Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk min siste injeksjon av p-sprøyte (depo provera) i januar. I etterkant googlet jeg en del for å finne ut av når jeg kunne regne med å få tilbake mensen og eventuelt bli gravid. Lesningen var nedslående og stressende. Jeg hadde da gått på p-sprøyta i 8 år og leste stort sett bare skrekkhistorier om folk som måtte vente i to år for å få tilbake mensen og enda lengre for å bli gravide. Sist måned fikk jeg tilbake mensen og var forberedt på at det kunne gå lang eller kort tid til den kom tilbake. Men denne måneden kom den helt presis og regelmessig tilbake. Nå er det jo ikke spesielt stas å få mensen, men det var uhyre godt å vite at jeg er normal og at kroppen ikke har blitt kraftig forstyrret eller ødelagt av at jeg har brukt p-sprøyte i mange år!!! Jeg har vært en del plaget med graviditetssymptomer etter at jeg sluttet på sprøyta, men dette har gitt seg nå.Det var ganske slitsomt og det ble mye testing. EL kommer jo før tanta, så man kan jo aldri være helt sikker.

Hvis det er andre som har sluttet på p-sprøyta og vil prøve å bli gravide håper jeg dette er en trøst, selv om jeg ikke er gravid enda. Jeg tror det beste er å ikke stresse, men å ta det som det kommer. Jeg har trent en del i denne perioden og de kiloene som kom på etter p-sprøyta holder på å renne vekk nå :D I tillegg har jeg lest at å trene kondis kan hjelpe til med at prosessen med å få ut hormonene kan fremskyndes. :)

Stress er roten til alt ondt etter min mening! :) Ønsker alle her inne lykke til og en god helg!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er vel omtrent i samme båt..

jeg tok sisite sprøyte i desember, fikk mensen tilbake i juni, men ikke før i slutten av august var den blitt som normalt (før det blødde jeg 3-4 dager med 2 ukers melomrom). Tok heugevis med el-tester, men ingen ble posistive, så jeg tror faktisk ikke at jeg hadde el før i august. Tok bare tilfeldigvis en el-test siden det var så lenge siden og jaggu var den positiv, så da kjørte vi på. Ble ikke gravid i den syklusen, men nå har vi fortsatt. Har hatt el og venter nå spent på IKM...

Jeg tok forresten bare sprøyta 2 ganger...

Skrevet

Krysser fingrene for dere :) Jeg orker rett og slett ikke å stresse med det enda og tar det bare helt med ro. Skjer det så skjer det og det er jo kjempefint. Hvis ikke får det bli mer planlegging. ;) Men slik jeg ser det er det de som ikke planlegger å bli gravide som blir det. Urettferdig, men sant (?) ;)

Skrevet

sluttet i mai .. for 1 år og 5 mnd siden.. ingen klaff ennå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...