Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Min eks og jeg var sammen i 20 år, men nå i våres flyttet jeg fra ham og barna.

Valgte å la ham ha hovedansvaret for barna, for jeg ville ikke flytte de fra venner og skole/barnehage.

Litt etter at jeg flyttet ut og før separasjonspapirene var i orden, fikk jeg vite av en venninde at han hadde et online forhold med ei dame i Thailand. Ok tenkte jeg og trodde dette bare var et blaff fra hans side.

Vi dro sammen på syden tur med unga, for vi er fortsatt gode venner. Dro sammen med et annet par med unger. Hadde det hyggelig, men hver kveld dro eksen på puben for å chatte med hu dama. Så jeg begynte å ane at dette kanskje ikke var et lite blaff likevel.

Jeg fikk rett. Dagen etter vi kom hjem fra ferien, dro han og hentet henne på flyplassen.(Og da var det kun 2 mnd siden jeg flytta ut!)Hun skulle være med på ferie sammen med ham og unga opp til Lofoten. Jeg ville ikke starte en gedigen krangel med ham, så jeg sa det var greit, så lenge han presanterte henne som en venn og ikke kjæreste. Igen kyssing o.l. foran barna.

Etter ferien viser deg seg at hun skal bo sammen med min mann og ungene mine frem til visumet hennes går ut. Det var greit for meg. Så lenge han overholdt diskresjons reglene fra meg. Tror dette var dumt av meg, for jeg får jo stadig repporter fra min venninde, som er kona til kameraten hans, om hva som skjer der hjemme. Guttene binder seg til henne og de har ved flere anledninger kalt henne for mamma. Da ble jeg rasende. Det er kun jeg som er mammaen!!!

Siden han har fått henne i hus er han svært unvikende mot meg. Dersom jeg ber om hjelp, har han aldri tid. Og han har begynt å komme med flere og flere av mine ting i poser hjem til meg. Jeg skulle jo få hente de når jeg hadde tid.... Hun er vist svært sjalu på meg. Så han tørr ikke snakke med meg, for da blir hun sur.

Hun reiser hjem igjen nå på mandagen, så jeg har tenkt å konfrontere ham så fort som mulig.

Hva kan jeg gjøre for å stoppe dette?

Hun kan jo ikke komme tilbake før om 1/2 år, men jeg har hørt at han kan få 3-års karantene eller noe lignende. Dvs. at han ikke kan la henne flytte hjem til seg og unga før etter 3 år.

Noen som vet?

Trenger sårt hjelp.

Endret av Nakkinekki
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min eks og jeg var sammen i 20 år, men nå i våres flyttet jeg fra ham og barna.

Valgte å la ham ha hovedansvaret for barna, for jeg ville ikke flytte de fra venner og skole/barnehage.

Litt etter at jeg flyttet ut og før separasjonspapirene var i orden, fikk jeg vite av en venninde at han hadde et online forhold med ei dame i Thailand. Ok tenkte jeg og trodde dette bare var et blaff fra hans side.

Vi dro sammen på syden tur med unga, for vi er fortsatt gode venner. Dro sammen med et annet par med unger. Hadde det hyggelig, men hver kveld dro eksen på puben for å chatte med hu dama. Så jeg begynte å ane at dette kanskje ikke var et lite blaff likevel.

Jeg fikk rett. Dagen etter vi kom hjem fra ferien, dro han og hentet henne på flyplassen.(Og da var det kun 2 mnd siden jeg flytta ut!)Hun skulle være med på ferie sammen med ham og unga opp til Lofoten. Jeg ville ikke starte en gedigen krangel med ham, så jeg sa det var greit, så lenge han presanterte henne som en venn og ikke kjæreste. Igen kyssing o.l. foran barna.

Etter ferien viser deg seg at hun skal bo sammen med min mann og ungene mine frem til visumet hennes går ut. Det var greit for meg. Så lenge han overholdt diskresjons reglene fra meg. Tror dette var dumt av meg, for jeg får jo stadig repporter fra min venninde, som er kona til kameraten hans, om hva som skjer der hjemme. Guttene binder seg til henne og de har ved flere anledninger kalt henne for mamma. Da ble jeg rasende. Det er kun jeg som er mammaen!!!

Siden han har fått henne i hus er han svært unvikende mot meg. Dersom jeg ber om hjelp, har han aldri tid. Og han har begynt å komme med flere og flere av mine ting i poser hjem til meg. Jeg skulle jo få hente de når jeg hadde tid.... Hun er vist svært sjalu på meg. Så han tørr ikke snakke med meg, for da blir hun sur.

Hun reiser hjem igjen nå på mandagen, så jeg har tenkt å konfrontere ham så fort som mulig.

Hva kan jeg gjøre for å stoppe dette?

Hun kan jo ikke komme tilbake før om 1/2 år, men jeg har hørt at han kan få 3-års karantene eller noe lignende. Dvs. at han ikke kan la henne flytte hjem til seg og unga før etter 3 år.

Noen som vet?

Trenger sårt hjelp.

du har flyttet fra ham. Skal han være alene resten av livet da? Hun er fra et annet land. Så what?

Skrevet

Jeg klarer ikke helt å få tak i hva som er det egentlige problemet her. Du har ikke noe du skulle ha sagt med hensyn til de valgene han tar. Hvis han vil bli samboer med ei dame fra Thailand så er det hans valg. Han bør selvfølgelig anstrenge seg for å ha et godt forhold til deg, men kun fordi dere har barn sammen. Forholdet deres er over nå, så han trenger ikke fortelle deg noen ting om hans private liv. For meg så høres det ut som du ikke er helt ferdig med forholdet, og at du har følelser for ham. Det bør du finne ut av.

Skrevet (endret)

du har flyttet fra ham. Skal han være alene resten av livet da? Hun er fra et annet land. Så what?

Tror hun er en gullgraver....og vil ikke miste hans vennskap.

Dessuten var det ikke det jeg mente.

Han kan gått finne seg en kjæreste, men hun må akseptere at jeg faktisk alltid vil ha et forhold til min eks. Vi har jo barn og 20 år bak oss!!!

Endret av Nakkinekki
Skrevet

Du har flyttet ut, så da kan du ikke styre kjærlighetslivet hans. Jeg har mine fordommer mot thaidamer og menn som finner seg thaidamer, så jeg skjønner deg jo. At barna kaller henne mamma er ikke akseptabelt. Hvor gamle er de?

Skrevet

Tror hun er en gullgraver....og vil ikke miste hans vennskap.

Dessuten var det ikke det jeg mente.

Han kan gått finne seg en kjæreste, men hun må akseptere at jeg faktisk alltid vil ha et forhold til min eks. Vi har jo barn og 20 år bak oss!!!

Men hva er det egentlige problemet her? Dere har felles barn, har vært gift i 20 år, dere avslutter forholdet i en vennskapelig tone, frierer sammen og ser ut til å klare dette bra. Han finner seg en ny dame og går videre.

Jeg skjønner at det er sårt å bryte opp og at man ikke legger 20 år av livet sitt på hylla sånn over natta (har vært gift med samme mann i 20 år snart og vet at man skaper en historie sammen osv). Men hva er det du forsøker å si med det du skriver:

- at han har fått seg nye dame for "fort"?

- at du er redd for at hun skal få samme status som deg hos barna?

- at hans lojalitet skal være hos henne?

- at du skal miste han som venn?

Skrevet

Du kan ikke forlange noe som helst, for han bestemmer selv i sitt hjem. Du ahr flyttet ut, og om det så bare var en uke siden, har du fortsatt ikke noe med hva han gjør innenfor sine fire vegger. Du kan snakke med han, og spørre om han kan overholde dine regler, mend u kan ikek forlange det. Selvfølgelgi skal han ta hensyn til barna, men det høres nesten ut som du faktisk mener at han skal ta hensyn til deg også.

At dere ahr 20 år sammen, sier ikke noe om at dere for alltid vil ha et vennskap. Han velger selv om han ønsker å hjelpe deg, og du kan ikke forlange at han skal hjelpe deg. Han ahr nå fått en ny dame, og det må du bare respektere. Og du burde egentlig ha hentet tingene dine for lenge siden, for jeg selv hadde aldri akseptert å ha tingene til min ex i over 2 mnd. Så du skal se på det som noe positivt at han kommer med de, men det høres nesten tu som du ønsker å ha en fot innefor hans dører også, men samtidig leve ditt liv som du vil. Du vil rett og slett kontrollere han, neo du ikke har rett til i det hele tatt.

Hun reiser nå hjem, og kan sikkert komme tilbake igjen snart. Regner ikke med at han har noen som helst karantenetid. Og hvorfor skal du stoppe dette? Du er frekk og respektløs, bare ved å spørre om hvordan du skal stoppe dette. Han lever sitt liv, og det må du faktisk bare respektere. Han tar sine valg, og du har ikke noe med hans valg å gjøre. Så lenge han tar seg godt av barna, er det fint lite du kan gjøre.

Men ejg hadde ikke akseptert at barna sa mamma til henne, så det er faktisk det eneste du kan forlange. Snakk med barna, og forklar de at hun ikke er deres mamma men det er deg. Og si til din ex, at du blir skuffet og såret når barna kaller henne for mamma, for hun er ikke og vil aldri bli deres mamma. Ut over det, er det fint lite du kan bestemme, for du bor ikke der lengre. Og bruk for all del ikke barna, for å få vilje din igjennom.

Skrevet

Synest du virker sjalu her ikke henne.Skal du styre livet hans når dere er ikke er sammen en gang.Barna valgte du selv at han skulle "beholde"da får du leve med konsekvensene av det.

Skrevet

Har mannlige venner der kona har flyttet ut. Felles har vært at selv om det er de som har gjort det slutt, slapp ikke konene kontrollen.

Undret meg over om de ikke forstod hva ett brudd betydde, men la meg ikke opp i det.

Etter ca. 1 år har mannfolkene til slutt irritert seg så mye over ekskonas overkjøring, og sagt i fra. Det har endt med at de tidligere ektefellene kun kommuniserer, når de må.

For meg så minner du meg litt om disse ekskonene jeg kjenner ut fra innlegget over. Håper det bare er ett frustrasjonsinnlegg, og ikke en væremåte du presenterer ovenfor eksen din. For jeg regner med at du har lyst å bevare vennskapet fremover, men da bør du tenke over at man lager ikke "regler" ovenfor venner for hva de har lov til eller ikke.

Har ikke tid til å skrive mer, men håper du tar ett hint...

Skrevet

Noen Thaidamer graver etter gull, og noen bare er gull. En venn av meg flørter med Thaidame som det står respekt av. Thailand er ett stort og flerkullturellt land, og det du frykter er vel en slags bardamekultur.

Det at hun har godt lag med barna er jo et kvalitetstegn.

Det som er viktig nå er at dere ikke begynner å slåss med barna som våpen.

Det er vondt å være i brudd. Jeg håper det går bra med deg, og at du kan ta vare på deg selv.

Angrer du på at du reiste? Vil du ha han tilbake? I så fall må dere snakke sammen , mye og godt.

Utenlands dame. Vet du hva. Når jeg var gift var jeg gift med Norsk dame. Jeg ble faktisk litt lei av Norske damer, og på Match syntes jeg de med utenlandsk preg var ekstra interesante. Jeg brukte søkeord som katolikk og ortodoks.

Skrevet

Du har flyttet ut, så da kan du ikke styre kjærlighetslivet hans. Jeg har mine fordommer mot thaidamer og menn som finner seg thaidamer, så jeg skjønner deg jo. At barna kaller henne mamma er ikke akseptabelt. Hvor gamle er de?

hvorfor har du fordommer mot noen av de to typene egentlig? vil barna kalle hun for det så har de lov til det. er jo ikke slik at man ikke fremdeles er moren deres, men en stemor vil nødvendigvis bli kalt for mamma! ingenting kan da være bedre enn at barna liker ex'en sin nye kjæreste? hva hvis hun hadde vært helt forferdelig som mor?

Skrevet

hvorfor har du fordommer mot noen av de to typene egentlig? vil barna kalle hun for det så har de lov til det. er jo ikke slik at man ikke fremdeles er moren deres, men en stemor vil nødvendigvis bli kalt for mamma! ingenting kan da være bedre enn at barna liker ex'en sin nye kjæreste? hva hvis hun hadde vært helt forferdelig som mor?

Jeg er enig, hvis jeg skulle styrt min x-kones kjærlighet, så ville jeg ha styrt den i retnig av en mann som var positiv til og hjelpsom og støttende med barna mine.

Det viktigste er at barna blir tatt godt vare på, ikke hvem som gjør det.

Skrevet

Jeg er enig, hvis jeg skulle styrt min x-kones kjærlighet, så ville jeg ha styrt den i retnig av en mann som var positiv til og hjelpsom og støttende med barna mine.

Det viktigste er at barna blir tatt godt vare på, ikke hvem som gjør det.

Der er jeg enig, men jeg hadde aldri akseptert at mine barn kalte andre enn meg for mamma. Mamma er for meg noe spesielt som jeg alene har med mine barn, og mine barn kan ha en fantastisk bonusmamma, men ikke en mamma.

Skrevet

Det eneste jeg ser på som ikke-bra her er at ungene dine kaller den nye dama "mamma". Forstår det er sårt og at du ikke vil det. Det er nok ikke noe problem å få slutt på.

Unger har en tendens til å kalle folk de forholder seg mest til mamma og pappa. Som regel er det jo mammaen og pappaen som barnet er mest sammen med. Men noen ganger har storesøsken og besteforeldre mye ansvar og kan bli kalt mamma. De tenker ikke på at det kan stikke litt i hjertet til den egentlige mammaen da.

Skrevet

Er det ikke slik at en får som råd fra mekler om å ikke introdusere en ny parter før etter 1 år. Og i hvertfall ikke la en ny partner flytte inn....

Var det rådet vi fikk på mekling!

(Og det blåste han jo fullstendig i...)

Det er ikke jeg som er sjalu, vil ikke flytte tilbake til ham.

Vil ikke egentlig styre over hans kjærlighetsliv heller, men hvor seriøst kan et så nytt forhold være? Jeg hadde ikke flyttet inn til en ny mann jeg overhode ikke hadde møtt engang!!!

Dessuten må jeg jo snakke med ham av og til.

Må få info om hvordan det går i barnehagen og på skolen.

Om de trenger noen nye klær o.l. Og det er faktisk helt umulig nå, pga av hennes sjalusi.

Skrevet

Huff... dette virker som en mann som er så såret at han hiver seg ut idet med en gang for å lege sine sår tror jeg. Han er antagelig fremdeles i sjokkfasen for jeg forstår det som at det var du som forlot ham (?) Kanskje vil han nettopp det du gjør nå nemlig se konsekvensene av hva du har gjort.

Han virker svært enkel spør du meg - Thailand eller ikke - han er jo antagelig ikke i vater enda og burde hatt tid for seg selv en stund ikke minst ovenfor barna....

Tror nå jeg da!

Skrevet

Tingene jeg ikke hadde tatt med meg var alle bøkene i bokhyllene.

Kunne jo selvfølgelig tatt de med meg og latt det stå helt tomt hos han, men det var faktisk han som ikke villa at jeg skulle ta med alle på en gang...tror det er hun som driver å fjærner alt som kan minne ham på om meg...

Skrevet

Er det ikke slik at en får som råd fra mekler om å ikke introdusere en ny parter før etter 1 år. Og i hvertfall ikke la en ny partner flytte inn....

Var det rådet vi fikk på mekling!

(Og det blåste han jo fullstendig i...)

Det er ikke jeg som er sjalu, vil ikke flytte tilbake til ham.

Vil ikke egentlig styre over hans kjærlighetsliv heller, men hvor seriøst kan et så nytt forhold være? Jeg hadde ikke flyttet inn til en ny mann jeg overhode ikke hadde møtt engang!!!

Dessuten må jeg jo snakke med ham av og til.

Må få info om hvordan det går i barnehagen og på skolen.

Om de trenger noen nye klær o.l. Og det er faktisk helt umulig nå, pga av hennes sjalusi.

Jeg fikk ikke med meg at hun var sjalu. Stenger hun deg ute? Det er ikke bra og veldig trist.

Det ett-årsrådet er jo bra det. Fordi å gå rett inn i nytt forhold før man er mentalt ferdig er ustabilt. Men husk at når mannen din mistet deg, så må han ha hatt det fryktelig vondt, med kokende kjærlighetssorg. Menn er veldig ustabile i en slik fase, og eksplosivt lettantennelige i forhold til nye damer.

Det med hennes sjalusi bør kunne roe seg litt hvis hun blir kjent med deg, og du aksepterer henne, og hun ikke ser på deg som noen trusel som vil ta mannen hennes.

Min x aksepterte ikke i det hele tatt at jeg gikk over drstokken til hun jeg tidligeree hadde vært gift med. Så jeg forstår problematikken.

Skrevet

Når du kvitta deg med eksmannen, kvitta du deg også med vaktmesteren og hjelperen som stilte opp anytime før. Du må forstå at han ikke kan komme løpende hver gang du trenger han.

Skrevet

Det er ikke sikkert det var så klokt og helt gjennomtenkt - det mannen din gjorde ved å la den nye kvinnen flytte inn så raskt, og du kan selvsagt mene at han ga blaffen i det rådet dere fikk fra mekleren. Men - du kan ikke "overprøve" eller hindre ham i å ta de avgjørelsene han tar - selv om du har lyst.

Jeg skjønner at det er sårt at barna kaller henne mamma - det er jo bare du som er deres mamma. Men jeg tror dette vil roe seg etterhvert. Tiden vil vise om dette nye forholdet er liv laga. I mellomtiden må du bidra med løsninger som gjør at barna har det bra og at dere voksne kan akseptere at dere ikke lenger har noen "rettigheter" i forhold til hverandre - utover det å fungere godt som foreldre sammen. Etter så mange år sammen er det sikkert en omstilling som tar tid.

At damen er sjalu kan du ikke gjøre noe med. Det finnes mange kvinner og menn som er sjalu på ex'er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...