Gå til innhold

Whitespirit i vaskemaskinen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk maling på buksen min, og vasket bort med litt whitespirit.

Slengte så buksen i maskinen på et lett vaskeprogram for å skylle bort restene.

Når jeg lukket opp maskinen luktet det whitespirit enda, så jeg satte den på igjen på et normalprogram.

Fortsatt syns jeg det luktet, men tok ut buksen og hengte den til tørk.

Satte på en ny maskin med klær.

Når jeg skulle henge dem opp, syns jeg det luktet whitespirit enda!!!

Så satte dem på en gang til på fullt program med forvask og hadde ekstra mye vaskemiddel i.

Luktet fortsatt! men jeg hengte dem opp.

Tok i omo maskinrensemiddel og kjørte en tom maskin, men syns fortsatt det lukter whitespirit :sukk:

Hadde da virkelig ikke så mye whitespirit på den buksa at det skulle lukte enda? Var et 10x10cm stort område, og jeg dynket ikke rett på buksa, brukte en klut.

Er dette vanlig?

Finnes det noe jeg kan ha i maskinen for å få bort dette?

(Syns ikke klærne jeg vasker lukter, det er rett og slett maskinen det kommer ifra)

Videoannonse
Annonse
Gjest idakaroline
Skrevet

Har hatt samme problemet, men det var med parafin! Vasket og vasket, prøvde forskjellig typer rens for maskinen, men ingenting hjalp. Det endte med at vi rett og slett måtte bytte vaskemaskin!

Gjest Ruccola
Skrevet

Uff da :(

Men syns det virker litt bedre nå etter enda flere vask, så jeg har nå troen på å slippe å bytte maskin for den er bare noen mnd gammel!

Men klærne jeg vasker lukter ikke, så da får det liksom bare vere greit.

Skrevet

Prøv å vaske gummien rundt døra med eddik, og kjør en tom omgang med eddik i vaskemiddelkammeret. Jeg lover intet, men det er verdt et forsøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...