Blir helt oppslukt av historien og glemmer nesten å eksistere i det normale liv Hvis du liker å skrive kan det kanskje være morsomt å prøve seg på skrivekløestafetten, det er jo en konkurranse i tillegg, også er det jo litt spennende å få skriveevnene sine vurdert av proffer
Heart7086 Skrevet 3. oktober 2010 #8 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg holder på med litt forskjellige ting. Scrapbooker; lager alle kort selv, innbydelser, takkekort, bordkort, julegaver, osv. Tegner; tegner både på data(har et par tegneprogrammer, og tegnebrett, men en dag skal jeg få nok penger til å oppgradere utstyret skikkelig!), og ellers på papir, både med blyant og penn. Maler; For tiden maler jeg mest på tre, alt fra sleder, brett og dørskilt. Maler noe på lerret og, men det får mer periodevis. Dyr; Har for tiden en Alaska Husky, med henne blir det mest tur, blodspor, trekk. Men planlegger å kjøpe en hund som jeg kan bruke til lydighet og agility. Rir når jeg har mulighet også, da mest dressur. Akvarier; For tiden har jeg bare tre akvarier opp å går, et på 600l, 300l og et saltvann. Kjempemorsomt å lese seg opp på fisker, hva de forksj. fiskene trenger, mat, saltinnhold, osv!Veldig grei hobby siden den ikke krever alt for mye etterhvert som tiden går, og det er i begynnelsen pengene suser ut av vinduet. Hmmm, nok å fylle tiden med ja!
werty Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter #9 Skrevet 4. oktober 2010 Jeg tror jeg skal prøve yoga. Noen her som har prøvd det? Så får jeg vel prøve å lage noen julegaver i år. Fikk mange ideer nå :-)
Anglofil Skrevet 4. oktober 2010 #10 Skrevet 4. oktober 2010 Mine hobbyer er scrapping, diktskriving, tegning, maling, fotografering, lese bøker, kampkunst og film. Mvh Yvonne
hegejenta30 Skrevet 5. oktober 2010 #11 Skrevet 5. oktober 2010 Mine hobbyer er: strikking (mest babytøy om dagen, men også til mannen og div i julegaver), scrapbooking/kortlaging, fotografering og bearbeidelse etterpå i photoshop, fotoboklaging, hund (har en boxer på to år), terrengsykling og turer i skog og mark (helst om sommeren).
sjonsi Skrevet 5. oktober 2010 #12 Skrevet 5. oktober 2010 Scrapbooking er en utrolig koselig hobby. Den gir mye gleder, da masse minner dukker opp mens du scrapper. koster litt å starte, men kan love deg at det er verdt hver eneste krone. En hobby jeg aldri blir lei. Lett å få dilla. Lager også kort i alle varianter,og gaveesker er også morsomt. Ellers er det også morsomt å male på tre. Her kan man også lage mange flotte gaver. Lyst på noen ideer? Se gjerne her www.ro-so.biz ellers kan du finne mange fine ideer på google. Lykke til med å finne en hobby.
Lillimouse Skrevet 8. oktober 2010 #13 Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Først av alt Hei til deg :rødme: .. ja .. jeg har noen hobbyer som jeg noen ganger har mindre eller mer . Mye avhenger også av årstidene. Om sommeren svømmer jeg mye, gå og arbeide i hagen. I den gjenværende tiden jobber jeg på forumet mitt (det er en tysk rollespill bord) og foto programmer som PhotoImpact, Corel eller animasjon programmer. Ofte jeg også lage mat med venner og vi utveksler oppskrifter, og bake stunder sammen. Jeg lærer å strikke .. .. Ikke le av min alder jeg har nå oppdaget .. Da min mor ønsket å lære meg .. jeg ikke lyst til .. Ellers er jeg mye i fjellet, sykling og spille fotball med mine sønner ... Jeg håper jeg ikke har for mange feil .. Endret 10. oktober 2010 av Lillimouse
kaffikopp Skrevet 16. oktober 2010 #14 Skrevet 16. oktober 2010 Mine hobbyer er lesing, strikking, brodere til bunadskjorter, jeg lager også noen duker i perler.. Spennede å holde på med, men koster litt til å begynne med..du må jo ha nåler, spesiell tråd og perlene såklart! En annen hobby jeg har er å male med en veninne! Veldig gøy og sosialt! Korsang er jo også kjekkt!
Gjest Flaskepost Skrevet 16. oktober 2010 #15 Skrevet 16. oktober 2010 Jeg lager kort, albumsider, stempler og fargelegger stemplene.
Plutseliten Skrevet 16. oktober 2010 #16 Skrevet 16. oktober 2010 Skriving, lesing, baking, film og musikk er mine hobbyer for det meste. Har prøvd meg på både tegning, sying etc. men la det raskt fra meg. Har lyst å begynne med scrapbooking, men jeg får aldri begynt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå