Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann,

Jeg er en halvveis trent jente på 161 cm og mellom 50 og 55 kg. Jeg trener for øyeblikket blant annet zumba og noen andre saltimer på treningssenter, og trener litt av hvert annet også. Har ønske om å utfordre meg selv litt ekstra i saltimene og fant ut at slike vekthansker burde være en god ide. Durte inn på G-sport for å få den store overraskelsen: De kommer i flere tyngder! :eeeh: :klø:

De jeg så var 0,5 kg, 1 kg og 1,5 kg. Jeg har lite tro på at 1.5 kg er noe særlig for meg, men jeg ønsker ikke kjøpe noen som veier for lite heller. Noen som kanskje har erfaring og kan hjelpe meg litt med å velge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Atdetvar

Jeg trener ren styrke også, men vil trene både kardio og styrke. Var bare ute etter å utnytte saltimene enda mer :)

• 4 uker senere...
Skrevet

Svarer litt i min egen tråd jeg, i tilfelle noen andre ønsker å få svar på det samme:

Jeg endte opp med å kjøpe meg vektmansjetter med rimelig beskjeden vekt: 1/2 kg pr mansjett. De kan brukes både på håndledd og ankler. Siden jeg var usikker på hva jeg skulle ta og ikke ønsket skader (rimelig pingle håndledd og albueledd, så jeg var redd for å overstrekke noe) valgte jeg de letteste.

Initiell erfaring: Kjempebra :D Kjente det godt i armene under treninga, men klarte fremdeles å være med "hele" timen. Strevde godt for å holde riktig tempo på et par av dansene, men det er jo sånt man blir sterkere av ;)

Som en ekstra bonus holdt jeg armene mye "riktigere" i koreografien, jeg ble liksom tvunget til å skjerpe armbevegelsene.

Det kan godt være andre skal ha tyngre mansjetter enn meg (jeg er ikke spesielt stor og sterk), men for meg var 1/2 kg en bra start :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...