Gå til innhold

Når gå over fra høstdress til vinterdress?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er vanskelig å vite når de skal bruke hva slags tøy i barnehagen. Når går dere over fra høstdress til vinterdress?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det syntes jeg også er vanskelig å vite , så jeg spurte primærkontakten i barnehagen .

Der syntes de at at når det begynte å bli 2-3 minusgrader var et greit tidspunkt ;) , men det spørs sikkert litt i forhold til hva slags utstyr du har før vinterdressen .

Her har vi Troll dress u/for og ullundertøy og så ligger det en krinkelull heldress i kassa hennes som de også kan bruke under Parkdressen .

Skrevet

Synes det er vanskelig å vite når de skal bruke hva slags tøy i barnehagen. Når går dere over fra høstdress til vinterdress?

synes også att dette er veldig vanskelig, så velger å legge denne tråden til på min side.

Skrevet

Det spørs jo hva man har på av klær under dressen også, dersom man har godt med klær under en tynn dress, som for eksempel ullundertøy, og et lag til med ull (en tynn ulldress) eller fleece, kan det være godt nok lenge. Mange har jo bare en dress med avtagbart for.

Skrevet

Helt enig! Sliter selv med dette med å vite når man skifter til diverse klær/sko i barnehagen. Håper vi kan diskutere flere slike ting som har med klær og utstyr i barnehagen i denen tråden eller andre tråder.

Takk for denne tråden, den var nyttig!!

Skrevet

Jeg bare legger igjen et utvalg klær i barnehagen, så får de ansatte selv vurdere fra dag til dag hva de skal kle på ungen. Jeg sørger for at der er ett skift inneklær av bomull og ett av ull, og ett mellomlag (genser/bukse/heldress) av bomull og ett avull/fleece, og luer, halser og votter i ulike tykkelser. Noen dager er det kaldt, og noen dager er det mildt.

Vi har bare en uforet dress, og kommer ikke til å kjøpe en foret dress, tror jeg. Vi bare varierer med hvor mye klær han har under. Har god erfaring med heldressene i ull fra name it.

• Nyttig 1
Skrevet

Vi starter med vinterdressen når snøen kommer.

Vil ikke ødelegge vinterdressen i grusen.

Frem til snøen kommer, så er det ulik mengde ull under som gjelder

Skrevet

Har tenkt på det samme. Bor i Oslo, og det har vært ganske kaldt her den siste tiden, og nå er vi jo allerede i oktober. Eldstejenta har ingen høstdress, bare fjorårets vinterdress, og jeg tror ikke jeg kjøper det heller, med mindre det blir altfor varmt med vinterdressen. Tenkte at hun kunne ha tynn strømpebukse og tynn genser under dressen nå til å begynne med, så får vi se.

Skrevet

Vi gjør som Chiquita. I en periode regner jeg med vi overlapper, da blir begge dressene hengende i barnehagen. Det kan jo være ti minus en dag og fem pluss neste, og da bør man skifte dress.

Vi bruker vintersko som funker fint i et par plussgrader, så får vi heller ha med ekstra ullsokker i bhg slik at han kan skifte hvis han blir varm og fuktig på beina.

Skrevet

På mine ett-åringer har jeg nå ullflecedress under tynn parkdress. Dette har jeg tenkt å bruke til sneen eller frosten kommer. Jeg går over til vintersko på dem nå, jeg synes de vanlige skoene er for tynne for de små. Cherrox på regnværsdager.

Min store, som er snart fire, bruker fortsatt vanlig bukse, jakke og joggesko. Nå har jeg kjøpt ham forede overtrekksbukser og har også tynn parkdress han kan bruke. Jeg har også begynt med foret allværsjakke til ham. Han bruker lue og fleecegenser/ tynn ullgenser også.

• 13 år senere...
Skrevet
Chiquita skrev (På 2.10.2010 den 14.01):

Vi starter med vinterdressen når snøen kommer.

Vil ikke ødelegge vinterdressen i grusen.

Frem til snøen kommer, så er det ulik mengde ull under som gjelder

Så hvis snøen ikke kommer før ut i januar så går ungen i tynn parkdress frem til da? Kan jo gjerne være ganske kaldt uten sne også.

Anonymkode: da5c0...515

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.9.2010 den 22.50):

når snøen kommer. men jeg har foret regnklær som hun bruker med ullklær under. og en parkdress som kan brukes med ull under. har tatt med cherrox og vintersko i barnehagen nå. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Så hvis snøen ikke kommer før ut i januar så går ungen i tynn parkdress frem til da? Kan jo gjerne være ganske kaldt uten sne også.

men det trenger ikke å være det. det kan jo også hende at ullklærne er ganske tykke så da trenger nødvendigvis ikke ungen tykkere dress heller

Skrevet

Vi begynte med vinterdress når gradestokken var på 0. Vintersko også :) Har parkdress og regntøy hengende i barnehagen, fleece og ull for å ha under så barnehagen kan kle de etter været. Ullundertøy startet vi med i september (har bare på seg ullundertøy i barnehagen). 

Anonymkode: f12b8...548

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor dra opp en 13 år gammel tråd?

Anonymkode: d9463...520

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Herregud så nødvendig 

Anonymkode: 9521e...e6e

Skrevet

Jeg leverte vinterdress og skibukse/skijakke i uke 39.

Bor i Oslo.

Halvparten av tiden er barnet kledd i skalldress med flis underside. De andre gangene ser jeg han får vinterjakke, men ingen vinterbukse, kun tynne bukser han bruker inne.

Så min løsning er å ha alt i bhg, så kan ansatte vurdere fra dag til dag.

Anonymkode: 72804...571

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...